Németországhoz, Svájchoz, Csehországhoz és Szlovéniához hasonlóan 2012. január 1-jétől Ausztriában is bevezetik a mentősávot az autópályákon és gyorsforgalmi utakon annak érdekében, hogy dugó vagy torlódás esetén a mentőegységek minél gyorsabban juthassanak el a baleseti helyszínhez.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy dugó vagy torlódás esetén a belső sávban lévő autósoknak amennyire csak lehet, balra kell húzódniuk, míg a külső sávban autózóknak jobbra kell kihúzódniuk. A mentősáv kialakításakor a leállósávra is rámehetnek az autósok. Kettőnél több sáv esetén a legbelső sávban haladóknak ugyanúgy balra kell lehúzódniuk, míg a többieknek jobbra.
Más országok tapasztalatai azt mutatják, hogy a mentősávnak köszönhetően a mentőegységek akár négy perccel rövidebb idő alatt odaérhetnek a bajba jutottakhoz, akiknek így akár 40%-kal is nőhetnek a túlélési esélyeik.
A mentősávot a rendőrségen, tűzoltóságon és mentőkön kívül a helyszínbiztosítást végző szervezetek – pl. autópályakezelő – járművei is használhatják. Aki akadályozza a mentősáv kialakítását, illetve rámegy, az 72 és 2.180 euró közötti büntetésre számíthat.
A rendelkezés természetesen a Bécs területén lévő autópályákra is vonatkozik, így például Ausztria legforgalmasabb útjára, az A23-ra is, amelynek felújítási munkái várhatóan jövő őszig tartanak.
Annak érdekében, hogy az osztrák autósok január 1-jétől tisztában legyenek a mentősáv fogalmával és kialakításának módjával, az osztrák autópályakezelő, az ASFINAG széles körű információs kampányba kezd. Rádiós, tévés és újsághirdetéseken valamint az autópályák mentén elhelyezett táblákon és oktatóvideókon keresztül hívják fel az autósok figyelmét az új szabályra. A kampány összköltsége 3 millió euró.
Januártól Ausztriában is bevezetik a mentősávot
Jövő év elejétől Ausztriában is kötelező lesz szabadon hagyni egy sávot a mentőegységeknek az autópályákon és gyorsforgalmi utakon dugó vagy torlódás esetén.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben
A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!
Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től
A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől
A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál
Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat
A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója
Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne
A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult
Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat
Egynapos túrához is ideális a menetrendje.
Interjú
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”
Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról
Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.