Sok szállodatulajdonos, étteremtulajdonos és utazásszervező véli úgy, hogy a hamis értékelések komoly problémát jelentenek a szektorban, olyannyira, hogy van, aki megkérdőjelezi az online értékelő oldalak megbízhatóságát - olvastuk a hah.hu-n.
A Which? fogyasztóvédelmi weboldal megvizsgálta a hamis vélemények elterjedtségét a Facebookon, a Google-on és a Tripadvisoron csaknem 250 000 véleményen keresztül.
A fő mutató, amelyet a webhely megvizsgált annak érdekében, hogy megkülönböztesse az eredeti és a hamisított értékeléseket, az volt, hogy az értékelő személy végzett-e korábban hasonló tevékenységet az oldalon. Azoknak a helyeknek a hitelessége kérdőjeleződött meg, amelyek nagyobb számban kaptak pozitív visszajelzést olyanoktól, akik először írtak értékelést.
A hamis értékelések nyilvánvalóan nagy kihívást jelentenek a szektorban, befolyásolják az értékelő oldalak hitelességét és a vásárlói döntést is, így a szállodatulajdonosok elsődleges érdeke az lenne, hogy olyan látogatókat ösztönzzenek az értékelésre, akik egyébként nem lettek volna hajlandók véleményt írni - így több, értékes visszajelzést kaphatnak valós vendégektől, és javíthatják szállodájuk rangsorát.