“A Budapest Airport folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal, mivel úgy látjuk, fennáll a kockázat, hogy az intézkedés jelentős hatást fog gyakorolni a forgalomra” – emelte ki a cég a portál kérdésére.
A közlés hozzáteszi, hogy a Budapest Airport pénzügyi helyzete a tőkeerős tulajdonosi háttérnek köszönhetően stabil. A társaság vezetősége a repülőtér előtt álló fejlesztésekre összpontosít, így jelenleg továbbra is elsősorban az 1. Terminál újranyitására és a 3. Terminál építésére koncentrál.
Az extraprofit-adóról szóló rendelet a múlt hét végén jelent meg, a légitársaságok hozzájárulása címen kivetett különterhet a Magyarországról induló utasonként kell fizetni, és a földi kiszolgáló cégektől szedi be az állam. A hozzájárulás mértéke az utas úti céljától függően 3900 forint vagy 9750 forint: előbbit az EU-ba és az Európán belüli, megnevezett államokba utazóknak, a magasabbat az azon kívüli országokba indulók után kell fizetni.
Az AIRportal a Budapest Airport mellett kedden megkereste a debreceni repülőtér üzemeltetőjét, a Ferihegyen működő három földi kiszolgáló céget, valamint a Wizz Airt is az extraprofit-adóval kapcsolatban, de többségük egyelőre csak annyit reagált, hogy vizsgálják a hétvégén megjelent rendeletet és annak hatásait a működésükre.