Három tényező, ami a légi utasok figyelmének középpontjában áll

A vállalkozások tartós sikere szempontjából mindenképpen fontos, hogy meglovagolják a kereskedelem nyújtotta lehetőségeket annak érdekében, hogy a megfelelő időben, a legalkalmasabb termékeket és szolgáltatásokat kínálják a megfelelő utasoknak. Ez ugyanúgy igaz, ha egy boutique utazási irodáról vagy akár egy globális légitársaságról beszélünk. 

A kiskereskedők általánosságban véve jelentős előrelépéseket tettek a kereskedelem terén azzal, hogy gondosan célzott stratégiák mentén dolgoznak. A légitársaságok számára a kiegészítő termékek kereskedelme létfontosságú eszközévé vált annak, hogy az ügyfeleikhez közel hozzák egyedülálló ajánlataikat. Így egyre több terméket és szolgáltatást adhatnak el, amelynek révén az utasok jobban kötődnek egy adott légitársasághoz.

Az Amadeus, a világ egyik vezető turisztikai szolgáltatója nemrég készített egy tanulmányt “Thinking Like A Retailer: Airline Merchandising”, (Kiskereskedelmi szemlélet, avagy a légitársaságok kapcsolt termékei) címmel, amely arra derített fényt, hogy főként az alábbiakra érdemes összpontosítania egy kiskereskedelmi szemléletű légitársaságnak:

  •  Olyan kapcsolt termékeket hozzanak létre, amelyek értéket képviselnek
  •  Igazítsák az ajánlataikat az utas igényeihez és érdeklődési köréhez
  •  Gondosan mérlegeljék a szolgáltatás és ár hatását
  •  Kapjon kiemelt hangsúlyt a mobil eszközökön keresztüli értékesítés

Ez a fajta kereskedelem nemcsak annyit jelent, hogy másképpen kínálják az utasoknak a termékeket és szolgáltatásokat, hanem lényegesen befolyásolja magát az utazás élményét is.

Újradefiniált érték az utasok számára

Tekintettel arra, hogy a légitársaságok különböző viteldíj családokat és csomagban árult szolgáltatásokat kínálnak, a vásárlási és foglalási folyamat egyszerűbb, átláthatóbb és ezzel együtt vonzóbb is az utasok számára.  A legjobb ajánlat a vevők szempontjából mindig az, amely célzott, és jelentős mértékben személyre szabott. Mivel a légitársaságok rögzítenek és fel is használnak minden igényt, amiről értesülnek, az utazóközönség joggal számíthat arra, hogy célzottabb és jóval személyre szabottabb szolgáltatások előnyeit élvezheti.

Kiskereskedelem bárhol, bármikor

A mai utazó már egy digitalizálódott világban él. A légitársaságok felismerték annak fontosságát, hogy az ajánlataikat többféle eszközön keresztül kínálhatják az utasoknak, miközben azt is megértik, hogy az utazóközönség nagyrészt még mindig előnyben részesíti az asztali számítógépen/notebook-on keresztüli foglalást. Jóllehet, aligha valószínű, hogy az okostelefonok valaha is teljesen a hagyományos számítógépek helyébe léphetnek. Emellett az utasok egyre szívesebben fogadják a szolgáltatóktól kapott értesítéseket és az utazással kapcsolatos tájékoztatást a mobil eszközeiken, egyszerűbbé téve így a vásárlást, illetve a foglalást ezeken az eszközökön keresztül is — pl. az ülőhely, osztály és étel/italválasztással.

Az utasok 76%-a arról számolt be, hogy a célzott, tematikus e-mailek egyre inkább vásárlásra csábítják őket.

„Fő műsoridős” kereskedés

A tanulmány  rámutat arra, hogy a legmegfelelőbb időpont arra, hogy a légitársaságok a kiegészítő szolgáltatásokkal elérjék az utasokat, a foglalás időpontja, valamint az utazás előtti 48 óra. Ilyenkor sokkal fogékonyabbak az utasok az olyan ajánlatok iránt, mint az éttermi kupon, vagy a fedélzeti szolgáltatások, mint pl. a Wi-Fi elérhetősége az utazás bármelyik szakaszában. Az indulás előtt két nappal, az utasok már jobban összpontosítanak a reptéri parkolásra, a transzferre, a poggyásszal és egyéb utazással kapcsolatos logisztikai megoldásokra, így valószínűbb, hogy ilyenkor szívesebben fogadják az olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos promóciót, amelyek kényelmesebbé tehetik az utazásukat.

A kapunál, illetve mindjárt a beszállást követően várakozással eltöltött idő, szintén „fő műsoridős” kereskedelmi lehetőségnek számít, mert ilyenkor az utasok sokkal közvetlenebbek, megközelíthetőbbek, és nagyon valószínű, hogy ilyenkor jobban érdeklik őket a szolgáltatások. 


Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.