hirdetés
hirdetés

Háborúban érintett városok az ukrán kollekcióknál

Az összefogás jegyében zajlott a 10. jubileumi Közép-európai Divathét. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ukrán tervezőket is meghívott Budapestre támogatásképp, hiszen idén elmarad az Ukrán Divathét. A kollekciókat vasárnap este mutatták be a Szépművészeti Múzeumban.

hirdetés

A STARCHAK ukrán márka darabjain olyan városok nevei olvashatóak, ahol rengetegen haltak meg a háborúban. Szóvivőjük azt mondta: szerették volna megmutatni a világnak az ukránok szenvedését, emelte ki az eseményről szóló euronews.com tudósítása.

"Egész Ukrajna szenved. De a fő célunk az volt, hogy megmutassuk a világnak és Európának itt, a Budapesti Divathéten, hogy ezek a városok, Azov, Herszon, Mariupol és főleg Bucsa hogyan szenvedtek ebben a háborúban. Ebben a kollekcióban ezek a rojtok a vért jelképezik, ezzel akarjuk megmutatni, ez az üzenetünk a világnak, hogyan szenved Ukrajna."

Forrás: welovebudapest.com
Forrás: welovebudapest.com
 

A többi ukrán márka is megjelenítette a háború borzalmait különböző motívumok révén. A világ egyik legfontosabb divatmagazinja, a Vogue ukrajnai weboldalának a főszerkesztője, Violetta Fedorova arról beszélt, hogy az ukrán divatipar a háború elején két teljes hónapra leállt, csak áprilisban indult újra.

"Ebben a szezonban a Budapesti Divathét felajánlotta az Ukrán Divathétnek, hogy az ukrán márkák itt bemutathatják az új kollekciójukat a nemzetközi közönségnek. Ez nagyon fontos, mert az Ukrán Divathét idén szeptemberben ünnepelné a 25. évfordulóját, de a háború megakasztotta ezeket a terveket."

Az MDDÜ vezérigazgató-helyettese, Forintos-Szűcs Anita azt mondta, nem mehettek el amellett, milyen helyzetben vannak az ukrán tervezők, és fontosnak érezték a támogatásukat. Az eseményt 10 éve indították, azzal a céllal, hogy összefogja a régió divatiparát.

"A nemzetközi kezdeményezésünk mostanra ért össze. 40 nemzetközi szerkesztő, influencer, média és blogger van itt velünk, illetve nagyon fontos, hogy viszonteladók és vásárlók, buyerek is itt vannak velünk. A hazai és régiós piacot sikerült összefognunk."

(forrás: Euronews)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk