hirdetés

Palackmentes kampányt indít a Kifli.hu

A tavalyi év zárása során derült ki, hogy 2021-ben palackos vízből adott el legtöbbet a Kifli.hu. Az erről szóló posztjuk alá kapott vásárlói visszajelzések hatására úgy döntöttek, hogy minden eszközzel csökkentik az eldobható palackos víz iránti keresletet. Nemcsak beszélnek róla, de példával is elöl járnak: a jövőben semmilyen marketingtevékenységgel nem támogatnak PET-palackos terméket. A saját irodájukban és a raktárban az ott dolgozókat vízadagolóval és ökobarát palackokkal motiválják arra, hogy közös erővel egy PET-palack mentes munkahelyet teremtsenek. Ugyanerre ösztönzik a vásárlóikat is a Vízválasztó kampány keretében.

hirdetés

“Hogy mi a célom ezzel? Hogy csökkentsem az eldobható palackos víz iránti keresletet. Még ha ez üzletileg ellentmondás is a Kiflinek. Ha azt látom, hogy ebben a vásárlóink támogatnak minket, akkor még tovább feszítem majd ezt a húrt. Én hiszek a változásban és a szűrt vízben. Mert habár a palack van kívül, azért a víz az úr. “- Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője személyesen is kiáll az elveik mellett

Nemcsak egy csepp a tengerben

Tóth Andi, a Hulladék Nélkül oldal alapítója zero waste tanácsadóként hitelesen képviseli a PET-palackmentes mozgalmat, gondolatait könnyedén alkalmazhatjuk a mindennapokban. A Kifli.hu-val közösen most minél több emberhez szeretnék eljuttatni a Vízválasztó kampányt, tanácsaikkal formálni a társadalom gondolkodásmódját. Andi szerint például az üveges gyümölcslevek, vagy csatos üvegek aranyat érnek, ha újratöltjük őket csapvízzel és kulacsként használjuk. Szerinte azt kevesen tudják, hogy a PET-palack olyan egyszer használatos tárgy, amelynek szabad szemmel nem látható felületi sérülésein gombák és baktériumok tapadnak meg az újratöltés után. Ezektől még mosószeres vízzel sem lehet megszabadulni. Továbbá a PET-palackot érő hőhatások, és a napsugárzás károsítják az anyag szerkezetét, amelyek eredményeképpen további egészségre ártalmas vegyületek oldódhatnak ki. Ráadásul a PET-palackos vízben átlagosan 325 darab mikroműanyag, míg a csapvíz literjében mindösszesen 3-5 darab mikroműanyag található. A keletkezett hulladékról nem is beszélve.

Ahogy a Hulladék nélkül oldalon olvasható, Magyarországon a PET palackok újrahasznosításának hatékonysága meglepően alacsony, csupán 30%-os. Holott a csapvízre való átállás megtakarítást is jelenthet a családnak: “Egy évre vetítve a napi fejenkénti átlag 1,5 liter ivóvíz fogyasztási mennyiségünket, 5 fős családunkban, éves szinten 2.737,5 l vizet fogyasztunk. Ez PET-palackos vízre átszámolva 1.825 db 1,5 literes PET-palackos vizet jelent. 100 forintos átlagár mellett 182.500 forintba kerülne a családunk ivóvíz fogyasztása. Ugyanez a mennyiség a nálunk fizetendő víz- és csatornadíj alapján csak 1.309 forint. A PET-palackok elhagyásával tehát éves szinten családunk 169.410 forintot takarít meg.” - Tóth Andi családjának példája tehát pénzügyi megfontolás szerint is helyes döntés.

Tiszta vizet öntenek a pohárba

“Nem bűntudatot, hanem gondolatot szeretnénk ébreszteni. Nincs jó vagy rossz megoldás, nem csak 0 vagy 100% létezik. Ha valaki csak napi 1 vízfogyasztásnál használ alternatív megoldást, már az hatással lesz az életére, a körrnyezetére.” - tette hozzá Nagy Dávid, a Kifli PR managere.

A tudatosság nem egy eldöntendő kérdés, hanem egy skála. Sok apró cselekedet óriási hatással lehet a környezetünkre. A társaság ezzel a kampánnyal a vásárlóit is arra ösztönzi, hogy szokjanak át a fenntartható vízfogyasztásra, ezért számos alternatívát kínálnak. A Vízválasztó kampányban vízszűrőket, kulacsokat és olyan házi szódagyártó gépeket népszerűsítenek, amelyek kiválóan helyettesítik a PET-palackos vízfogyasztást.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol, hogy lehetne Budapest turizmusát fellendíteni?

Partnerünk