iMargitsziget a HSM szezonzáró találkozóján

Június 24-én, kedden tartotta harmincadik összejövetelét a Hospitality Sales and Marketing (HSM) Szakmai Baráti Kör, ezúttal a margitszigeti Bringóvárban. A hagyományokhoz híven, az elmúlt évihez hasonlóan, most is volt bringózás, szigetfelfedező kalandjáték és előadások, sőt a meglepetés sem maradt el.

„Nagyon sokat jelent nekem a HSM” – mondta köszöntőjében a Bringóhintó ügyvezetője, Szabó László, aki nem csak vendéglátásból vizsgázott jelesre – hiszen páratlanul finom, házias lecsó várta a tekerésben elfáradt résztvevőket a rendezvény végén –, de a kollegialitás és a személyes motiváció terén is élő példával mutatta meg, hogyan lehet egy kis csapatot összefogni. És éppen ez az, amiről a folytatásban beszélt, kifejtve, hogy ezeken a találkozókon mindig kaphatunk, tanulhatunk valamit egymástól. Egy korábbi alkalommal a Gellértben hallott tréner ma rendszeresen segíti a szigeten dolgozó csapatot, ami a folyamatos szolgáltatásfejlesztés mellett, a színvonalban és a vendégmenedzsmentben is megkülönbözteti a konkurenciától őket.

Egész évben bringózhatunk

A cég marketingvezetője, Tripsó Gábor a kölcsönző közvetlen szomszédságában felállított sátras-sörpados helyen vázolta, hogy a catering és rendezvényszervezés a bringók bérlésével együtt teszi teljessé azt a szolgáltatási palettát, amely télen-nyáron, tehát az év minden napján igénybe vehető. Azt is megtudhattuk, hogy kereskedelmi egységeik a sziget minden pontján triciklikről jégkrémeznek, és idén, várhatóan a legtöbbet – az Állatkertet megelőzve – éppen ők értékesítenek a pálcikás-tölcséres nyalánkságokból Budapesten. Az eddigi legnagyobb céges megkeresésük tavaly volt, amikor egy négyezer fős rendezvényt bonyolítottak le, alvállalkozók nélkül. Azt, hogy mi mindennel foglalkozik még a cég, milyen eszközökkel teszi színesebbé a családok szabadidejét és a vállalkozások csapatépítéseit, szervezetek megnyitó-eseményeit, itt nincs mód részletesen beszámolni, de az biztos, hogy velük a városban is bringózhatunk, bukkantyúzhatunk, gokartozhatunk, és elektromos sí-rollerezhetünk. Hogy mindez még maradandóbb élmény legyen, egyedi ötleteinket is megvalósítja a csapat, amelyeket koktélbuszuk, trambulinjuk vagy tájékozódó versenyük is színesít.

Térdre kényszeríthet-e bennünket a technológia?

Rohamosan fejlődő technológiai és informatikai környezetünkben csak kapkodjuk a fejünket, és bizony jól jön egy kis friss levegős bringózás időnként! Holczer István előadása elején tette fel a fenti kérdést, és lebilincselő prezetációjában sok mindenre választ is kaphattunk. A teljes szállodai értékesítés-fejlődést áttekintve, a turizmus ökoszisztémáját bonyolult diagramokon elemezve jutottunk el a különböző online marketingcsodákig, az értékesítésben részt vevő szereplőket is értékelve. Napról napra új jelenségek teszik talán még ködösebbé azt az utat, amelyen mindannyian előre szeretnénk jutni és tisztábban látni, különösen abban a helyzetben, amikor tanácsadók serege találja meg vállalkozásunkat a tuti tippel. Mire figyeljünk tehát? A kereső-optimalizálásra, a foglalási frame-re, az analitikákra, a véleményoldalakra, az OTA-kra és a billboard effektre, a közösségi site-okra, a kuponos megoldásokra vagy a channel managementre? Dőlnek ránk a megoldások, a lehetőségek és az elvárások a nagyobb számok eléréséért, de mindenhez nem érthetünk, és bizony fontossági sorrendet kell felállítanunk a technológiai lehetőségek között. Érdemes minden területet megismerni, és ha lehet, szakemberre bízni, hogy jusson időnk mindemellett a legfontosabbra, a vendégre is. Nézzük meg néhány pontban, mi az, amit mi magunk is tudunk kontrollálni.

