Éttermeseknek: megoldás járvány idején a házhoz szállítás?

Külföldön és hazánkban is egyre több vendéglátósnak fordul meg a fejében B-tervként a házhoz szállítás a koronavírus-járvány idejére.

Sok étterem, amelyik eddig nem foglalkozott kiszállítással, így szeretné biztosítani túlélését. Gendur András, La Perle Noire étterem: „Most vagy bezárunk, vagy alternatív üzemelési módok után nézünk, ahogy a legtöbb hazai vendéglátóegység tervezi. Természetesen a bezárás a legeslegutolsó variáció, amit a kollégák egzisztenciája érdekében felelős munkaadóként igyekszünk elkerülni. Egyik lehetőségként a házhozszállítással próbálkozunk. Ezt körülbelül egy hét múlva tudjuk elindítani, mert teljesen újak vagyunk a kiszállítás területén, és ehhez az új „üzletághoz” be kell még szereznünk a szükséges infrastruktúrát, ami az adminisztrációt és a csomagolást illeti. A NÉBIH egyelőre nem írt elő plusz óvintézkedést az ételkiszállítás területén a koronavírussal kapcsolatban, de ha lesz, alkalmazkodunk hozzá."

Asztalritkítás és lakásétterem

"Amit már korábban megtettünk a vírus terjedésének mérséklésére, hogy ritkítottunk az asztalok elhelyezésén a vendégtérben, hogy azok cseppfertőzés-biztos távolságba kerüljenek egymástól. Az éttermet egyelőre továbbra is nyitva tartjuk, igaz, szűkített ételválasztékkal és mérsékelt árakkal, az utóbbi is az életben maradást szolgálja a kényszerhelyzetben. A másik gondolatunk, hogy az új kihívásban valahogy megpróbáljuk kiváltani éttermünk 12 fős VIP sarkát - amely nagyon kedvelt volt a belföldi cégvezetők körében -, egy 6-8 főt befogadó lakásétterembe terelni át ezt az exkluzív keresletet. Ennek még a jogi és adminisztrációs feltételeit vizsgáljuk” – tette hozzá a Turizmus Online-nak a La Perle Noire étterem üzletvezetője.

„Külföldi példák alapján mi is valószínűnek tartjuk, hogy belevágunk a házhoz szállításba, alkalmazkodva ahhoz, hogy a vendégek kerülik az éttermeket a koronavírus-járvány miatt. A februárunk nagyon jó volt, de március első két hetében érezhetően visszaesett a forgalmunk. A házhoz szállításhoz a teljes infrastruktúránk rendelkezésre áll, úgyhogy hamar át tudunk állni erre a B-tervre” – mondta el Szakály Attila, a székesfehérvári M7 Bistro étteremvezetője.

Szállodák is próbálkoznak 

A Sofitel Budapest Chain Bridge már korábban is kínált házhoz szállítást: születésnapi tortát, illetve karácsonykor többféle menüt szállítottak ki, mostantól már családi ebédet és vacsorát is házhoz visznek. „Markáns trend manapság és a szállodáknak alapvető érdeke, hogy bekapcsolódjanak a helyi közösségek életébe, hasznosak legyenek, értékes szolgáltatásokat tudjanak nyújtani számukra. Ez egy plusz láb a hotelnek, nagyon hatékony kommunikációs eszköz is egyben, és előnyös a helyiek számára is. A jelenlegi helyzet megerősít minket abban a szilárd elhatározásunkban, hogy a környezetünkben élőket is ki kell szolgálni és érdemes is, de a menü házhoz szállításunkat nem a koronavírus-járvány okozta kényszer hívta elő elsősorban. Ettől függetlenül is bővítettük volna a palettánkat ezzel a szervízzel” – tudtuk meg Angoujard Klaudiától, a Sofitel Budapest szálloda PR- és marketingvezetőjétől.

Az ételfutár cégek most tarolnak

A kiszállításra specializálódott vállalatok készülnek a forgalom várható élénkülésére. A NetPincér az MTI megkeresésére elmondta, szerintük a házhozszállítás jó lehetőség azoknak az éttermeknek is, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A társaság a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította a rendelések mielőbbi fogadása érdekében. A vállalat több mint kétezer futár partnerrel áll kapcsolatban, és felkészült az emelkedő forgalomra, jelenleg is tart a futárok folyamatos felvétele. A vállalat felületén mintegy kétezer étteremből lehet rendelni, országosan több mint 800 településről, amelyek közül 23-ban üzemel már a Netpincér saját futárszolgálata is - tették hozzá.

Megjegyezték, hogy a rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan nőtt, így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány. A koronavírus-járvány miatt a NetPincér számos óvintézkedést vezetett be, amelyeket partnereinek is javasolt. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkohol tartalmú tisztítószerrel, valamint a futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így aki szeretné akár teljesen elkerülheti az érintkezést a futárral.

Kiszállítás - érintés nélkül

A Teletál Ételfutár Kft. egyelőre nem tapasztal érdemleges változást a forgalomban, de hamarosan rohamra számítanak, amelyre a megerősített munkaerőállománnyal, valamint jelentős alapanyag tartalék felhalmozásával készülnek - közölték az MTI-vel.

Nemrég írtunk arról, hogy az ételfutár cégek igyekeznek alkalmazkodni a járvány miatt szükségessé vált higiéniai óvitézkedésekhez. A Wolt például érintésmentes házhozszállítást vezet be, amely során a rendelést úgy lehet átvenni, hogy nem is találkozik a megrendelő a futárral.

Szerző: Tóth Réka Anna

Forrás: Turizmus Online


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.