hirdetés
hirdetés

A Magyar Ballon Szövetség reagálása a szombati tragédia kapcsán

Gyorstájékoztatót tartott Őrbottyánban, a szombati, tragikusan végződő Fejér megyei felszállás másnapján, a szövetség vezetősége.

hirdetés

Mint ismeretes, egy 59 éves hölgy meghalt, hárman pedig - köztük a pilóta és még utas - súlyosan megsérültek szombat délután Vál és Kajászó között, miután felszállás közben kigyulladt és később lezuhant egy hőlégballon, áll a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság közleményében.

44 éve repülnek, azóta nem történt ilyen baleset

Az őrbottyáni tájékoztatón  elhangzott, hogy a 70-es években emelkedett a levegőbe az első magyar hőlégballon, a Pannónia. Ez tekinthető a magyar hőlégballon repülés kezdő pontjának. Az elmúlt 44 év legsúlyosabb hazai hőlégballon balesete történt szombat este Kajászó környékén.

pixabay.com
pixabay.com

Mi történhetett? Majd a vizsgálat dönti el

A szombat fésődélutáni, un. naplementés repülés felszállás közben történt baleset okairól, körülményiről pontos információk nincsenek, fejtette ki a szövetség elnöke, Nagy Péter. Ez csak a Légügyi Hatóság vizsgálatát követően fog a rendelkezésre állni. Viszont azonnal hozzátette, a  Magyar Ballon Szövetség egyik legfőbb célja, hogy a Légügyi Hatósággal közösen olyan szakmai iránymutatást adjon a tagjainak, hogy repüléseiket a lehető legbiztonságosabban, balesetmentesen végezhessék. És egy ilyen tragédia után nehéz arról beszélni, hogy ez a sport az egyik legbiztonságosabb, tette hozzá az elnök.

Négyszáz pilóta, több tízezer felszállás, többezer utas évente

Elhangzott még, hogy az elmúlt több, mint negyven évben közel 400 pilóta kiképzése történt Magyarországon, akik több tízezer órát töltöttek a levegőben baleset és esemény nélkül. Kosaraikból érdeklődők ezrei csodálhatták Magyarország és a világ varázslatos tájait egy olyan perspektívából, amit semmilyen más repülő eszköz nem tud biztosítani.

Kiderült, hogy a magyar hőlégballon pilóta képzés a Légügyi Hatóság felügyelete alatt történik, a nemzetközi és a nemzeti jogszabályok alapján. Egy pilóta kiképzése és önálló repülésre jogosító szakszolgálati engedélyének megszerzése széleskörű elméleti képzést követő, több tucat repült óra után következik be.

A hőlégballonok műszaki ellenőrzése minden évben kötelezően megtörténik, amelyet a Légügyi Hatóság, illetőleg az általa megbízott személy végez el. Amennyiben javítást végeznek a ballonon, vagy az előző vizsgálat óta eléri a 100 repült órát, felülvizsgálatra van szükség.

A magyar hőlégballon pilóták rendszeresen repülnek bel- és külföldön is. Bejárták a világot, és évről évre részt vesznek a világ különböző pontján megrendezésre kerülő hőlégballon versenyeken, világ- és Európa bajnokságokon. 

(forrás: Magyar Ballon Szövetség /Turizmus Online )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai