A kutatásban azt vizsgálják, hogy melyek azok a tényezők, amelyek ma befolyásolják a városok teljesítményét a turisták és a vállalkozások bevonzásának tekintetében.
Az elemzésben számít minden, a repülőtéri csatlakozás egyszerűségétől az éjszakai életen át a szabadtéri kikapcsolódási lehetőségek számáig, de ugyanígy a Facebookon történő bejelentkezések és az Instagram-említések mennyisége is.
A módszer az 500 000-nél nagyobb lélekszámú, több mint 180 európai város alapvető statisztikáit, a lakosság és a látogatók élményeit, a felhasználók által adott értékeléseket és ezek kombinációit veszi alapul, és az adatokat három kulcstényezőn – az élhetőség, a szerethetőség és a jólét - keresztül értelmezi.
Mindezek alapján, az első helyen immár második éve London áll, második helyen Párizs, míg a harmadik helyen Berlin végzett. Negyedik és ötödik helyen az olasz és spanyol főváros, a hatodik helyen viszont Prága áll, és csak utána következik Barcelona, Amszterdam, Isztambul és Milanó.
A régiót tekintve Bécs a 12., Varsó a 19. Pozsony a 40. helyezést szerezte meg a listán, míg Budapest a 20. helyen található.
Az elemzés a magyar fővárost, mint a digitális nomádok és merész vállalkozók kedvenc célpontjaként nevesíti, megemlíti a megújult Városligetet, és azt, hogy a város kevésbé ismert nevezetességei már most az európai top 5-ben szerepelnek. Budapest a múzeumok rangsorában a 11. helyen áll.