On-line sales, marketing, Revenue Management

November 22-én, Hajdúszoboszlón, a meglehetősen retró hangulatú Hunguest Hotel Békében elkezdődött a hazai szállodások és szállodai éttermesek legjelentősebb, kétnapos szakmai programja. A hagyományokhoz híven az első nap oktató jellegű szemináriumok keretében előadásokkal indult. Segítségül azoknak, akik nem vehetnek részt a kelet-magyarországi összejövetelen, sűrítve bemutatjuk az első nap legfontosabb történéseit.

Új országimázs, sikeres nyári kampány, induló téli marketing akció

Elsőként Bánhegyi Zsófia (MTÜ) lépett a pulpitusra, aki a megújított hazai és nemzetközi országmarketingről beszélt. Aki korábban már hallotta a vezérigazgató-helyettes asszony ilyen témájú előadását, azzal most szomorúan közöljük, ez a prezentáció nem az volt, mint a korábbiak, azaz alaposan lemarad a legfrissebb infókról, aki kihagyta a szerdai, hajdúszoboszlói előadást. Amelyből többek közt megtudtuk, Magyarországnak nem erős a márkaképe a külföldiek körében, Budapestet viszont jobban ismerik a határon kívül élők. A belföldi utakat spontán módon döntik el honfitársaink, rövid idő alatt döntenek, hogy hová és mikor indulnak, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájának célja az, hogy a döntés ne ad hoc, hanem tudatos legyen. Konkrétumokat hallhattunk a január 15-én induló belföldi téli turisztikai kampányról is, amelyben rekreáció, felfrissülés a hívó szó, és elsősorban Hévízre, Bükfürdőre és a nyíregyházi Sóstóra koncentrál az ügynökség. Végül a nyári első kampányukról tudhattunk meg érdekes adatokat, például azt, hogy 4,3 millió embert értek el spotjaikkal, a nyári kampányfilmet 3,2 millióan látták, és hatására (is) 5,8 százalékkal nőtt szeptemberben az utazási kedv. Az MTÜ vadonatúj szakmai weboldala hétfőn, november 27-én indul, rajta minden információ megtalálható, ami a szakmának fontos.

A website hatalma

A délelőtt másik kiemelkedő előadása David Orensanz (SHR Europe) volt, aki bár sok újdonsággal nem szolgált a szakmai publikumnak, annál több praktikus tanáccsal viszont igen CRM, azaz ügyféladatok, sales területről. David azt ajánlotta, érdemes elbeszélgetni a vendégekkel, kell a személyes kapcsolat. A revenue kezelésre is kitért, ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy nem szabad a múltra épített árakkal dolgozni. Fontosnak tartotta még a szakértő a weboldal megfelelő kezelését, azt mondta, ebbe nincs mese, pénzt kell fektetni, ha valaki sikeres működtetést remél. Beszélt a kizárólag mobileszközöket használó generációról is (akik nem használnak laptopot sem) kizárólag okostelefonról intézik foglalásaikat, valamint a szálláshely stb. kiválasztását. Végül ötletet adott ahhoz, hogy nem szégyen ötletet átvenni másoktól, a légitársaságoktól említett példát, méghozzá azt, ahogy csomagokat értékesítenek profi módon, valamint azt, ahogy repülőút tervezésnél hatékonyan és gyorsan váltható egyúttal biztosítás.

Y-generáció: kattint, kiválaszt, foglal

Orosz, kínai és izraeli vendégek töltenek nálunk a legtöbb vendégéjszakát, hangzott el a Booking.com prezentációja alkalmával. Minimum négy nap esetükben a hazánkban töltött éjszakaszám. Az Y-generáció foglalási szokásairól is megtudhattunk egyet s mást, például azt, hogy az azonnali foglalást preferálják, nem számítógépeket, hanem szinte kizárólag okostelefonokon át érkezik tőlük a foglalás. Személyre szabott ajánlat számukra a siker kulcsa, és a booking.com szakértői szerint szintén nem szégyen jó ötletet átvenni másoktól: az amazon pl. vásárlóadatokat gyűjt profi módon, és ezen adatok alapján küldi ügyfele/jövendő ügyfele számára következő ajánlatát.

 

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?