hirdetés
hirdetés

Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa

Szerda hajnalban megérkezett Kanadából az Air France első Airbus A220-300-as
keskenytörzsű repülőgépe. A 20 százalékkal kevesebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethető gépet a légitársaság a  rövid- és középtávú járatok teljesítéséhez használja majd október végétől - tájékoztatta lapunkat a légitársaság.

hirdetés

Az Air France még 2019-ben rendelt 60 darabot az európai gyártótól, ezek várhatóan 2025-ig  érkeznek  meg  a  flottába, az idősebb Airbus A318-asokat  és  A319-eseket váltják ki. A 30 példányra szóló rendeléssel és további 30-ra vonatkozó opcióval az Air France a típus legnagyobb európai megrendelője.
 
Az első példányok október 31-én állnak kereskedelmi forgalomba, Párizs-Charles de Gaulle-ról Berlinbe, Madridba, Barcelonába, Milánó-Linatéra és Velencébe közlekednek majd az első hetekben. A téli menetrendi időszakban Bologna, Róma, Lisszabon és Koppenhága is felkerül a célállomások listájára.
 
Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója azt mondta, „ez az új típus és az általa biztosított teljesítmény rendkívüli eszköz a légitársaság kezében, hiszen ma a flottamegújításból származik az emissziócsökkentés jelentős része. Ezért is fektetünk pénzt  a  legújabb  repülőgépek  vásárlásába,  illetve  egyebek között fenntartható forrásból származó kerozint használunk, hogy környezetbarátabbá tegyük a
légiközlekedést.
 
Anne  Rigail,  az  Air France vezérigazgatója azt emelte ki, hogy egy új repülőgép érkezése mindig különleges egy légitársaság számára. „Az Air France-nál több mint két évet dolgoztak azért, hogy ez a pillanat megvalósulhasson és nagyon várjuk, hogy az  utasaink  is  megtapasztalják  az  Airbus  A220-as  nyújtotta  kényelmet. A kabin tágasabb, világosabb, Wi-Fi kapcsolat is elérhető a fedélzeten, mindez példázza, hogy
az Air France minőségi szolgáltatást nyújt”.
 
Az első példány a Le Bourget nevet kapta, az Air France ezzel is tiszteleg a város, illetve az általa a légiközlekedésben betöltött fontos szerepe előtt. Az új festésmintának megfelelően a törzs első részén, és a szárnyvégeken is helyet kapott az Air France emblemaitkus logója, a szárnyas csikóhal.


Egy gazdaságos és környezetbarát repülőgép

Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa, amely tökéletesen illeszkedik az Air France rövid- és középtávú hálózatába. Az A318- asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag- kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is. Ezek a tulajdonságok fontos tényezőnek számítanak a légitársaság környezeti lábnyomának csökkentésében, és korábban tett vállalásainak elérésében. Az Air France 2030-ra egy utaskilométerre vetítve a 2005-ös szint felére kívánja csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását, 2050-re pedig teljesen karbonsemlegesen kíván működni.

A legnagyobb kényelem
 

Az Air France A220-300-asai 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció szokatlan, 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat. A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll.

A kategóriájában legtágasabb és legvilágosabb kabinban az Air France színei a meghatározók: a kék különböző árnyalatai és a piros mellett a fehér dominál, amely tovább növeli a tágasság érzetét. A szövetek halszálkás mintázatúak. A nagy ablakok jó kilátást nyújtanak és rengeteg fényt engednek be, az utasok kényelmét állítható hangulatvilágítás is biztosítja, amely a le- és felszállás idején megnyugtató fényeket bocsát ki. A tágas, fej feletti csomagtárolók könnyen elérhetők, folyosó pedig szélesebb, hogy az utasok és a személyzet is kényelmesebben mozoghasson.

Az utasok egészségéről az Air France egészségvédelmi intézkedései mellett a repülőgépbe szerelt HEPA-szűrők is gondoskodnak, amelyek a vírusok, így a koronavírusok 99,9 százalékát képesek felfogni, a levegő pedig minden harmadik percben cserélődik a fedélzeten.

 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai