hirdetés
hirdetés

A vonat visszatér

Az európai vasútnak még mindig sok akadályt kell leküzdenie, de az Európai Bizottág (EB)  igyekszik fellendíteni a vonatközlekedést

hirdetés

A "Connecting Europe Express" nevű projekt fontos eleme az európai zöld megállapodásnak. Az EU vonata, amely az egész kontinenst bejárja, megállt Ausztriában is, ahol az unióban a legmagasabb a vonattal utazók aránya, tudható meg a euronews.com tudósításából.

Bernhard Rieder, Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB): "Számunkra a Connecting Europe Express annak a jele, hogy amint a Vasút Európai Éve is hangsúlyozza, a vasúti közlekedésnek van jövője. "

 

Az európai vasúti rendszereknek azonban különféle technikai sztenderdjei vannak, és ez akadályozza a nemzetközi közlekedést. "Minden határnál új szabályok vannak, újabb technikai kihívások. Ennek meg kell változnia!"

Az EU-ban az üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy 25%-át a közlekedés okozza, és ez a szám emelkedik. Annak érdekében, hogy 2050-re elérje a klímasemlegességet, Brüsszel meg akarja triplázni a nagy sebességű vonatok közlekedését.

Az osztrákok gyakran vonatoznak

Ausztriában az emberek kétszer annyi kilométert utaznak vonattal, mint az európai uniós átlag. Szakértők szerint ez az infrastruktúra fejlesztésének és a gyakori csatlakozásoknak köszönhető.

2019 óta az Osztrák Szövetségi Vasút csak megújuló energiaforrásokból használ áramot. Ennek érdekében a társaság nyolc saját vízerőművet működtet, és egy naperőművet is.

Jóllehet a vasút a leginkább támogatott közlekedési ágazat az EU-ban, a vonatjegyek gyakran többe kerülnek, mint a repülőjegyek. Civil szervezetek bírálják, hogy sem áfát, sem üzemanyag-adót nem vetnek ki a légi közlekedésben.

Christian Gratzer, VCÖ: "Egyrészt elfogadjuk a klímacélokat, amelyek az üvegházhatású gázok kibocsátásnak jelentős csökkentéséről szólnak, másrészt folytatjuk az úthálózat kiterjesztését, ez ellentmondás."

Johannes Pleschberger, Euronews: "Egyre több EU-tagállamban nyújtanak támogatást ahhoz, hogy csökkenjenek a vonatjegyárak. Szlovákiában és Magyarországon ingyen utazhatnak vasúton az alacsony jövedelműek, például a nyugdíjasok. Ausztriában bevezetnek egy éves bérletet a tömegközlekedésben, amely naponta csak 3 euróba kerül."

 
(forrás: Euronews)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai