Új digitális okoskulcs szálláshely-szolgáltatóknak

Biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást egy hazai mérnökök által fejlesztett eszköz.

A Start it @K&H inkubátorprogramban nevelkedett PhoneIn startup olyan digitális okoskulcsot fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy bárkit, akit szeretnénk, egy gombnyomással könnyen, gyorsan és egyszerűen beengedhessünk az otthonunkba vagy az irodánkba, akkor is, ha épp távol vagyunk attól. A rövid távú lakáskiadással foglalkozó házigazdák mellett az irodaház tulajdonosok és a cégvezetők számára is hasznos lehet még a PhoneIn készüléke, de a magánszemélyek mindennapjait is megkönnyítheti. Nem szükséges ugyanis megadni a kapukódot senkinek, hiszen ez egyáltalán nem biztonságos.

A PhoneIn innovációja abban rejlik, hogy amellett, hogy „átadhatunk” egy digitális kulcsot az otthonunkhoz vagy irodánkhoz, akár beszélhetünk is a kulcsot átvevővel. „A PhoneIn digitális okoskulccsal két dolgot lehet irányítani. Az egyik a külső ajtó, a másik pedig a lakás vagy iroda elektromos zárja” – árulta el Szűcs Bálint, a PhoneIn társalapítója.



A digitális okoskulcs csak a küldő engedélyével használható és bármikor kikapcsolható, visszavonható a hozzáférési és belépési jogosultság. Miután valakinek kulcsot küldtünk, mindig értesítést kapunk arról, ha használta azt. Megadhatjuk, hogy egy kulcs hányszor működjön és meddig legyen érvényes, illetve csak egyszeri vagy örökérvényű belépést biztosítson, de még az időintervallumot is beállíthatjuk arra vonatkozóan, hogy pontosan mikor legyen használható.

A Start it @K&H csapatának jelenleg ötven készüléke van, amelyeket tesztelésre szánnak és a visszajelzések alapján tökéletesítik a rendszert. Ezt követően, többek között az inkubátoron keresztül épített nemzetközi partneri kapcsolatoknak köszönhetően még idén nyáron Kickstarter (közösségi finanszírozás alapú) kampányt indítanak, így hamarosan 200-300 euróért előrendelhető lesz a termékük. „A kampány során befolyó összeget elsősorban kisebb és még esztétikusabb termékek gyártására fordítjuk majd. A következő lépés pedig az lesz, hogy a PhoneIn-nek kamerája legyen, amivel a felhasználók láthatják is az épület előtt éppen várakozó személyt” – avatott be terveikbe Jesse Smith, a PhoneIn alapítója.



Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?