Az Art is Business Díjat 2019 óta hirdeti meg az Art is Business annak érdekében, hogy kiderüljön, mely vállalatok, magánemberek és települések gondolkodtak komolyan a művészeti világgal való együttműködésről az adott évben.
Az elmúlt években folyamatosan nőtt a jelentkezők száma, ami annak is betudható, hogy egyre többen látnak fantáziát és értéket a művészeti piaccal való szorosabb együttműködésben. 2023-ban az MSZÉSZ tagja, a Káli Art Inn lett az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese.
Tulajdonosaival, Molnár Júliával és Héjja Róberttel az ARt is Business weboldalán olvashatunk egy interjút, ebből idézünk:
Hogyan fejlődött a Káli Art Inn festőiskolából olyan nemzetközi szinten is elismert szálláshely- és gasztronómiai komplexummá, amelynek része egy magánfinanszírozású szoborpark is?
Molnár Júlia: Kezdetben olyan helyet szerettünk volna létrehozni, ahol a festészet iránt érdeklődő amatőrök egyszerre pihenhetnek és alkothatnak, ahová a festőművészek akár magukkal hozhatják a tanítványaikat is. Azonban hamarosan szembesülnünk kellett a valósággal: ez a modell nem életképes, hiszen pont azok nem engedhették meg maguknak, akiknek létrehoztuk. Akik pedig meg tudták fizetni, más igényeket támasztottak egy Balaton-felvidéki szállással szemben. Ezért módosítottuk a koncepciónkat, és átalakultunk szállodává. A festőkészleteink a mai napig megvannak, úgyhogy bárki hódolhat nálunk ez irányú szenvedélyének.
Héjja Róbert: Amikor a művészekkel találkozunk, azt a visszajelzést kapjuk, hogy nagyon örülnek a bemutatkozási lehetőségnek, és nagyra értékelik, hogy a zsűri szakértőkből áll. Emellett a pályázat sajtómegjelenései tovább növelik a megmutatkozás lehetőségeit.
Forrás: Art Is Business