De hová tüntek a kínai turisták?

A magyar májusban foglalja le a nyaralását, és imád Siófokra indulni - a Google felmérései alapján.

Értékes és informatív előadást hallhattunk a Google adatai alapján a cég képviselőjétől, Erdős Ádámtól, a jubileumi, 50. MSZÉSZ Közgyűlés nyitónapi szeminárium programján.

Saját felméréseik alapján a multicégnél lévő rákeresések és találatok alapján a következőket állapította meg a Google-nál: a magyarok januárban szívesen foglalják le előre nyári pihenésüket, de igazán április-május hónapban böngészik azokat a nyaralóhelyeket, ahová aztán be is foglalják a vakációt.

Szintén a kattintások alapján derült ki számukra, hogy tavaly, 2017-ben jelentősen - 15 százalékkal - nőtt a külföldről hazánk iránt érdeklődők száma, és a Google adatai alapján legtöbben Németországból Angliából és Olaszországból érdeklődtek magyarországi látogatás iránt. Ezenkívül jelentős számban emelkedett a Távol-Keletről, Ukrajnából, Spanyolországról, Izraelből és a távoli Indiából Magyarországra rákeresők száma. Kína csak azért nincs e sorban, jegyezte meg a szekértő, mivel ott nincs lehetőség Google-keresésre, onnan tehát a cégnek nincsenek adatai.

Magyar honfitársaink nyáron első helyen Siófokot részesítik előnyben, ezt követi a városok sorában Eger, valamint Budapest, de Hajdúszoboszló sem marad le, valamint Balatonfüred is szépen teljesít, vagyis gyakran felkelti úticélként a magyar utazó figyelmét.

Azt is meg kell állapítani, emelte ki a szakértő, hogy a keresések több mint fele ma már mobilról érkezik, igaz, tette hozzá Erdős, nagyobb csomagok iránt, vagy nagyobb távolságra lévő desztináció esetén nem telefonról indítják a foglalást, hanem általában előveszik a PC-t vagy a laptopot a magyar utazók.

És akkor mindezek alapján milyen trendek állapíthatók meg? Egyrészt a felhasználók viselkedése alapján és döntésében nagy szerepet játszanak a mikromomentumok (el szeretnék utazni, megtervezem, le is foglalom azonnal), másrészt ma, az okoskütyük világában szereti a felhasználó érezni, hogy gyorsan és hatalommal bír. E trendek alapján azt javasolja az utazási szakember, hogy a szálláshelyeken nagy figyelmet fordítsanak a filmek, videók, azobák és a környezet profi befotózására, ha egy mód van rá, szakemberrel videót is készíttessenek. Tippet is adott hozzá: például ma még kevesen tudják, az adott hely utcaképét mutató, un. Street view fotókba bele lehet nyúlni, javítani lehet az utcaképen, ha úgy ítéljük meg kedvezőbbnek.

Másik módszer, ami segíthet: a chatbotok használata. Hiszen amennyiben chatbot válaszol a jelentkező utazók kérdéseire, az automatizálódással akár a krónikus munkaerőhiányra is lehet ez egyfajta gyógymód.

 

Forrás: Vendég


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?