Frankfurti repülőtér: 30 percre csökkenő átszállási idő

„A” terminálja meghosszabbításával olyan utasforgalmi résszel bővül Frankfurt-Main repülőtere, ahol az átszállási idő akár 25-30 percre csökkenhet.

Frankfurt-Main repülőtér - Párizs Charles de Gaulle-hoz hasonlóan igencsak - megosztja az utazóközönséget, de csóválja akár rosszalóan fejét az eltévedt utas, vagy legyen elégedett, Frankfurt légi kikötője elkerülhetetlen. Jól tudta ezt a mindenkori üzemeltető is, és szolgáltatásait az igények növekedéséhez igazította. Az eredményképpen megvalósuló tagolt terminálszerkezet pedig valóban vegyes érzelmeket vált ki az utazóközönségből. Mondják, Frankfurt olyan, hogy nem a reptér megy percekig a repülő mellett, hanem a repülő percekig mellette. Ugyanakkor mint mindegyiknek, ennek is megvan a maga logikája.

Mint Münchenben

„Őrület” - szisszen fel egy koros amerikai asszony, amikor elindul az A és B terminálokat összekötő folyosóra vezető lépcsőn. „Atyaisten!” - kiált fel egy fiatal lány, ahogy belép a folyosóra, amelynek sci-fi-t idéző belsejében azon sem lepődne meg az ember, ha az istenező lánnyal szemben Darth Vader éj fekete köpenye lebbenne egy csapat birodalmi gárdista fehér háttere előtt, ahogy a Nagyúr a B terminálra rohan.

Frankfurtban sokan rohannak a roppant épületrendszer egyik végéből a másikba. Ennek a rohanásnak kíván véget vetni az üzemeltető Fraport a Lufthansával vállvetve az utazóközönség számára hivatalosan október 10-én átadandó A+ terminállal.

Az A+ átszálló terminálon elsősorban tengerentúli járatok utasai szállnának át schengeni járatokra és fordítva. Sőt, a Lufthansa második számú hub-jával, Münchennel vetekedő, akár 25-30 perces átszállási időket tervez kínálni terminálon belül - újságolta Andreas Bartels, a Lufthansa kommunikációs igazgatója.

A négyszintes, csupa üveg épületben külön emeleteken zajlik majd a schengeni és nem-schengeni forgalom. Úgy tervezik, a reggeli órákban az észak-amerikai, délután a schengeni és ázsiai forgalomra koncentrálnának.

Még 6 millió utas

Az A+ megnyitásával Frankfurt amúgy sem jelentéktelen utasforgalmi kapacitása tervek szerint évente további 6 millióval nő. Frankfurt tavaly 56 millió utassal zárta az évet, az emelkedés mértéke a Turizmus Online által a helyszínen megkérdezettek szerint 2-4% lehet; 2020-ra már több mint 88 millió utassal számolnak. Az A terminál agorafóbiásokat talán zavarba ejtő, közel 800 méteres meghosszabbításában 7 széles törzsű állóhely létesült, ebből négy az A380-asokat is kiszolgálja. De nem akármelyik légitársaságét; az A+-t kizárólag a Lufthansa használja majd.

7L/25R+A+

A közel 750 millió euróból megvalósuló beruházásnak 2009 szeptemberében látott neki a Fraport és a Lufthansa. A tervezés azonban nem csupán az A+-ról szól, hanem szerves része annak a fejlesztési koncepciónak, mely magában foglalja a reptér 2011-ben átadott negyedik kifutópályáját, melynek „lehajtójáról” majdhogynem az A+-hoz gurul a gép. A negyedik pálya (iránya szerint 7L/25R) fokra pontosan párhuzamos a két fő futópályával, de olyan távolságra tőlük, hogy azokkal egyidejűleg műszeres megközelítésre is alkalmas, ez nagyban növeli a leszállások - akár óránként 120 - számát.

Várni csak igényesen!

Az új terminálfejlesztés forrásainak túlnyomó részét a Fraport teremtette elő, míg a darumadárral ékesített égi fuvaros az 5 business és első osztályú váró kialakításának „potom” 42 millió euróját tette hozzá a közös ügyhöz. Nos, a várókat látva - bár még lázas munka folyik - indokolható az elköltött összeg.

„Itt ezer négyzetméteren összesen 100 főnek van hely” - büszkélkedik kísérőnk a first class utasok várójában. A váróban zuhanyzók, fürdőkádak, dolgozószobák és első osztályú ellátás mellett még egy remek szivarszoba is várja a gomolygó füst szerelmeseit. A várók világán túl pedig a kereskedelmi területen a prémium márkák uralják a porondot; közel 10 ezer négyzetméteren lehet magas minőségű divatárut vásárolni, vagy jó helyen falatozni.


Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.