Ki repteti a ferihegyi utasok nyolcadát?

Nem meglepő módon a tavaly itthon is tovább erősödött Lufthansa Csoport - derült ki a vállalat keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Pedig a 2013-as növekedés nem volt könnyű egy olyan év után, mint a 2012-es, amikor is a sorból kidőlt Malév utasai igen sokan foglaltak át a Lufthansa Csoport járataira - ismerte el Antal Gábor, aki 25 Lufthansánál lehúzott évet követően a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője lett.  Az emiatt megugró 2012-es eredményeket 4,4%-kal meghaladva az LH Csoport 1 017 994 utast szállított a Ferihegyről. Ez a 2013-as 8,5 millió utashoz képest egész meggyőző eredmény. Ráadásul „hagyományos” légitársaság kategóriában a Lufthansa és leányai több harmadát – 36,8% - vitték az utasoknak. A Swiss 12,2%-kal szálított több utast, jegyértékesítésből származó eredménye 16%-kal ugrott meg. Csak az LH egyedül elreptette a full service utasok 20,7%-át. Utóbbi 0,5 százalékpontos bővülés, míg a csoport egésze 2,3%-ot tett rá a 2012-es magyarországi eredményére – tájékoztatott Antal Gábor.

Az LH Csoport Budapestről induló utasainak közel 60%-a száll át. Jelentős részük Észak-Amerikába utazik tovább. Ezen a területen gyakorlatilag elvitte a pálmát a csoport; idén pedig további növekedésre számít. A 2014. január és április közti időszakra szóló foglalások alapján 6,5 százalékpontos bővülésre számít az anyacég Lufthansa a tavalyi év azonos időszakának 27,75-os részesedése után, míg csoportszinten a 2013-as 37,8% 5,6 százalékponttal javul.  

Észak-amerikai pozíciót az LH tartja, de próbál Ázsia csendes-óceáni felére is rágyúrni egyebek mellett a Tokió-Hanedára közlekedő járatával és az All Nippon Airways-szel (ANA) kötött együttműködése révén. Illetve szöuli járatával, melyet nem mellesleg az olcsó, csendes és nagyon nagy Boeing 747-800-as repül. Bár a világnak erre a fertályára komoly kihívóval veszi fel a harcot a Lufthansa, az európai nagyok mumusaival, a már emlegetett Perzsa-öbölbeli fuvarosokkal – ismerte el Martin Riecken. Ha pedig a közelbe mennénk, németországi átszállással szintén ráerősítenek Portugáliára Lufthansáék az ezen a piacon tervezett legkedvezményesebb jegyekkel.

Nem csak a magyar piac hozta a vártnál is jobb számokat tavaly. A 2013-at összességében rekordévnek tartja a csoport a 79,8%-os kihasználtsággal lerepült 209 milliárd utaskilométerével. Eddig a 2014. sem ad okot lehangoltságra, mivel eddig 79,6%-ig tele repültek a gépek.

Mindeközben folyik a flotta modernizációja is. Megérkezett a 10. Boeing 747-800-as. (Ez az, amiből nálunk a Cargolux egy-egy madara száll le.) Az alacsonyabb üzemelési költségű és csendesebb géptípusból 2015-ig 15-öt vesz át a Lufthansa. Ez év végéig összesen 23 új gépet állítanak forgalomba, viszont a 2025-ig átvenni tervezett 261 gép már-már az Öböl légitársaságainak géprendeléseinek nagyságrendjét idézi. És ők sem aprózzák ám, a rendelési listán szerepel a Boeing 777X és az Airbus válasza a Boeing műanyag csodájára, a Dreamlinerre, az Airbus A350-900-as. Utóbbiak már jövőre viszik a függőleges vezérsíkon az ismert darumadarat szerte a világban.

Ha már új gépek, a kabinbelső megújulása sem várathat magára. Az idei berlini ITB-n tárják a plénum elé a régóta tervezett premium economy kabint. Mit hoz még a jövő? Például, hogy a Lufthansát teljes egészében ötcsillagos légitársasággá nyilvánítja a Skytrax, így bekerülhet abba az elitklubba, melyben 7 fuvarozó szerepel. Az LH első osztálya már megkapta az 5 csillagát, de dolgoznak a business és turista osztályuk elismertetésén is – mondta el Martin Riecken szóvivő.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?