hirdetés
hirdetés

Csak részben (volt) biztonságos a 737 MAX

Az ausztrál The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között - adta hírül az Airportal.

hirdetés

A lap állítása szerint a hatóságok régóta tudták, hogy a MAX-ok állásszögének módosítása bizonyos körülmények között hatástalan lehet a régi eljárással, és másként kell ezt elvégezni, ám az üzemeltetési-képzési dokumentumok ezt csak szűkszavúan, vagy nem részletezték.

Ezt alátámasztandó az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyéből idézték azt a részt, amelyben a szervezet erről a jelenségről értekezik. Mint írták, "az európai légügyi hatóság csak részben biztonságosnak minősítette a 737 MAX-ot, mivel álláspontja szerint bővebb leírásban kellene ismertetni a pilótákkal, hogy mely ritka esetekben kell kézzel trimmelni a gépet, vagy állítani az állásszögön".

Boeing 737 MAX, fotó: 123rf

Reuters hírügynökség jelentése szerint ezek az esetek ugyanis nem szerepeltek a kezelési útmutatóban, például az American Airlines-nál rendszeresített, gyári dokumentumokban.

Ugyanakkor az EASA és a USA Szövetségi Légügyi Hatósága (FAA) megállapította, hogy a gép eléggé biztonságos ahhoz, hogy megkapja a légialkalmassági tanúsítványt, mivel a trimkereket nagyon ritkán kell csak használni.

A Lion Air tavaly októberi balesetében azonban pont a trim kézi állítására lett volna szükség, de a légitársaság képzési anyaga ezt nem tartalmazta, erről a gyártó csak a baleset után tájékoztatta a légitársaságot és az egész iparágat.

Bár a nyomozás még nagyon az elején jár, de források szerint hasonló körülmények voltak az Ethiopian Airlines baleseténél is.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai