Elutasítja a kötelező szervizdíj bevezetésének tervét a KISOSZ

A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetség (KISOSZ) elnöke Antalffy Gábor, szerint: a szállodaszövetség és a Vimosz javaslatának megjelenését nem előzte meg széleskörű szakmai egyeztetés, holott erre szükség lett volna, hiszen a vendéglátós szakma jelentős része ellenérzéssel fogadta.

A Napi.hu-n található összeállításban olvasható, hogy a kötelező szervizdíj bevezetésének ötlete a "wellness-szállodások" köréből ered, ahol rendkívül elterjedté váltak a készpénzmentes fizetési módok: elsősorban a karórás fizetés.

Ennek keretében, amíg a vendég a szálloda szolgáltatásait igénybe veszi, egy kis érintős karóra számolja fel a tételeket, amelyeket a részvétel legvégén a vendég egy összegben kiegyenlít. E módszer térhódítása miatt azonban a szállodai pincérek már nem nagyon kapnak borravalót. A szállodásoknak lehetőségük lenne alkalmazni az önkéntes szervizdíjat is, ám ők mégis a teljes vendéglátó ágazatra próbálnak most "rátolni" egy kötelező díjat - mondta Antalffy. 

Az elnök szerint már most is előfordul, hogy a fogyasztók megtagadják az önkéntes szervizdíj kifizetését, amennyiben nem elégedettek egy adott étterem kiszolgálásával. Az új javaslattal szerinte elveszne a borravaló sajátossága: az önkéntesség, amely minőség, a jó kiszolgálás elismerését fejezi ki. Ezzel szemben a kötelező szervizdíjat inkább áremelésként, a vendéglátók követelőzéseként értékelné a legtöbb vevő.

A Kisosz álláspontja szerint a pincérek fizetését piaci alapon, béralku során kell kialakítani, nem pedig rögzített díjak alkalmazásával. Bár a javaslat szerint a kötelező szervizdíj felosztását a tulajdonos, az üzemeltető az ott dolgozók bevonásával, közösen határozza meg, egyebek közt teljesítményalapon. A szakember szerint ez életszerűtlen a kisebb szereplők esetén. Például rengetegen foglalkoztatnak alkalmi,vagy diák munkaerőt - gyakran csak néhány hetes, vagy hónapos időtartamban -, e körülmények között pedig nemhogy külön alkukba nem bocsátkoznak a munkáltatók, de gyakran találkoznak olyan dolgozókkal, akik ellenérdekeltek abban, hogy többet kelljen dolgozniuk.

Antalffy szerint összességében gond az új szervizdíj-elképzeléssel, hogy a fogyasztókat terhelné meg a bérfejlesztések költségeivel, miközben a vállalkozóknak lenne illendő mélyebben a zsebükbe nyúlniuk.

A teljes összeállítást itt olvashatja. 

Forrás: Napi.hu


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.