Jó szezon után új hajóval bővül a balatoni flotta

A tavalyinál is jobb szezont zár a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart), tudtuk meg dr. Halmos Gábor vezérigazgatótól, aki azt is elmondta, hogy jövő nyáron új hajóval bővítik a flottájukat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kora őszi forgalom a nyárihoz hasonlóan jól alakult. Igaz, már csak egy számjegyű volt a növekedés mértéke az előző évhez képest, de így is nagyon jól teljesítettek a hajóik, kompjaik. A növekvő bevételnek köszönhetően ki tudták gazdálkodni az idén először nagy teherként jelentkező mederhasználati díjat, és a tavalyi 68 milliós eredménnyel szemben 88 millióra számítanak - mondta a vezérigazgató.

A Bahart vezetői abban bíznak, hogy a tulajdonos települések a nagyobb eredményből is csak a tavalyihoz hasonló összeget vesznek fel osztalékként, hogy minél több maradjon fejlesztésekre. Azt sem bánnák, ha az így maradó keretet akár megcímkézve, például a szezonhosszabbítás elősegítésére használhatnák fel, ahogy korábban például a bicikliszállító hajót elindították a nyugati medencében. Ehhez ötleteket is várnak az önkormányzatoktól.

Halmos Gábor beszélt arról is, hogy jövőre új hajóval erősítik meg a személyhajó flottát. Egy korábban a Dunán közlekedő motorost már meg is vásároltak, és is elindították a Balaton felé, hogy a siófoki műhelyükben felújítsák. Az érkezésére azonban várni kell, mert a Sió magas vízállása miatt nem fér el mindenhol, ezért pillanatnyilag Keselyűsnél vesztegel.

A most Beatrix névre hallgató hajó 180 fő befogadására képes. Felépítésében a Balatonon jelenleg is dolgozó Fonyód motoroshoz hasonlít. Néhány éve kivonták a forgalomból, de a teste nagyon jó, csak a fedélzete szorul komoly felújításra és a motorját is ki akarják cserélni korszerűbb, kisebb fogyasztású gépre. A vásárlás, felújítás teljes költségét 125 millió forintra tervezik.



"Ha október végén fel tudtuk volna hozni, akkor a jövő szezon elején már forgalomba lehetett volna állítani. A késés miatt sajnos erre már nem lesz lehetőség. Ahogy korábban a gyorshajókat, várhatóan ezt is majd csak a jövő szezon végén tudjuk bemutatni, és csak a 2016-os szezonban tudjuk igazán használatba venni" - mondta Halmos Gábor.

A Bahart másik nagy beruházása a következő szezon előtt a Badacsony katamarán felújításának 2. üteme. Korábban már kicserélték a hajó motorját, most 54 millió forintos költséggel felújítják az utastereket és a legénység munkáját segítő, a hajó irányíthatóságát javító műszaki rendszert építenek ki.

A vezérigazgatótól megtudtuk, hogy a Szántód és Tihany közötti komp addig jár, amíg a jéghelyzet engedi. Ha nem fagy be a tó, vagy a máshol kialakult jég nem akadályozza a kompot, akár le se állnak a téli időszakban. Egyedül az év végi, év eleji ünnepek alatt lesz egy kis módosulás a menetrendben.

A téli időszakban mindkét révből óránként közlekedik a komp. Szántódról az első járat reggel hét órakor, az utolsó 17 órakor indul. Tihanyból 7.30 óra, illetve 17.30 óra az első és utolsó járat időpontja.

Az ünnepi menetrenddel a fentiek annyiban módosulnak, hogy december 24-én és 31-én utolsó komp Szántód-révből 15 órakor, Tihany-révből 15:30 órakor indul. 2015. január 1-én pedig az első komp Szántód-révből 10 órakor, Tihany-révből 10:30 órakor indul a másik partra.


Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón 

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak
Megmutatják magukat Gyenesdiás rejtett kincsei

Megmutatják magukat Gyenesdiás rejtett kincsei 

Gyenesdiás, a Nyugat-Balaton családbarát üdülőfaluja méltán híres díjnyertes strandjairól, de igazi élmények a parton túl is felfedezhetők.
Idén új helyszínen folytatódik a Szeláví! Fesztivál

Idén új helyszínen folytatódik a Szeláví! Fesztivál 

Barátok, nyáresti koncertek, koccintás az élet apró örömeire és kirándulások a Dunakanyar egyik legszebb helyén
Helyzetjelentés a munkaerőpiacról: fluktuáció, munkaerő-kereslet, passzív leépítés, átképzés

Helyzetjelentés a munkaerőpiacról: fluktuáció, munkaerő-kereslet, passzív leépítés, átképzés 

Mérséklődött a fluktuáció, de a HoReCa-szektorra alapvetően ez még nem jellemző. Friss munkaerő piaci elemzés - fontos megállapításokkal.
Futóverseny és koncertek - jön az EU-napi futás

Futóverseny és koncertek - jön az EU-napi futás 

Szabó Balázs Bandája, a Carson Coma Akusztik Trió és a Lázár tesók is fellépnek május 12-én az idei Európa-napon.
Személyi hír házunk tájáról

Személyi hír házunk tájáról 

Kedves Olvasónk! Aki figyelemmel kíséri szakmai oldalunkat, napi hírleveleinket - láthatja, olvashatja, tudhatja, hogy új szerkesztő érkezett hozzánk Szöllősi Tímea személyében.
Őzek és manók lakhelye a medvehagymától illatos Bakony

Őzek és manók lakhelye a medvehagymától illatos Bakony 

A környék turisztikai célpontjait bejárva feltárul előttünk az időtlen természet és az évszázados történelem
Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény

Szintet lép a Csak a Mentes rendezvény 

Új, az eddiginél nagyobb helyszínen, több, mint hetven kiállítóval április 20-21-én rendezik a Csak a Mentes Tavaszi Fesztivált.
Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik

Szigetcsép legfurcsább versenyét, a Hucul ösvényt idén is megrendezik 

Szigetcsépen mindig van program, májusban például egy lovasverseny színesíti a mindennapokat.
Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre

Göncz Árpád és Fenyő János autóklasszikusai érkeznek Szegedre 

Száz különleges Mercedes, száz izgalmas történet .

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.