hirdetés
hirdetés

Adidas-óriásplakát: úszni is lehet benne!

Dubaj tengerpartján állított fel az Adidas egy óriásplakátnak hívott hatalmas tartályt, amiben úszni is lehetett.

hirdetés

Rongyrázós PR-akciók level: végtelen című sorozatunk keretében mutatjuk az Adidas aktivitását, amit a márka a világ első folyékony óriásplakátjának (liquid billboard) hív, és lényegében egy kisebb úszómedencéről van szó, amit Dubaj sivatagos tengerpartján állított fel Havas Middle East ügynökség. 

A 43 köbméteres, akril-műanyagból készült, megerősített falú tartályt 32 ember építette három hét alatt, és június végén helyezték ki 3 napra, és az Adidas a nőket hívta, hogy merüljenek meg benne, így hirdetve az inkluzívnak hívott legújabb női fürdőruha-kollekcióját, a Burkini Collectiont - írja az AdAge

Az inkluzivitás itt a PR-közlemény szerint a konzervatív divatot jelenti, tehát hogy olyan nők is felvehetik, akiknek hazájában tilos fedetlen testrésszel megjelenni, erre utal az is, hogy egy muszlim/arab országban indították a projektet.

A medencét kipróbálta többek között Dareen Barbar paralimpikon és Raha Moharrak falmászó is, a víz alatt elhelyezett kamera élő képét pedig folyamatosan streamelték a Dubai Mall jégkorcsolyapályáján (mindkettő, tegyük hozzá ismét, a sivatagban van). 

A folyékony billboard egy szélesebb PR-akció során valósult meg, a launch napján rengeteg úszónak és influencernek küldtek személyre szóló csomagot, digitális tartalmakkal és úszódresszekkel, emellett Asma Elbadawi szudáni-brit költő és sportinkluzivitás-aktivista (sport inclusivity activist) főszereplésével reklámot is készített az Adidas.

Próbáltam kideríteni, hogy tényleg elhasználtak-e a sivatag közepén 43 ezer liter vizet egy 3 napos akcióra, de nem találtam ennek ellenkezőjére utaló jeleket, így csak reménykedni lehet, hogy a tengervizet szivattyúzták át a tartályba, bár az Emirátusokban ennél sokkal velőtrázóbb pazarlást is láttunk már.

Mondom ezt úgy, hogy maga az ötlet szuper, tehát hogy vonjuk be a marginalizált, a testük fölött vajmi kevés kontrollal bíró muszlim nőket, hiszen egy Yougov-felmérés szerint az Egyesült Arab Emirátusokban élő nők mindössze 12 százaléka érzi magát komfortosan fürdőruhában egy nyilvános strandon vagy uszodában.

(forrás: Kreativ Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai