Gfk cikkek
Növekvő elvárás a gyártók ökobarát működése
A GfK egyik nemzetközi kutatása szerint vásárláskor a fogyasztók nagy többsége a környezettudatos mentalitású gyártók termékeit előnyben részesíti.
Tízből hárman mentek múzeumba vagy kiállításra tavaly
Kórusok éjszakája, Múzeumok éjszakája, Színházak éjszakája mind-mind már országos méretűvé és jelentőségűvé nőtt események, bár e kulturális szórakozási formákat a többség egy szűk réteg privilégiumának gondolja. A GfK lakossági megkérdezésének 2016. évi válaszait elemezve az látható, hogy a múzeumok és kiállítások látogatása a lakosság mintegy harmada számára nyújt kikapcsolódást.
Ön is ajánlaná Magyarországot a külföldi turistáknak?
A PayPal és a GfK felmérésében a magyar válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek az ország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni.
A magyarok fele tervez nyaralást idén
A GfK legfrissebb, az idei nyaralási terveket vizsgáló 1000 fős, országos reprezentatív felmérésének adatai azt mutatják, hogy hazánk lakosságának a fele tervez nyaralást idén. Mind a belföldi, mind a külföldi úti célok között első helyen szerepelnek a „vizes” helyek: tavak, tengerek vagy fürdőhelyek.
Nyaralás: kétszer többen részesítik előnyben a pihenést az aktív élménykereséssel szemben
A GfK 17 országban végzett felmérése szerint tízből hatan (59 százalék) a nyaralást a pihenéssel és ellazulással azonosítják. Ezzel szemben csak 35 százalék részesíti előnyben az aktív nyaralást és vágyik arra, hogy szabadsága alatt “sokat lásson”.
Az egészségtudatos életmód lassan trenddé válik
A GfK legfrissebb étkezési szokásokat kutató tanulmánya az egészségtudatosságnak a táplálkozási szokásokra vonatkozó vetületét vizsgálja. Az 1989 óta rendszeresen megjelenő elemzésből kitűnik a fogyasztói attitűdök változása, miszerint a korábban trendinek mondott egészségtudatosság valódi trenddé kezd válni. Ez a hatás a hazai éttermeket sem kerüli el, érdemes tehát az étkezési szokásokat figyelemmel követni.
42 országból a 30. helyen Magyarország az európai vásárlóerő-rangsorban
A legmagasabb átlagos vásárlóerővel idén is Liechtenstein, Svájc és Luxemburg büszkélkedhet Európában, a kontinens legkevésbé tehetős lakosai pedig Fehéroroszországban, Moldovában és Ukrajnában élnek. Magyarország egy helyet javított pozícióján, így a vizsgált 42 ország között a 30. helyezett - derül ki a Gfk szerdán közzétett vásárlóerő elemzéséből.
Több bort vásárolunk kevesebbszer
A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltak háztartások mintegy 7900 forintot elköltve a januártól júniusig tartó hat hónapban. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó Háztartáspanel adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.
A magyarok 51%-a tervez legfeljebb 250 eurót költeni nyaralásra
Hát ez van, meg más is; a Gfk a PayPal megbízásából vizsgálta utazási szokásainkat.
A magyarok egyharmada tervez idén külföldi nyaralást
A GfK 2016 márciusában egy reprezentatív kutatás keretében mérte fel a külföldi nyaralással kapcsolatos terveket.
A csütörtök az új vasárnap
A boltok vasárnapi zárva tartása számos negatív hatással járt. Az idegenforgalmilag jelentős településeken akár 100 milliárd forinttal csökkentek a boltzár miatt az állam bevételei.
Vásárlóerőnk az európai átlag 40 százaléka sincs
Magyarország vásárlóerő tekintetében továbbra is a 31. helyen áll megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát – derül ki a GfK Vásárlóerő tanulmányának 2013. évi adataiból.
Már a karácsony sem a régi
Továbbra is többet költ a lakosság a karácsonyi szezonban, a Gfk adatai szerint azonban a december költésekben mért növekmény az elmúlt években egyre csökkent, az utóbbi időben pedig stagnál. Az idei szezonra is legfeljebb ez utóbbi tendencia valószínűsíthető.
Tragikusan gyenge a magyar vásárlóerő
Alig negyedét költheti egy átlagmagyar évente annak az összegnek, amelyből egy osztrák gazdálkodhat. A GfK Vásárlóerő-kutatása szerint Magyarország egyre jobban lemarad a régiótól.
A németek a Kempinskire szavaztak
A GfK német piackutató cég a 2011-es év legjobb márkái közé választotta a Kempinski szállodacsoportot. 850 magas keresetű német vezető, vállalkozó és köztisztviselő megkérdezése alapján a Legjobb szolgáltató kategóriában az első helyet szerezte meg a Kempinski.