Palackmentes kampányt indít a Kifli.hu

A tavalyi év zárása során derült ki, hogy 2021-ben palackos vízből adott el legtöbbet a Kifli.hu. Az erről szóló posztjuk alá kapott vásárlói visszajelzések hatására úgy döntöttek, hogy minden eszközzel csökkentik az eldobható palackos víz iránti keresletet. Nemcsak beszélnek róla, de példával is elöl járnak: a jövőben semmilyen marketingtevékenységgel nem támogatnak PET-palackos terméket. A saját irodájukban és a raktárban az ott dolgozókat vízadagolóval és ökobarát palackokkal motiválják arra, hogy közös erővel egy PET-palack mentes munkahelyet teremtsenek. Ugyanerre ösztönzik a vásárlóikat is a Vízválasztó kampány keretében.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

“Hogy mi a célom ezzel? Hogy csökkentsem az eldobható palackos víz iránti keresletet. Még ha ez üzletileg ellentmondás is a Kiflinek. Ha azt látom, hogy ebben a vásárlóink támogatnak minket, akkor még tovább feszítem majd ezt a húrt. Én hiszek a változásban és a szűrt vízben. Mert habár a palack van kívül, azért a víz az úr. “- Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője személyesen is kiáll az elveik mellett

Nemcsak egy csepp a tengerben

Tóth Andi, a Hulladék Nélkül oldal alapítója zero waste tanácsadóként hitelesen képviseli a PET-palackmentes mozgalmat, gondolatait könnyedén alkalmazhatjuk a mindennapokban. A Kifli.hu-val közösen most minél több emberhez szeretnék eljuttatni a Vízválasztó kampányt, tanácsaikkal formálni a társadalom gondolkodásmódját. Andi szerint például az üveges gyümölcslevek, vagy csatos üvegek aranyat érnek, ha újratöltjük őket csapvízzel és kulacsként használjuk. Szerinte azt kevesen tudják, hogy a PET-palack olyan egyszer használatos tárgy, amelynek szabad szemmel nem látható felületi sérülésein gombák és baktériumok tapadnak meg az újratöltés után. Ezektől még mosószeres vízzel sem lehet megszabadulni. Továbbá a PET-palackot érő hőhatások, és a napsugárzás károsítják az anyag szerkezetét, amelyek eredményeképpen további egészségre ártalmas vegyületek oldódhatnak ki. Ráadásul a PET-palackos vízben átlagosan 325 darab mikroműanyag, míg a csapvíz literjében mindösszesen 3-5 darab mikroműanyag található. A keletkezett hulladékról nem is beszélve.

Ahogy a Hulladék nélkül oldalon olvasható, Magyarországon a PET palackok újrahasznosításának hatékonysága meglepően alacsony, csupán 30%-os. Holott a csapvízre való átállás megtakarítást is jelenthet a családnak: “Egy évre vetítve a napi fejenkénti átlag 1,5 liter ivóvíz fogyasztási mennyiségünket, 5 fős családunkban, éves szinten 2.737,5 l vizet fogyasztunk. Ez PET-palackos vízre átszámolva 1.825 db 1,5 literes PET-palackos vizet jelent. 100 forintos átlagár mellett 182.500 forintba kerülne a családunk ivóvíz fogyasztása. Ugyanez a mennyiség a nálunk fizetendő víz- és csatornadíj alapján csak 1.309 forint. A PET-palackok elhagyásával tehát éves szinten családunk 169.410 forintot takarít meg.” - Tóth Andi családjának példája tehát pénzügyi megfontolás szerint is helyes döntés.

Tiszta vizet öntenek a pohárba

“Nem bűntudatot, hanem gondolatot szeretnénk ébreszteni. Nincs jó vagy rossz megoldás, nem csak 0 vagy 100% létezik. Ha valaki csak napi 1 vízfogyasztásnál használ alternatív megoldást, már az hatással lesz az életére, a körrnyezetére.” - tette hozzá Nagy Dávid, a Kifli PR managere.

A tudatosság nem egy eldöntendő kérdés, hanem egy skála. Sok apró cselekedet óriási hatással lehet a környezetünkre. A társaság ezzel a kampánnyal a vásárlóit is arra ösztönzi, hogy szokjanak át a fenntartható vízfogyasztásra, ezért számos alternatívát kínálnak. A Vízválasztó kampányban vízszűrőket, kulacsokat és olyan házi szódagyártó gépeket népszerűsítenek, amelyek kiválóan helyettesítik a PET-palackos vízfogyasztást.


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.