Málta 2030-ig szóló turizmus stratégiája

Az új máltai turizmus stratégia a „Recover, Rethink and Revitalise” azaz a Felépülés, Újragondolás és Életrekeltés három alapelvére épül.

Hosszas tervezést, számos konzultációt követően december elején mutatták be Málta 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó új, idegenforgalmi stratégiáját. A tervezés szakaszát erősen befolyásolt az elmúlt időt súlytó káosz, űrzavar és bizonytalanság, amelyet a COVID-19 világjárvány okozott a világ gazdaságaiban különös tekintettel a turizmusra. 

 

A stratégia közzétételekor az ország gazdasági fejlődése és a máltai idegenforgalmi ágazat fejlődése fontos fordulóponthoz érkezett. Ez egy olyan pillanat, amikor az üzleti tevékenység fenntartható megközelítése, a gazdasági növekedés, valamint a társadalmi és környezeti jólét egyensúlyának szükségessége, az éghajlatváltozás hatásainak felismerése és a nettó zéró kibocsátás felé való átállás szükségessége az idegenforgalmi tevékenység helyreállításának szükségessége mellett döntő fontosságú. Az ágazatnak számos kihívással kell szembenéznie, a befogadóképesség korlátai, a humánerőforrás szűkössége, a magasabb színvonalú kínálatra való törekvés, a turisztikai termék beruházási és karbantartási igényei, valamint a turizmusban uralkodó globális versenyhelyzet okozta nyomás.

Új, váratlan kihívásokkal is számolni kell

Az új stratégiában, a Felépülést az Újragondolás és az Életrekeltés kettős elve határozza meg. Így nem pusztán a COVID-19 előtti turisztikai tevékenységhez és eredményekhez való visszatérés tervéről van szó, hanem egy olyan turisztikai ipar megteremtése a cél, amely erősebb, versenyképesebb és jobban felkészült a következő évtized kihívásaira.

Egy ilyen stratégia csak akkor lesz sikeres, ha az érintettek széles körben elfogadják mindazt, ami a sikerhez szükséges. Ez egy olyan terv, amelyben minden egyes stratégiát világos indokok, célkitűzések, célok és cselekvések határoznak meg annak érdekében, hogy az eredmények mérhetők és összehasonlíthatók legyenek. 

Meghatározó szerepe van a turizmusnak

Clayton Bartolo Málta Turizmusért és Fogyasztóvédelemért felelős minisztere az új turizmus stratégia bemutatásakor elmondta, hogy a máltai kormány mindig bizalmat szavazott és elkötelezettséget mutatott az ország turisztikai ágazata iránt. Ez a dokumentum egy újabb bizonyíték arra, hogy a gazdaságon belül milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a turizmusnak. A tervvel meghatározzák a lépéseket az iparág ismételt felélesztéséhez és jövőbe mutatóvá tételéhez egészen az évtized végéig. Ily módon biztosítva, hogy a turizmus az elkövetkező években továbbra is hozzájáruljon Málta lakóinak magasabb életminőségéhez.


Forrás: www.visitmalta.com


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?