Az iroda honlapján a következő jelent meg:
A kialakult helyzetet rendkívül sajnáljuk, és elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amit a csőddel okoztunk Önöknek. Jelentős befektetések és a nagyfokú elkötelezettség ellenére sajnos nem sikerült elkerülnünk a csődöt
Fotó: Happy Travel/Facebook
Az utazási iroda azon ügyfelei, akik előre befizették utazásaikat, az Europ Assistance biztosító segélyszolgálatát kereshetik fel, amely tájékoztatást nyújt a biztosítási esemény kezelésének módjáról. Az iroda jelezte, hogy ettől a pillanattól kezdve teljes együttműködést biztosít a biztosító felé a külföldön tartózkodó ügyfelek hazaszállításában (repatriációjában), olvasható a most becsődölt iroda honlapján.
Az utazási iroda ügyvezetője és tulajdonosa Roman Berkes egyszemélyben a Szlovák Utazási Irodák és Ügynökségek Szövetségének (SACKA) elnöke is volt. E tisztségéről azonnali hatállyal lemondott.
A SACKA tudomásul vette a lemondó nyilatkozatot, és a szervezet hatályos alapszabálya szerint elfogadta azt.
„Ezzel egyidejűleg a SACKA hivatalosan is értesült arról, hogy a HappyTravel.sk utazási iroda, amelyet Roman Berkes teljes körűen képviselt ügyvezetőként, július 1-jétől nem képes teljesíteni kötelezettségeit üzleti partnereivel és ügyfeleivel szemben, és csődöt jelentett” – közölte a szövetség, amelyet a szlovák portál idézett.
A szövetség szerint az utazási irodák csődje Szlovákiában ritkán fordul elő, különösen más európai országokhoz képest, derül ki még a cikkből.
Mint írják, több ezer szlovák pórul járt utas telefonál már korareggel óta a Generali Biztosítóhoz, amelynél a Happy Travel utazási iroda csődbiztosítással rendelkezett.
Az emberek próbálják kideríteni, vajon egyedül vannak-e ebben a kellemetlen helyzetben, érdeklődnek a teendőkről, de leginkább az foglalkoztatja őket, visszakapják-e a pénzüket. Sokan ugyanis több ezer eurót fizettek a nyaralásért.
A Generali visszajelzése szerint most elsőbbséget élveznek azok, akik már külföldön vannak
„A Generali biztosító intenzíven foglalkozik a HappyTravel.sk utazási iroda csődjének bejelentésével. Elsődleges célunk, hogy a lehető legnagyobb támogatást és segítséget nyújtsuk az utasoknak, akiket ez a rendkívüli helyzet érint” – mondta Catherine Černochová, a Generali szóvivője.
A biztosító azt is közölte, hogy az utazási irodával együttműködésben olyan megoldást dolgoztak ki, amely elsősorban azokra az ügyfelekre fókuszál, akik már külföldön tartózkodnak. Számuk több mint ezer főre tehető, tette hozzá a biztosító szóvívője.