hirdetés
hirdetés

Wizz Air-utasok londoni kálváriája

Hétfőn este vagy két tucat magyar szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, végül törölték, írta meg elsőként a Telex.

hirdetés

Angliában hétfőn is 39-40 Celsius-fok körül volt a hőmérséklet, és emiatt a közlekedés is megbénult. Az aszfalt is olvad ilyen melegben, ezért a lutoni repteret is lezárták néhány órára hétfőn délután. Ezért is mondta a Telexnek az egyik utas, hogy számította rá, hogy csúszni fog a gépünk indulási ideje, számolt be a hírről a 24.hu portál is.

Az eredetileg kiírt este fél kilencből előbb 10.10, majd 10.30 lett, végül 0.10. Más gépek is csúsztak. Aztán este 11-kor minden gépet töröltek. Elszabadult a pokol, több ezer, 50-60 gépnyi ember hömpölygött a tranzitban. Meleg volt, még a falakról is izzadtság csorgott. Benne volt a hangulatban, hogy valami balhé, törés, zúzás lesz, nagyon felfokozott volt a hangulat, de ez szerencsére végül elmaradt.

 

Az említett géppel magyarok mellett grúzok, lengyelek és portugálok is repültek volna, de annál a kapunál, ahol a Wizz Air képviselőinek kellett volna lenniük, senkit nem találtak. Így nem tudták meg, mikor juthatnának haza, biztosítanak-e nekik szállást. Még reggel sem kaptak tájékoztatást, ezért a Lutonban rekedt utasok felhívták a magyar külügyet, ahol segítőkészek voltak, jegyzőkönyvet vettek föl az esetről, majd fél kilenc körül a magyar konzulátus több munkatársa ki is ment a reptérre. Ivóvizet is szereztek a bajba jutott utasoknak, és alternatív hazajutást is szervezni kezdtek. Mindeközben egy civilszervezet is segítséget nyújtott, vizet és élelmet szerzett a várakozóknak, a Wizz Air emberei viszont továbbra sem voltak elérhetőek.

Kedden már a hőség sem volt akadály a reptér számára, több Wizz Air-gép is indult Magyarország felé, de minden hely be volt foglalva, hiába próbálkoztak azokra jegyet venni. A Lutonban rekedt utas a Telexnek azt mondta, tíz nap múlva indul olyan járat, amelyikre tudnának foglalni. Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon, mondta el a portálnak az egyik utas.

(forrás: Telex / 24.hu)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk