A háromnapos rendezvény egyik első panelbeszélgetése a jövő turisztikai desztinációjáról szólt. Résztvevői egyetértettek abban, hogy a környezetileg, társadalmilag és gazdaságilag fenntartható turizmus nem képzelhető el az utazás és a tartózkodás okozta károk Pareto-elv alapján történő optimalizációja nélkül. Élhető régiókra, minőségi élményterekre van szükség, ahol a helyben lakók és az oda látogatók érdekei a másik érdekeinek sérülése nélkül is megtörténhet. Elhangzott, hogy míg a turizmussal járó közlekedés 80-, addig a helyben tartózkodás 20 százalékban felelős a turizmussal összefüggésbe hozható károsanyag kibocsátással - jelenti a helyszínről a GD Consulting.
A Lufthansa-csoport képviselőjének előadásában a légiközlekedés ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében tett lépésekről és a vállalat szén-dioxid minimalizálási stratégiájáról hallhattak a résztvevők részletes előadást. Hangsúlyozták: összetett intézkedési terv mentén lehet csak komoly eredményeket elérni, fontos az átfogó szemlélet és a tervek következetes végrehajtása. A légiközlekedés és a vasúti közlekedés intermodalitásának megvalósítása az egyik ilyen opció. A legújabb technológiák alkalmazása a géppark megújítása során szintén egy lehetőség. A Lufthansa-csoport által megrendelt 180 újgenerációs géptípussal a meglévő gépparkhoz képest 30 százalékos szén-dioxid csökkenés érhető majd el. További lehetőség a járatok időbeli és kapacitásbeli használatának optimalizációja, amelyet a Single Europen Sky EU-s irányelv mentén törekednek minél hatékonyabban átültetni a gyakorlatba. További opció az új típusú SAF-üzemanyag, az újkerozin használata, amellyel akár a korábbinál 80 százalékkal kevesebb káros anyag kerül a repülés során a levegőbe. Az utasok felé pedig fel lehet kínálni a repülésük során keletkezett kibocsátás kompenzációját, erre számtalan projekt létezik.
Forrás: GD Consulting