Nyaralás: kétszer többen részesítik előnyben a pihenést az aktív élménykereséssel szemben

A GfK 17 országban végzett felmérése szerint tízből hatan (59 százalék) a nyaralást a pihenéssel és ellazulással azonosítják. Ezzel szemben csak 35 százalék részesíti előnyben az aktív nyaralást és vágyik arra, hogy szabadsága alatt “sokat lásson”. 

Ha nyaralásról van szó, a hölgyek és a férfiak preferenciái alig különböznek. A férfiak csak egy “hangyányit” tűnnek kényelmesebbnek: nyaraláskor 60 százalékuk az ellazulást részesíti előnyben szemben a hölgyek körében így nyilatkozó 58 százalékkal.

Ami azonban az aktív pihenésre vonatkozó vágyakat illeti, mindkét nem képviselőinek 35 százaléka szeret szabadsága alatt inkább nézelődni, mint egyszerűen csak “heverészni”.

Tinikkel a család hajlamosabb aktívan nyaralni

A hat évnél fiatalabb, illetve 6-12 éves gyermeket nevelő háztartások nem egészen kétharmada (62 százalék) részesíti előnyben pihenéskor az ellazulást szemben azzal az alig valamivel több, mint egyharmaddal, akik az aktív élménykeresést kedvelik jobban. A tinédzserkorú gyermekekkel együtt élő háztartások esetében azonban megfigyelhető elmozdulás az aktív üdülések kedvelésének irányába – itt már 39 százalékra nő azoknak az aránya, akik kevésbé az ellazulásra koncentrálnak.

Nyaraláskor a tinik feltöltődni, a negyvenesek ellazulni vágynak

Amikor nyaralásról van szó, a legnagyobb különbség a korosztályok szerinti preferenciákban figyelhető meg. A tinik 43 százaléka például inkább az aktív nyaralásra szavaz, szemben azzal az 51 százalékkal, akik inkább lustálkodnának. Az aktív kikapcsolódás iránt érdeklődők aránya azonban korosztályról korosztályra csökken és a legidősebb korcsoportokban (50-60 és 60+) már csak 33 százalékot ér el.

Az is igaz, hogy az aktív kikapcsolódással szemben a nyaraláskor a pihenést keresők aránya nem a legidősebb korosztályokban (60+ korosztályban 57 százalék), hanem a 40 éveikben járók körében a legmagasabb (64 százalék).

Az olaszok és franciák inkább aktívan, míg a brazilok és dél-koreaiak inkább pihenve nyaralnak

A nyaraláskor aktív kikapcsolódást keresők arányát illetően Olaszország (45 százalék), Franciaország (44 százalék) és Spanyolország (43 százalék) vezet. Ezzel szemben Brazília (71 százalék), Dél-Korea és Japán (66-66 százalék) online megkérdezettjei nagyobb arányban preferálják a pihenős-ellazulós nyaralást.


Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.