Növekvő elvárás a gyártók ökobarát működése 

A GfK egyik nemzetközi kutatása szerint vásárláskor a fogyasztók nagy többsége a környezettudatos mentalitású gyártók termékeit előnyben részesíti.
Tízből hárman mentek múzeumba vagy kiállításra tavaly

Tízből hárman mentek múzeumba vagy kiállításra tavaly 

Kórusok éjszakája, Múzeumok éjszakája, Színházak éjszakája mind-mind már országos méretűvé és jelentőségűvé nőtt események, bár e kulturális szórakozási formákat a többség egy szűk réteg privilégiumának gondolja. A GfK lakossági megkérdezésének 2016. évi válaszait elemezve az látható, hogy a múzeumok és kiállítások látogatása a lakosság mintegy harmada számára nyújt kikapcsolódást.
Ön is ajánlaná Magyarországot a külföldi turistáknak?

Ön is ajánlaná Magyarországot a külföldi turistáknak? 

A PayPal és a GfK felmérésében a magyar válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek az ország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni.
A magyarok fele tervez nyaralást idén

A magyarok fele tervez nyaralást idén 

A GfK legfrissebb, az idei nyaralási terveket vizsgáló 1000 fős, országos reprezentatív felmérésének adatai azt mutatják, hogy hazánk lakosságának a fele tervez nyaralást idén. Mind a belföldi, mind a külföldi úti célok között első helyen szerepelnek a „vizes” helyek: tavak, tengerek vagy fürdőhelyek.

Nyaralás: kétszer többen részesítik előnyben a pihenést az aktív élménykereséssel szemben 

A GfK 17 országban végzett felmérése szerint tízből hatan (59 százalék) a nyaralást a pihenéssel és ellazulással azonosítják. Ezzel szemben csak 35 százalék részesíti előnyben az aktív nyaralást és vágyik arra, hogy szabadsága alatt “sokat lásson”. 
Az egészségtudatos életmód lassan trenddé válik

Az egészségtudatos életmód lassan trenddé válik 

A GfK legfrissebb étkezési szokásokat kutató tanulmánya az egészségtudatosságnak a táplálkozási szokásokra vonatkozó vetületét vizsgálja. Az 1989 óta rendszeresen megjelenő elemzésből kitűnik a fogyasztói attitűdök változása, miszerint a korábban trendinek mondott egészségtudatosság valódi trenddé kezd válni. Ez a hatás a hazai éttermeket sem kerüli el, érdemes tehát az étkezési szokásokat figyelemmel követni.

42 országból a 30. helyen Magyarország az európai vásárlóerő-rangsorban 

A legmagasabb átlagos vásárlóerővel idén is Liechtenstein, Svájc és Luxemburg büszkélkedhet Európában, a kontinens legkevésbé tehetős lakosai pedig Fehéroroszországban, Moldovában és Ukrajnában élnek. Magyarország egy helyet javított pozícióján, így a vizsgált 42 ország között a 30. helyezett - derül ki a Gfk szerdán közzétett vásárlóerő elemzéséből.

Több bort vásárolunk kevesebbszer 

A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltak háztartások mintegy 7900 forintot elköltve a januártól júniusig tartó hat hónapban. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó Háztartáspanel adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.

A magyarok 51%-a tervez legfeljebb 250 eurót költeni nyaralásra 

Hát ez van, meg más is; a Gfk a PayPal megbízásából vizsgálta utazási szokásainkat.

A magyarok egyharmada tervez idén külföldi nyaralást 

A GfK 2016 márciusában egy reprezentatív kutatás keretében mérte fel a külföldi nyaralással kapcsolatos terveket.

A csütörtök az új vasárnap 

A boltok vasárnapi zárva tartása számos negatív hatással járt. Az idegenforgalmilag jelentős településeken akár 100 milliárd forinttal csökkentek a boltzár miatt az állam bevételei.

Vásárlóerőnk az európai átlag 40 százaléka sincs 

Magyarország vásárlóerő tekintetében továbbra is a 31. helyen áll megelőzve – többek között – Montenegrót és Romániát – derül ki a GfK Vásárlóerő tanulmányának 2013. évi adataiból. 

Már a karácsony sem a régi 

Továbbra is többet költ a lakosság a karácsonyi szezonban, a Gfk adatai szerint azonban a december költésekben mért növekmény az elmúlt években egyre csökkent, az utóbbi időben pedig stagnál. Az idei szezonra is legfeljebb ez utóbbi tendencia valószínűsíthető.

Tragikusan gyenge a magyar vásárlóerő 

Alig negyedét költheti egy átlagmagyar évente annak az összegnek, amelyből egy osztrák gazdálkodhat. A GfK Vásárlóerő-kutatása szerint Magyarország egyre jobban lemarad a régiótól.

A németek a Kempinskire szavaztak 

A GfK német piackutató cég a 2011-es év legjobb márkái közé választotta a Kempinski szállodacsoportot. 850 magas keresetű német vezető, vállalkozó és köztisztviselő megkérdezése alapján a Legjobb szolgáltató kategóriában az első helyet szerezte meg a Kempinski.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!