Hagyományőrzés digitálisan – itt az új applikáció

A Magyarországon is jelen lévő okos kommunikációs hálózat tapasztalatai azt mutatják, a Z és alfa generációkhoz tartozók meglepően nyitottak lehetnek a hagyományőrzésre, ha az információ, a kezdeményezés számukra releváns ‒ azaz digitális ‒ csatornán, leginkább mobiltelefonon érkezik.

A húsvéti hagyomány életben tartása egyáltalán nem evidens. Ennek egyértelmű jele a locsolkodók évről évre csökkenő száma, de a húsvét, mint ünnepkör ennél azért összetettebb. A negatív tendenciának látszólag ellentmond, hogy mint kiderült, a 30 alattiak, tehát a Z és az alfa generáció egy jelentős része örömmel vesz, venne részt ehhez kapcsolódó alkalmakon, rendezvényeken ‒ ha egyáltalán értesülnek ezekről.

A hagyományőrzés tehát kommunikációs kérdés is; a fiatalabbakat olyan csatornán kell megszólítani, amelyen keresztül el is jut hozzájuk az üzenet, azaz elsősorban okostelefonon.

Ezt ismerte fel számos magyar település, ahol a húsvéthoz kapcsolódó események hírét már mobilapplikáció segítségével juttatják el a lakossághoz ‒ ismertette Czinger Erik, az önkormányzatok körében is kedvelt, Munipolis nevű okos kommunikációs hálózatot működtető cég hazai vezetője. Az események különbözőek, a közös csak az, hogy mindegyikre a korábbinál hatékonyabban toboroznak résztvevőket a korral haladó önkormányzatok.


Fotó: Depositphotos

A napokban Véménden húsvéti tojásírásról, Nyárlőrincen gonoszűző határkerülésről, Süttőn húsvéti ramazuriról, Tápiószelén és Nagyvenyimen húsvéti játszóházról, Győrújfaluban nyuszis barkácsdélutánról értesülhettek a lakosok, hogy csak néhány példát említsünk.

A megoldás alapjaiban változtatta meg a korábban rendszertelen, gyakran érdektelenségbe fulladó kommunikációt a lakosok és az önkormányzat között. Nemcsak a hagyományőrző rendezvények iránt nőtt meg az érdeklődés, hanem általában a település ügyeivel kapcsolatban is. Mivel a platform kétirányú kommunikációt tesz lehetővé, számos olyan helybéli kapcsolódott be, akik korábban úgy érezték, hogy a településről szóló döntéseket a „fejük felett hozzák”.

Mivel a húsvétot Európa nagy részén ünneplik, lényegében azonosak a tapasztalatok Csehországban, Szlovákiában Németországban, és mindenütt, ahol a Munipolis szintén elterjedt az önkormányzatok körében ‒ zárta az összefoglalót a szakember.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.