2017/18 telén szerelik be a Lufhansa pozitív tapasztalatain is alapuló döntést követően az új osztály üléseit a légitársaság Boeing 767 és 777 típusú gépeibe. A recept a már megszokott: nagyobb férőhely, jobban hátradönthető ülések, szélesebb képernyők, változatosabb étkezés. Vagyis átmenet az üzleti és turistaosztály között; árban is. A 2018-as nyári menetrend kezdetével kerül a 767-esekre 18, a 777-esekre 24 premium eco ülés. Ez egyben azt is jelenti, hogy előbbi típus 14 személlyel kevesebb, 211 fős kapacitású lesz, míg a tripla hetes 308 helyett legfeljebb 302 utast tud elvinni. A fejlesztés 15 millió euróba fog kerülni a Lufthansa-csoport tag Austrian Airlines-nak (AUA).
Ennél hamarabb, 2016 december közepétől, lehet már internetezni a légitársaság Airbus típusú gépeinek fedélzetén. Az egyszerű levelezésen kívül komolyabb alkalmazások használatára és streamingre is alkalmas hálózatot jelenleg tesztelik. Az 5 millió eurós beruházás költségét a várhatóan díjköteles szolgáltatásból kívánják megtéríteni. A díjakról konkrétumokat decemberbe tudhatunk meg. Bár a hálózathoz csatlakoztatható bármilyen mobil eszköz, a telefonálást annak többi utast zavaró volta miatt továbbra sem fogja engedélyezni az Austrian. Úgy tudjuk, hogy a teljes Airbus flottán 2017-től elérhető internet technikai hátterét a Lufthansa Technik budapesti bázisának felfújható hangárában szerelik be.
Az AUA flottájában 29, az Airbus A320-as családba — 7 darab A319, 16 A320, 6 A321 — tartozó gép üzemel. Ehhez jön további kettő A320-as Lufthansa-csoporton belüli átszervezések eredményeként. A két új gép az Innsbruck-Frankfurt, Salzburg-Frankfurt, Graz-Frankfurt és Bécs-München útvonalakon repül majd. Szintén érkezik egy új Boeing 777-es. A gépet egy múlt heti döntés értelmében 8 évre veszi lízingbe az AUA az ír AerCap-től. Ezzel 6-ra nő a légitársaság 777-eseinek száma.