Három tényező, ami a légi utasok figyelmének középpontjában áll

A vállalkozások tartós sikere szempontjából mindenképpen fontos, hogy meglovagolják a kereskedelem nyújtotta lehetőségeket annak érdekében, hogy a megfelelő időben, a legalkalmasabb termékeket és szolgáltatásokat kínálják a megfelelő utasoknak. Ez ugyanúgy igaz, ha egy boutique utazási irodáról vagy akár egy globális légitársaságról beszélünk. 

A kiskereskedők általánosságban véve jelentős előrelépéseket tettek a kereskedelem terén azzal, hogy gondosan célzott stratégiák mentén dolgoznak. A légitársaságok számára a kiegészítő termékek kereskedelme létfontosságú eszközévé vált annak, hogy az ügyfeleikhez közel hozzák egyedülálló ajánlataikat. Így egyre több terméket és szolgáltatást adhatnak el, amelynek révén az utasok jobban kötődnek egy adott légitársasághoz.

Az Amadeus, a világ egyik vezető turisztikai szolgáltatója nemrég készített egy tanulmányt “Thinking Like A Retailer: Airline Merchandising”, (Kiskereskedelmi szemlélet, avagy a légitársaságok kapcsolt termékei) címmel, amely arra derített fényt, hogy főként az alábbiakra érdemes összpontosítania egy kiskereskedelmi szemléletű légitársaságnak:

  •  Olyan kapcsolt termékeket hozzanak létre, amelyek értéket képviselnek
  •  Igazítsák az ajánlataikat az utas igényeihez és érdeklődési köréhez
  •  Gondosan mérlegeljék a szolgáltatás és ár hatását
  •  Kapjon kiemelt hangsúlyt a mobil eszközökön keresztüli értékesítés

Ez a fajta kereskedelem nemcsak annyit jelent, hogy másképpen kínálják az utasoknak a termékeket és szolgáltatásokat, hanem lényegesen befolyásolja magát az utazás élményét is.

Újradefiniált érték az utasok számára

Tekintettel arra, hogy a légitársaságok különböző viteldíj családokat és csomagban árult szolgáltatásokat kínálnak, a vásárlási és foglalási folyamat egyszerűbb, átláthatóbb és ezzel együtt vonzóbb is az utasok számára.  A legjobb ajánlat a vevők szempontjából mindig az, amely célzott, és jelentős mértékben személyre szabott. Mivel a légitársaságok rögzítenek és fel is használnak minden igényt, amiről értesülnek, az utazóközönség joggal számíthat arra, hogy célzottabb és jóval személyre szabottabb szolgáltatások előnyeit élvezheti.

Kiskereskedelem bárhol, bármikor

A mai utazó már egy digitalizálódott világban él. A légitársaságok felismerték annak fontosságát, hogy az ajánlataikat többféle eszközön keresztül kínálhatják az utasoknak, miközben azt is megértik, hogy az utazóközönség nagyrészt még mindig előnyben részesíti az asztali számítógépen/notebook-on keresztüli foglalást. Jóllehet, aligha valószínű, hogy az okostelefonok valaha is teljesen a hagyományos számítógépek helyébe léphetnek. Emellett az utasok egyre szívesebben fogadják a szolgáltatóktól kapott értesítéseket és az utazással kapcsolatos tájékoztatást a mobil eszközeiken, egyszerűbbé téve így a vásárlást, illetve a foglalást ezeken az eszközökön keresztül is — pl. az ülőhely, osztály és étel/italválasztással.

Az utasok 76%-a arról számolt be, hogy a célzott, tematikus e-mailek egyre inkább vásárlásra csábítják őket.

„Fő műsoridős” kereskedés

A tanulmány  rámutat arra, hogy a legmegfelelőbb időpont arra, hogy a légitársaságok a kiegészítő szolgáltatásokkal elérjék az utasokat, a foglalás időpontja, valamint az utazás előtti 48 óra. Ilyenkor sokkal fogékonyabbak az utasok az olyan ajánlatok iránt, mint az éttermi kupon, vagy a fedélzeti szolgáltatások, mint pl. a Wi-Fi elérhetősége az utazás bármelyik szakaszában. Az indulás előtt két nappal, az utasok már jobban összpontosítanak a reptéri parkolásra, a transzferre, a poggyásszal és egyéb utazással kapcsolatos logisztikai megoldásokra, így valószínűbb, hogy ilyenkor szívesebben fogadják az olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos promóciót, amelyek kényelmesebbé tehetik az utazásukat.

A kapunál, illetve mindjárt a beszállást követően várakozással eltöltött idő, szintén „fő műsoridős” kereskedelmi lehetőségnek számít, mert ilyenkor az utasok sokkal közvetlenebbek, megközelíthetőbbek, és nagyon valószínű, hogy ilyenkor jobban érdeklik őket a szolgáltatások. 


Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden

Értékes műalkotások és ékszerek Balatonfüreden 

A Balatonhoz költözik a művészeti világ krémje.
A pop királyának relikviája Budapesten

A pop királyának relikviája Budapesten 

Különleges relikviával lepi meg a Madame Tussauds Budapest Michael Jackson rajongótáborát.
Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél

Új vezető a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Váratlan vezetőváltás történt a Magyar Turisztikai Ügynökségnél.
Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja

Jön Budapest egyetlen éjszakai félmaratonja 

A futóest különlegessége abban rejlik, hogy minden táv napnyugtakor, garantáltan sötétben indul.
A hazai kreatív tervezői szakma is képviseltette magát a rangos filmes gálán

A hazai kreatív tervezői szakma is képviseltette magát a rangos filmes gálán 

Június 21-én a MOZ.GO Magyar Mozgókép Fesztivál a Balatonfüred Kongresszusi Központban.
Idén nyáron is fesztiválhangulat a veszprémi Gyárkertben

Idén nyáron is fesztiválhangulat a veszprémi Gyárkertben 

A nyár folyamán hétvégenként a hazai zenei élet kiemelkedő előadói, legendái lépnek majd színpadra.
Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja

Teljes a STRAND Fesztivál zenei programja 

Bejelentették a teljes zenei programot a STRAND Fesztivál szervezői.
Halló, itt a Kiscelli Múzeum!

Halló, itt a Kiscelli Múzeum! 

A telefonálás történetébe nyújt bepillantást a Kiscelli Múzeum legújabb időszaki kiállítása.
Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben

Úszóünnep a Lágymányosi-öbölben 

Közel 2000 úszóval rekordot döntött a 3. MOL Campus Öbölúszás.
Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán

Jelentős növekedés várható az utasbiztosítások piacán 

Az utazók zöme Európában nyaral, belföldön is sokan terveznek üdülni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.