Eredetileg Leonie Ameringert hívták el Angliából előadónak, ám az utolsó utáni pillanatban kiderült, ő nem tud eleget tenni a meghívásnak, így előadásának anyagát Andrew Slater (E-commerce manager, Mellow Mood Hotels) tolmácsolta, illetve fűzte hozzá e témakörben saját megvilágítását.
Számokkal, adatokkal, tényekkel „bombázta” a közönséget, ilyenekkel például: Amerikában csak a fürdőszobákban mintegy 2 millió tévékészülék található, és a Földön az e-kereskedelem olyan gyorsan növekszik, hogy a világ összes szállodáinak foglalása a tavalyi 28 százalékról 34 százalékra ugrik idén. (Némi éllel jegyezte meg Slater: Magyarországról e téren nem tudott begyűjteni közölhető adatokat…) Azonban saját cégénél igen: 40 százalékos jelenleg az online booking a Mellow Moodnál. Jellemző egyébként, hogy 42 nappal az érkezés előtt megtörténik a foglalás, és általában a szállodát a repülőjeggyel egy időben foglalják. Kölcsönautót átlagosan 19 nappal az érkezés előtt stoppolnak maguknak a vendégek, ha pedig nyaralni indulnak, 29 nappal az indulás előtt történik neten a foglalás.
Slater felhívta arra a figyelmet, hogy az e-booking rendszert jól teszi, ha az adott szálloda úgy teszteli, hogy felkérik az idősebb korosztály képviselőit is: próbálják ki rajta a foglalást. Valamint fontos szempont a mai világban, hogy akár okostelefonok segítségével is elérhető legyen a rendszer – vagyis legyen i-pod barát. Használja a szálloda a google analitics rendszert, és a website sose legyen statikus: naponta változtassák, frissítsék akár többször is a tartalmát. A hotel által kapott díjak, elismerések kerüljenek mindig látványos helyre, mert a vendégeknek ez egyfajta bizalmat sugall. Valamint legyen megvalósítható a site-on a valutaváltás, és még akár este 6 óra után is létrehozható legyen neten a foglalás.
Mozgékony csomagokat kell kínálni (parkolás benne, kulturális programok stb), és ha megérkezik a vendég, sokat jelent, ha a nevén szólítják. Ha kritika éri a netes portálok valamelyikén a szállodát – tripadvisor, twitter stb. –, felesleges emiatt kétségbe esni, sokkal szerencsésebb megoldás, ha az adott témában válaszol a menedzser – akár ugyanazon online portálon keresztül. Jó és hasznos, ha van a szállodának Facebook rajongói oldala – hihetetlen méretű ismertséget lehet ezáltal elérni, ha jól kiválasztott az ott megjelentetett promóció. Végül az előadó kifejtette, hogy a twitteré, azaz a gyorsan pörgő párbeszédé a vendéggel a jövő – a marketing és a kommunikáció terén ez a sajátos online megjelenés egy éven belül gyakorlatilag megkerülhetetlen lesz.
Az online booking az aduász
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) XXXIII. Közgyűlésén, amelyet a szegedi Hunguest Hotel Forrásban tartottak, a plenáris ülésén „beugrásként” ugyan, de nagyon érdekes előadást tartottak a Social Media Marketing (SMM) témakörről.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában
Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek
A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak
A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand
Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának
Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe
A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja
LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye
Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?