Sikeres vidéki nyár a Danubius-nál

Vidéken sikeres nyarat zárt a Danubius Hotels, beigazolódott az előzetes májusi közvéleménykutatásuk eredménye. Budapesten főként az eseményturizmus hozta a számokat. Sokan foglalnak az őszi időszakra, a gasztronómiai és kulturális programokat, vagy a wellness pihenést választva.

Kiemelten sikeres nyarat zártak a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. A Danubius Hotels és az Opinio piackutató 2021. május elején reprezentatív felmérést készített a magyar utazók téli hullám utáni vágyairól. A felmérésből kiderült, hogy a magyarok közel fele hazai szállodában üdülne a koronavírus-korlátozások feloldása után, legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágytak. A várakozásokat a nyári eredmények igazolták is. A főszezonban a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái közel teltházzal üzemeltek. A belföldi vendégek aránya a Balatonon és az all inclusive wellness szállodákban együtt, egész nyárra vetítve 80% fölött volt. A balatoni szállodákban a tavalyi, de még a 2019-es rekord évet is meghaladó bevételi teljesítménnyel zárult a főszezoni időszak, részben kárpótolva a későn indult nyári szezont. A szállodákhoz beérkező visszajelzések alapján a teljes körű kiszolgálás nyújtotta kényelem, a wellness szolgáltatások, a gyerekeknek nyújtott animációs programok voltak a fő vonzerők.


„Ugyan a nyár közepétől lassan, fokozatosan megindult a turizmus, de a főváros nehezebb helyzete idén nyáron is fennállt, még a közelében sem vagyunk a korábbi évek forgalmának. Budapest idegenforgalma hagyományosan 80-90%-ban kitett a nemzetközi turizmusnak. A júniusi nyitások után a Forma1 hozott először magasabb foglaltságot. Augusztusban már több külföldi érkezett a fővárosba, ahol átlagosan 50-70%-os foglaltsággal üzemeltethettük szállodáinkat. Az augusztus 20-ai hétvégén néhány budapesti szállodánk már teltházas volt, ekkor fogadtuk a legtöbb hazai vendéget: arányuk a szokásos 10%-ról a 30%-ra emelkedett. Az őszi foglaltság is reményt keltő, bár országosan még messze elmarad a korábbi évekétől” – mondta el Gál Judit, a Danubius Hotels marketing és kommunikációs igazgatója.


A Danubius Hotels őszre részben a wellness pihenések, részben a rendezvények miatt bizakodó, vidéki wellness szállodáikban 70%, míg Budapesten 50% körüli foglaltságra számít az őszi hónapokban, amennyiben nem változik jelentős mértékben a pandémiás helyzet. Ahogy az elmúlt másfél évben, a szektor továbbra is jelentősen kitett az aktuális hazai és nemzetközi járványhelyzetnek. A sikeres nyár után élmények gyűjtésére, őszi pihenésre bíztató kampányt indít a szállodalánc. A Danubius Hotels „Őszi Élményszüret” keretében többféle ajánlattal várja az elkövetkező hetekben utazásra vágyó turistákat. Az ajánlatokban kiemelt szerepet töltenek be a helyi élmények, a wellness szolgáltatások, gasztronómiai és kulturális programok. Sokan a kellemes őszi napokon tervezik bepótolni a pihenést, ami nem fért bele a nyárba.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?