Ígérgetett, de továbbra is csőbe húz a Booking.com

A legnépszerűbb szállásfoglaló oldal, a Booking.com továbbra is megtéveszti felhasználóit egy friss kutatás szerint. Pedig korábban már megígérték, hogy felhagynak a rossz gyakorlatukkal.

Továbbra is a fogyasztókra nyomást gyakorolva próbálja rávenni az utazni vágyókat a Booking.com, hogy szállást foglaljanak az oldalon – derül ki a brit fogyasztóvédelmi szervezet, a Which? legújabb felméréséből. Amikor valaki szobák, hotelek után kutat az oldalon, egy piros betűkkel írt felhívással találkozhat, amely arra figyelmezteti: siessen, mert az adott szálláson már csak egyetlen szoba kiadó.

A Which? szerint ez nem minden esetben igaz, a fogyasztó oldalán viszont egész máshogy csapódik le: nyomást gyakorolnak rá, hogy a Bookingon költse el a pénzét. A társaság maga is ellenőrizte a dolgot, hogy kijelentéseit alátámassza. Volt olyan eset, amikor ugyanabban a szállodában 34 szoba is üres volt, miközben a Booking úgy tálalta, hogy már csak egy vehető ki. Ezzel azt a látszatot keltették, hogy a kiadó szobák gyorsan fogynak. (A Which? egyébként nem csak a Bookingnál talált ilyen problémákat, valahol még rejtett költségek is voltak, amiről a fogyasztó csak utólag szerzett tudomást.)

A kellemetlenséget növeli, hogy a Booking előzőleg szeptember 1-ig kapott határidőt az Egyesült Királyság versenyhatóságától (Competition and Markets Authority, CMA), hogy felhagyjon a jogsértő gyakorlatával, amire ígéretet is tettek. De úgy tűnik, ezek csak üres szavak voltak.

A szállásfoglaló a BBC-nek küldött reakciójában azt írta, keményen dolgoznak, emellett folyamatos együttműködést és párbeszédet folytatnak a CMA-val a fogyasztói élmény fejlesztése érdekében. A szervezet szerint igazi garanciákra van szükség, mert az oldal gátlástalan eszközei az egyértelmű figyelmeztetés ellenére sem tűntek el.

Forrás: hvg.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?