Ebben segít a szakember által összeállított következő, 11 pontos lista:

Amit MI tudunk kontrollálni

1. Együtt lehet és kell élni az online travel agentekkel (OTA), nyer-nyer szituációban;
2. Tanuljunk az OTA-któl, következetességet, egyszerűséget, információ-strukturálást;
3. Honlapunk használhatósága, teszteljük rendszeresen, akár külsősöket bevonva;
4. Honlapunk használhatósága, elemezzük honlapunkat, vizsgáljuk, ki, hogy mozog rajta;
5. Árak a honlapunkon, a legjobb elérhető legyen nálunk is, ezt írjuk ki, és a képekre is írhatunk;
6. Használjuk a technológiákat, legyen beépítve egyszerűen kezelhető foglalómotor a nyitóoldalon;
7. Valósidejű legyen a foglalhatóság a honlapunkon;
8. Mi magunk is keressük a lehetséges vendégeinket;
9. Igényes és megosztható anyagaink legyenek a direkt értékesítésben, használjunk videokat, video-blogokat, igazi hírlevelet;
10. Kereső-optimalizáljunk és használjunk adwords-kampányokat;
11. És végül, fontos a lojalitás-építés és a vendégelégedettség-mérés.

iMargitsziget

Ha már az új technológiáknál tartunk, a TeamVision segítségével, akik már előadást tartottak a HSM egyik korábbi rendezvényén, most élőben, tableteken is kipróbálhattuk, hogy hogyan kapcsolható össze a technológia és a mindig új elemeket kereső kikapcsolódás igénye. Csapatkora bontva és bringókra pattanva versenyzett a Baráti Kör vendégserege, de ezúttal nem a megszokott módon és nem az idővel. Már a tekerés is összerántotta a mini-teameket, de az iPadeken megjelenő rejtvényes feladatok még inkább! A kulcsokat a sziget egy-egy olyan pontján, amelyek mellett hétköznap biztosan elsétálunk, futunk vagy kerékpározunk, kellett megkeresni, bebújva, felmászva, igazi történelmi és kulturális ismeretanyaggal bővítve tudásunkat. Oklevelek és pezsgő lett a jutalma annak, aki jól teljesített, de ezzel még nem ért véget a feladványok sora. A HSM új szervezőcsapata egy kvízjáték formájában volt kíváncsi arra, hogy a résztvevők számára melyek voltak a legemlékezetesebb mondatok, számok, részletek. A totókérdésekre a legtöbb jó megoldással Juhász István, a találkozók korábbi gazdája válaszolt, aki nagy örömmel vette át a kecskeméti Juniperus Park Hotel ajándékát Csobota-Kis Árpádtól, aki mindig szívesen veszi ki részét a találkozók szervezéséből is.

A HSM szervezőgárdája, Hornyik Adrienn, Bózsik András és Bódis Gábor ezúton is megköszöni valamennyi résztvevő érdeklődését és aktív munkáját, szállodai és egyéb szakmai partnereinek a helyszínek és vendéglátás biztosítását. Előadóinak pedig a nívós és tartalmas prezentációkat, beszélgetéseket, amelyeket új helyszíneken újabbak követnek majd ősztől.


Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
Sok magyar hitelből nyaral idén - árstop nem lesz a balatoni szolgáltatóknál

Sok magyar hitelből nyaral idén - árstop nem lesz a balatoni szolgáltatóknál 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.