Luxuskörülmények között önkénteskedhetünk az új tengerjáró hajón

A Carnival Corporation luxus tengerjáró hajókat üzemeltető óriásvállalat a közelmúltban bejelentett új hajóútjain a társadalmi felelősségvállalás kap fontos szerepet – ezzel várhatóan átírja a világ hajós turizmusát. A Dominikai Köztársaságba tartó hajón, majd a desztinációba érkezve is hasznos munkát végezhetnek az utasok.

Az önkéntes munkát is magában foglaló hajóút várhatóan 2016-ban debütál - írja a Tourism-Review. A Fathom névre keresztelt új brand hajója, az Adonia Miamiból a Dominikai Köztársaságba fog közlekedni, ahol jelentős szociális problémákkal küzd a helyi társadalom – például kétmillió helyi lakos számára máig nem érhető el a vezetékes vízhálózathoz való csatlakozás. A Carnival más fejlődő országokban is tervezi a megjelenést, melyeket később fognak bejelenteni.

Az Adonia 710 személy szállítására alkalmas. Arnold Donald, Carnival Corporation vezérigazgatója elmondta, a program elsősorban olyanoknak ajánlott, akik számára valóban fontos a társadalmi felelősségvállalás, szükségét érzik a cselekvésnek, de még nem tudják, mit tegyenek a pozitív változások érdekében.



Angolt taníthatunk és vízszűrő rendszereket készíthetünk

Az Adonia minden második vasárnap fog elhajózni a Dominikai Köztársaságba, ahova keddenként érkezik meg. A tipikus turistaprogramok helyett a hajó utasai a három nap során önkéntesként dolgozhatnak, bekapcsolódhatnak például vízszűrő rendszerek készítésébe, megtanulhatják a kakaó termesztésének alapjait, de akár angol nyelvet is taníthatnak diákoknak. A Dominikai Köztársaságba tartó út alatt ezen kívül a fedélzeten kreatív workshopokon, spanyol nyelvtanfolyamokon és tréningeken vehetnek részt, előadásokat hallhatnak a desztinációról.

A Carnival Corporation szerint habár a Fathom brand célkitűzése nagyon hasonló a szintén amerikai, Globe Aware nevű nonprofit szervezet kínálta önkéntes vakációkhoz, a társaság kissé eltérő koncepció mentén halad. A tervek alapján kéthetente 700 utas érkezik majd, az első év során várhatóan 18.000 utas 55.000 önkéntes napot fog eltölteni a hajón, valamint a térségben.

A Fathom operátora, Tara Russell elmondta, hogy az önkéntesek száma és az önkéntes munkával eltöltött idő növelése mellett arra fognak fókuszálni, hogy az egész régiót támogassák ahelyett, hogy csak egyetlen településre koncentrálnának.

Az Adonia az Amber Cove kikötőbe fut majd be, amely a Dominikai Köztársaság Puerta Plata régiójában található, innen maximum két órán belül megközelíthetők azok a területek, ahol aztán az utasok önkéntes munkákat végezhetnek.

Annak érdekében, hogy a fenntartható fejlődés biztosítható legyen, a Fathom együtt fog működni két helyi nonprofit szervezettel: a Dominicano de Desarrollo Intézettel és az Entrenával.



Hosszú távon 37.000 utasra lesz szükség évente

A Carnival felmérése szerint mintegy egymillió észak-amerikai érdeklődik az ilyen típusú tengeri hajóutak iránt, az érdeklődők száma a 20 és 60 év közötti korosztály körében dinamikusan nő. A Carnival arra számít, hogy a program a legkülönbözőbb embereket fogja vonzani, valamint olyan turistákat, akik korábban nem vettek részt hajós utazáson. A Fathom brand célja, hogy egy hosszú távon is fenntartható, profitorientált üzleti modellt hozzon létre, amely növeli az emberek hosszú távú elkötelezettségét a Dominikai Köztársaság iránt. Ahhoz, hogy ez pénzügyileg is életképes legyen, később évi 37.000 utasra lesz szükség az Adonia fedélzetén. A bevételek egy bizonyos százalékát közvetlenül a Dominicano de Desarrollo Intézet és az Entrena kapja majd, hogy abból állják a szárazföldi költségeket, valamint ezzel hozzájárulhassanak a két szervezet működéséhez is.

Ezek a típusú hajóutak egy hetes tartózkodással személyenként 1540 dollárba kerülnek egy kétszemélyes szobában. A csomagár magában foglalja a teljes ellátást a hajón, három szárazföldi önkéntes munkalehetőséget, továbbá a kikötői díjakat és egyéb adókat.

{youtube|id=3RdSSXJb7Ik}


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.