Három tényező, ami a légi utasok figyelmének középpontjában áll

A vállalkozások tartós sikere szempontjából mindenképpen fontos, hogy meglovagolják a kereskedelem nyújtotta lehetőségeket annak érdekében, hogy a megfelelő időben, a legalkalmasabb termékeket és szolgáltatásokat kínálják a megfelelő utasoknak. Ez ugyanúgy igaz, ha egy boutique utazási irodáról vagy akár egy globális légitársaságról beszélünk. 

A kiskereskedők általánosságban véve jelentős előrelépéseket tettek a kereskedelem terén azzal, hogy gondosan célzott stratégiák mentén dolgoznak. A légitársaságok számára a kiegészítő termékek kereskedelme létfontosságú eszközévé vált annak, hogy az ügyfeleikhez közel hozzák egyedülálló ajánlataikat. Így egyre több terméket és szolgáltatást adhatnak el, amelynek révén az utasok jobban kötődnek egy adott légitársasághoz.

Az Amadeus, a világ egyik vezető turisztikai szolgáltatója nemrég készített egy tanulmányt “Thinking Like A Retailer: Airline Merchandising”, (Kiskereskedelmi szemlélet, avagy a légitársaságok kapcsolt termékei) címmel, amely arra derített fényt, hogy főként az alábbiakra érdemes összpontosítania egy kiskereskedelmi szemléletű légitársaságnak:

  •  Olyan kapcsolt termékeket hozzanak létre, amelyek értéket képviselnek
  •  Igazítsák az ajánlataikat az utas igényeihez és érdeklődési köréhez
  •  Gondosan mérlegeljék a szolgáltatás és ár hatását
  •  Kapjon kiemelt hangsúlyt a mobil eszközökön keresztüli értékesítés

Ez a fajta kereskedelem nemcsak annyit jelent, hogy másképpen kínálják az utasoknak a termékeket és szolgáltatásokat, hanem lényegesen befolyásolja magát az utazás élményét is.

Újradefiniált érték az utasok számára

Tekintettel arra, hogy a légitársaságok különböző viteldíj családokat és csomagban árult szolgáltatásokat kínálnak, a vásárlási és foglalási folyamat egyszerűbb, átláthatóbb és ezzel együtt vonzóbb is az utasok számára.  A legjobb ajánlat a vevők szempontjából mindig az, amely célzott, és jelentős mértékben személyre szabott. Mivel a légitársaságok rögzítenek és fel is használnak minden igényt, amiről értesülnek, az utazóközönség joggal számíthat arra, hogy célzottabb és jóval személyre szabottabb szolgáltatások előnyeit élvezheti.

Kiskereskedelem bárhol, bármikor

A mai utazó már egy digitalizálódott világban él. A légitársaságok felismerték annak fontosságát, hogy az ajánlataikat többféle eszközön keresztül kínálhatják az utasoknak, miközben azt is megértik, hogy az utazóközönség nagyrészt még mindig előnyben részesíti az asztali számítógépen/notebook-on keresztüli foglalást. Jóllehet, aligha valószínű, hogy az okostelefonok valaha is teljesen a hagyományos számítógépek helyébe léphetnek. Emellett az utasok egyre szívesebben fogadják a szolgáltatóktól kapott értesítéseket és az utazással kapcsolatos tájékoztatást a mobil eszközeiken, egyszerűbbé téve így a vásárlást, illetve a foglalást ezeken az eszközökön keresztül is — pl. az ülőhely, osztály és étel/italválasztással.

Az utasok 76%-a arról számolt be, hogy a célzott, tematikus e-mailek egyre inkább vásárlásra csábítják őket.

„Fő műsoridős” kereskedés

A tanulmány  rámutat arra, hogy a legmegfelelőbb időpont arra, hogy a légitársaságok a kiegészítő szolgáltatásokkal elérjék az utasokat, a foglalás időpontja, valamint az utazás előtti 48 óra. Ilyenkor sokkal fogékonyabbak az utasok az olyan ajánlatok iránt, mint az éttermi kupon, vagy a fedélzeti szolgáltatások, mint pl. a Wi-Fi elérhetősége az utazás bármelyik szakaszában. Az indulás előtt két nappal, az utasok már jobban összpontosítanak a reptéri parkolásra, a transzferre, a poggyásszal és egyéb utazással kapcsolatos logisztikai megoldásokra, így valószínűbb, hogy ilyenkor szívesebben fogadják az olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos promóciót, amelyek kényelmesebbé tehetik az utazásukat.

A kapunál, illetve mindjárt a beszállást követően várakozással eltöltött idő, szintén „fő műsoridős” kereskedelmi lehetőségnek számít, mert ilyenkor az utasok sokkal közvetlenebbek, megközelíthetőbbek, és nagyon valószínű, hogy ilyenkor jobban érdeklik őket a szolgáltatások. 


Jön a Társasjátékok Éjszakája

Jön a Társasjátékok Éjszakája 

Június 7-én országszerte számos egyedi programmal várják a társasjáték-rajongókat.
Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki!

Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki! 

Ugyanis annyira különleges és sosem látogatható – ha most kitárul a kapuja, érdemes felkeresni.
Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók

Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók 

Világsiker után hazai premier: a festő, akit London, New York és Hongkong is ünnepel.
Jön a tatai korhű török fesztivál

Jön a tatai korhű török fesztivál 

Látványos hadijátékok színhelye lesz a pünkösdi hétvégén a tatai Öreg-tó partja.
Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton

Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton 

Keveset tudunk a kortárs horvát képzőművészetről, pedig a kultúra is fontos vonzereje lehetne annak az országnak, amely egyébként a magyar turisták legkedveltebb külföldi úti célja.
Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál

Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál 

Családi programokkal hívják fel a figyelmet a felelős kutyatartásra és az árva állatok örökbefogadására a Belvárosi Kutyafesztiválon szombaton Budapesten, az Olimpia Parkban.
Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon

Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon 

Az eseményen az is kiderül, hogy melyek lettek Siófok város borai 2025-ben.
Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben

Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben 

2025. június 8–9-én, vasárnap és hétfőn, immár 14. alkalommal rendezi meg a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum a Pünkösdi Örökség Ünnepet.
Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára

Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára 

És még nem zárult le a nevezési határidő.
Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése?

Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése? 

A teljes magyar divat-, design-, szépség-, valamint játékipari szektort érintő, átfogó felmérést kezdeményez a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.