A magyarok 51%-a tervez legfeljebb 250 eurót költeni nyaralásra

Hát ez van, meg más is; a Gfk a PayPal megbízásából vizsgálta utazási szokásainkat.

A felmérés során 5000 18 évesnél idősebb internetet felhasználó válaszait feldolgozva készült el 2016 júniusában Magyarországon, Lengyelországban, Görögországban, Finnországban, és Csehországban a Közép- és Kelet-Európa vakáción című nemzetközi kutatás. Ebből kiderül, hogy a görögök leginkább (74%) szállnak meg szállodákban, míg esetünkben 33% apartmant, 23% pedig rokoni, baráti szállást választ. A desztináció kiválasztásánál a magyarok 61%-a számára elsődleges szempont az ár, ugyanez a lengyelek esetében 55, a cseheknél 47, míg a görögöknél 64%. A szálláson a lengyelek ragaszkodnak leginkább az olyan eszközökhöz mint a tévékészülék, vasaló, mosógép. A magyarok 48, a lengyelek 52, a csehek 36, a görögök 55%-a számára fontos szempont a szállás kiválasztásakor, hogy van-e használható wifi.

A magyarok 24, lengyelek 44, csehek 24, görögök 24 százaléka vesz ki két hét szabadságot idén. Ezzel szemben a magyarok 14%-a, a lengyelek 25%-a, a csehek 14%-a, és a görögök 36%-a csak egy hét szabadsággal tervez. Éves szinten a magyarok fele 14 napnál többet tölt szabadságon, a görögök 22%-a kevesebb, mint 7 egymást követő napot vesz csak ki.

A költségvetést illetően mi magyarok vagyunk a „legóvatosabbak”: 51 százalékunk tervez maximum 250 eurót költeni nyaralásra. További 35% költ 250-500, 11% 500 és 1000 euró között a nyaralással kapcsolatos kiadásokra. A magyarok mindössze 3%-a tervezi túllépni az 1000 eurós összeghatárt.

A magyarok 70%-a, a lengyelek 68%-a, a csehek 63%-a és a görögök 79%-a továbbra is ragaszkodik a készpénzes fizetéshez, de terjed a kártyás fizetés, banki átutalás, és tovább nőtt a PayPal és a hasonló online fizetési rendszerek népszerűsége. A nyaralás során felmerülő költségek többségét online fizetni óhajtók száma a tavalyi évhez képest az összes vizsgált országban megduplázódott. Sőt, a magyarok 12%-a (tavaly még 10 százalék), a lengyelek 30%-a (azonos volt 2015-ben), a csehek 10%-a (2015-ben 7 százalék), a görögök 28%-a használt PayPalt, vagy hasonló szolgáltatást a legutóbbi nyaralás alkalmával.

A magyarok 35%-a keresőmotorokkal, vagy a TripAdvisorhoz hasonló utazási oldalakon (22%) keres ajánlatokat, de sokan ezeket használjuk az úticélról való információk összegyűjtésére is (25%).

A magyarok 69, a csehek 58, a görögök 49 és a lengyelek 58%-a utazik autóval. 12 százlékunk utazik repülővel és 14%-a vonattal. Az internet nagy szerepet kap a repülővel történő utazás során is. A légitársaság kiválasztásában a magyarok 62%-a számára legfontosabb szempont az ár. A második legfontosabb tényező, hogy mennyire kedvező egy légitársaság poggyászkezelési politikája (27%), míg a választás szempontjából a magyarok 21%-a találta fontosnak a légitársaságok ajánlatai között kereső oldalakat és az online értékeléseket

Az internet a legjobb barátunk nem csak a nyaralás megkezdése előtt, hanem az ott-tartózkodás idején is. A magyarok 87%-a, a lengyelek és a görögök 95%-a, a cseheknek pedig 83%-a használja az internetet az utazás során. A nyaralás alatt is szeretjük megnézni a közösségi média oldalakat (a magyarok 48%-a, a görögök 60%-a, a lengyelek 63%-a, a csehek 39%-a), de térképekre (a magyarok 71%-a), munkával kapcsolatos kérdésekre (ezt a görögök teszik meg a leggyakrabban – 33%) is gyakran rákeresünk, továbbá vásárolunk is. A vásárlás a magyaroknál a negyedik legfontosabb kategória (22%). 


Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja

Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja 

Bejelentették a teljes zenei programot a STRAND Fesztivál szervezői.
Halló, itt a Kiscelli Múzeum!

Halló, itt a Kiscelli Múzeum! 

A telefonálás történetébe nyújt bepillantást a Kiscelli Múzeum legújabb időszaki kiállítása.
Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben

Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben 

Közel 2000 úszóval rekordot döntött a 3. MOL Campus Öbölúszás.
Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán

Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán 

Az utazók zöme Európában nyaral, belföldön is sokan terveznek üdülni.
Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson

Rekordszámú résztvevő a LIDL Balaton-átúszáson 

A Balaton-átúszás 5,2 km-es távján 10500-an vágnak majd neki, hogy Révfülöpről átússzanak Balatonboglárra.
Ízek, illatok, zongora, Balaton

Ízek, illatok, zongora, Balaton 

Nem minden nap láthatunk olyan zongorát a balatoni utcákon, amelyet külön biztonsági szakemberek őriznek.
Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden

Fiatal vitorlázók és liberázás Balatonfüreden 

Közel kétszáz, a Balaton térségében tanuló általános és középiskolás ismerkedhetett meg a vitorlázással három napon keresztül Balatonfüreden, a Kékszalag Portban.
Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján

Karikó Katalin Nobel-díját is kiállítják a Múzeumok Éjszakáján 

Van egy hely Budapesten, ahol a tudomány több száz éves öröksége, legendás történetek és modern kérdések találkoznak.
Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten

Kína üzleti világa és kultúrája Budapesten 

Június 26–27-én Budapestre érkezik a China Brand Fair, Közép-Európa egyik legnagyobb kínai üzleti és kulturális rendezvénye.
Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén

Muzsikaszó csendült fel az ország több helyszínén 

Mintegy 140 cigányzenekar szórakoztatta a magyar vendéglátóhelyek közönségét a Dankó Pista Emléknapon.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.