A Nikka Perfect Serve verseny az egyik legizgalmasabb, bártenderek számára rendezett verseny, mivel jóval többet és mást is mér, mint a tökéletes koktél elkészítését. Azt vegyük alapnak. Mi történik akkor egy ilyen versenyen? Elképesztően izgalmas körülmények között itt olyan élethelyzeteket szimulálnak a zsűritagok, amelyek bármikor előfordulhatnak egy bárban.
Az alaphelyzet
Megérkezik a bárba a túlterhelt, munka utáni whiskey-re vágyó vállalatvezető, a színház előtti koktélra két barátnő, mindeközben beesik az útikonyvét szorongató, kíváncsi turista is. Mindegyik mást és máshogy szeretne, talán nem is ugyanarra a zenére vágynak, de szívesen váltanának pár szót a bártenderrel. Aki ilyenkor jóval több lesz, mint egy szakember, aki italokat készít. Pszichológus és coach, mediátor és lobbista, aki elsimít és kellemessé teszi mindenki számára a “bárélményt”, legyenek ők vendégei a bárnak akár csak 10 percre vagy egy egész estére.
A verseny
Csigo Krisztián a Boutiq' Bar színeiben november 23-án Londonban azután indulhat a Nikka Perfect Serve-ön, hogy megnyerte az előselejtezőt Pozsonyban, ahol Csehország, Szlovákia és Magyarosrzág legjobbjai közül került ki győztesen. Ilyen előselejtezőből összesen 10 db-ot rendeztek májustól novemberig Európa szerte. Így Krisztián, a Boutiq bártendere angol, olasz, francia, belga, dán, svájci, görög, német és svéd kollégái között indul a londoni versenyen.
A Nikka Perfect Serve versenyen egyébként leginkább a bártender kommunikációs képességeit, kisugárzását, helyzetfelismerő- és kezelő képességét figyelik a bizonyos szerepeket eljátszó zsűritagok. Az elkészített italt is rábízzák a versenyzőre, ám a névadóra való tekintettel a Nikka whiskey-k kínálatából kell választania és 15 perc alatt 3 italt elkészítenie.
A Nikka whiskey kalandos és romantikus története
A márka eredete még az 1920-as évekre vezethető vissza, amikor is Masataka Taketsuru, egy szakékészítő család sarja belevágott az első japán whiskey elkészítésébe. Természetesen egy skót tanulmányút is az állomások között szerepelt, ahonnan Rita Cowannel tért haza, aki felesége és egyben múzsája is lett. A 30-as években saját cégük lett, majd nőtt és fejlődött a márka, a japán mentalitásra jellemző roppant elhivatott és perfekcionista módon, amit mi sem tükröz jobban, minthogy az alapító három évig kereste a legtökéletesebb vizet a termékekhez. A ma használatos nevet 1952-től viseli a whiskey, és 2001-től van jelen egyre dinamikusabban az európai piacon is.
A budapesti hátország
A Boutiq’Bart 2008-ban Nagy Zoltán és Kocsis Lilla Londonból hazatérve nyitotta meg, az utazásaik során tapasztalt gazdag koktélkultúra hatására. Bárjukban folyamatos a pezsgés, hiszen versenyek, továbbképzések és szakmai fórumok helye is egyben, rendszeresen hívnak bártendereket a világ minden tájáról, akik Budapestre hozzák a legizgalmasabb koktélokat. Nagy Zoltán maga is tanít, a nála megforduló baristák és bártenderek rendre nyerik a hazai és nemzetközi versenyeket. A Boutiq’ útmutató a hazai piacon, a legtöbb újdonsággal, meglepő ízkombonációval és roppant gazdag választékkal leginkább itt találkozhatunk. 2012-ben úgy választották be a világ legjobb 50 bárja közé, hogy egészen addig nemhogy magyar, de kelet-európai bárt sem jelöltek. A World's 50 Best Bars rangos szakmai elismerés, amelyet az 1972 óta a Londonban megjelenő Drinks International szaklap alapított.