hirdetés

Horváth Viktória az aranykulcsosoknál

Bár a budai rakparton az Andante Borpatika lassan tíz éve megnyílt, azonban mivel szolgáltatásuk nemrégiben melegkonyhával is bővült, ezért itt tartották vacsorával egybekötött áprilisi találkozójukat szerdán, április 9-én a Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesületének tagjai.

hirdetés

Az est leghangsúlyosabb programja Horváth Viktória, a turizmusért felelős helyettes államtitkár (NGM) látogatása volt a hazai szállodaportások krémjénél, aki ezúttal nem előadással készült, hanem inkább párbeszédet kezdeményezett.

A következőkről hallhattunk:

kész a 2014-20-ig tartó, állami szinten meghatározott turisztikai irányvonal, ahol a főváros kevésbé hangsúlyosan szerepel, mint az ország többi területe. A hazánkba érkezők vendégéjszaka számai jól alakulnak, azonban a szállodások oldaláról elhangzott: hiába jönnek egyre többen hozzánk, nem a minőségi turisták a beutazók, hanem a tömegturizmus városa lett Budapest.

A negatív árverseny a fővárosi szállodák között sajnos továbbra is tart, míg más európai fővárosban 200 euró alatt nemigen foglalható 4-5 csillagos házban szoba, addig nálunk továbbra is elérhető e kategória sok helyen 70-80 euróért. Bár a Magyar Turizmus Zrt. szlogenje („Jobb, mint várnád”) arra utal, hogy jó hozzánk megérkezni, azonban ez nem a minőséget jelzi az aranykulcsosok szerint, hanem egy nem várt élményt csupán, ami nem igazán tesz jót a vendégkör alakulásának.

 A Budapesti Tavaszi Fesztivált vendégalakulás tekintetében gyakorlatilag észre sem vették a fővárosi szállodák. Jó lenne az ötcsillagos házak szállodai menedzsmentjével párbeszédet kezdeményezni az árakról, hangzott még el a kérés a portások oldaláról.

 És előkerült a „régi nóta” is: a taxisok, a biztonság, a pénzváltás terén tapasztalt ügyeskedők, a turistákat átvágók ellen is végre valamit tenni kell. Nem a concierge-ek feladata lenne, hogy a vendéget megérkezése után arra intik, mire ügyeljen, hogy ne járjon pórul városnézés közben. A helyettes államtitkár asszony szorgalmasan jegyzetelt, ígérte, utánajár a felvetett problémáknak, ahol tud, intézkedik, ahol pedig lehet, lobbizik az elhangzott kérések megoldásának érdekében.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Utazási irodásként miképp készülnek a majdani esetleges nyitásra?

Kiadónk társoldalai