hirdetés
hirdetés

A Ryanair kritikája a különadóról

Logikátlan, rosszul időzített ötlet extraprofitadót kivetni egy olyan iparágra, amely súlyos veszteségeket szenved el, nagyon sokat fog ez ártani a magyar turizmusnak – áll a Ryanair közleményében.

hirdetés

Erős hangvételű közleményben szólította meg az ír fapados légitársaság a magyar kormányt, hogy ne vezesse be  a légitársaságokra kivetett különadót - írta a hvg.hu A légitársaság szerint az adó helyrehozhatatlan károkat okozna a magyar turizmusnak, közlekedésnek és munkaerőpiacnak.

A közleményben úgy fogalmaznak:

"több, mint hülyeség, hogy a magyar kormány extraprofitadót vet ki a légiiparra, amikor nem léteznek nyereségek."

Jason McGuinness, a Ryanair kereskedelmi igazgatója azt mondta, a légitársaságok a Covid és az Ukrajna elleni orosz támadás miatt már most is veszteségesek, ezért logikátlan, rosszul időzített és rosszul megvalósított az extraprofitadó terve. Az új adó azonnal versenyhátrányba sodorta Magyarországot, és kevésbé vonzóvá tette a légitársaságok és a turisták számára – magyarázta.

A Ryanair nagy versenytársának számító Wizz Air korábban a hvg.hu-nak szintén elítélte az extraprofitadó tervét. Robert Carey, a társaság elnöke úgy nyilatkozott: „A légi közlekedési ágazat, melynek részét képezi a Wizz Air is, jelentős veszteségeket szenvedett a Covid–19-világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet." Ezt megerősítette a magyar gyökerű cég szerdán közölt éves jelentése is, amely szerint a március 31-ével záruló üzleti évben 642,5 millió eurós veszteséget hozott össze a Wizz Air.

(forrás: hvg.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk