Három tényező, ami a légi utasok figyelmének középpontjában áll

A vállalkozások tartós sikere szempontjából mindenképpen fontos, hogy meglovagolják a kereskedelem nyújtotta lehetőségeket annak érdekében, hogy a megfelelő időben, a legalkalmasabb termékeket és szolgáltatásokat kínálják a megfelelő utasoknak. Ez ugyanúgy igaz, ha egy boutique utazási irodáról vagy akár egy globális légitársaságról beszélünk. 

A kiskereskedők általánosságban véve jelentős előrelépéseket tettek a kereskedelem terén azzal, hogy gondosan célzott stratégiák mentén dolgoznak. A légitársaságok számára a kiegészítő termékek kereskedelme létfontosságú eszközévé vált annak, hogy az ügyfeleikhez közel hozzák egyedülálló ajánlataikat. Így egyre több terméket és szolgáltatást adhatnak el, amelynek révén az utasok jobban kötődnek egy adott légitársasághoz.

Az Amadeus, a világ egyik vezető turisztikai szolgáltatója nemrég készített egy tanulmányt “Thinking Like A Retailer: Airline Merchandising”, (Kiskereskedelmi szemlélet, avagy a légitársaságok kapcsolt termékei) címmel, amely arra derített fényt, hogy főként az alábbiakra érdemes összpontosítania egy kiskereskedelmi szemléletű légitársaságnak:

  •  Olyan kapcsolt termékeket hozzanak létre, amelyek értéket képviselnek
  •  Igazítsák az ajánlataikat az utas igényeihez és érdeklődési köréhez
  •  Gondosan mérlegeljék a szolgáltatás és ár hatását
  •  Kapjon kiemelt hangsúlyt a mobil eszközökön keresztüli értékesítés

Ez a fajta kereskedelem nemcsak annyit jelent, hogy másképpen kínálják az utasoknak a termékeket és szolgáltatásokat, hanem lényegesen befolyásolja magát az utazás élményét is.

Újradefiniált érték az utasok számára

Tekintettel arra, hogy a légitársaságok különböző viteldíj családokat és csomagban árult szolgáltatásokat kínálnak, a vásárlási és foglalási folyamat egyszerűbb, átláthatóbb és ezzel együtt vonzóbb is az utasok számára.  A legjobb ajánlat a vevők szempontjából mindig az, amely célzott, és jelentős mértékben személyre szabott. Mivel a légitársaságok rögzítenek és fel is használnak minden igényt, amiről értesülnek, az utazóközönség joggal számíthat arra, hogy célzottabb és jóval személyre szabottabb szolgáltatások előnyeit élvezheti.

Kiskereskedelem bárhol, bármikor

A mai utazó már egy digitalizálódott világban él. A légitársaságok felismerték annak fontosságát, hogy az ajánlataikat többféle eszközön keresztül kínálhatják az utasoknak, miközben azt is megértik, hogy az utazóközönség nagyrészt még mindig előnyben részesíti az asztali számítógépen/notebook-on keresztüli foglalást. Jóllehet, aligha valószínű, hogy az okostelefonok valaha is teljesen a hagyományos számítógépek helyébe léphetnek. Emellett az utasok egyre szívesebben fogadják a szolgáltatóktól kapott értesítéseket és az utazással kapcsolatos tájékoztatást a mobil eszközeiken, egyszerűbbé téve így a vásárlást, illetve a foglalást ezeken az eszközökön keresztül is — pl. az ülőhely, osztály és étel/italválasztással.

Az utasok 76%-a arról számolt be, hogy a célzott, tematikus e-mailek egyre inkább vásárlásra csábítják őket.

„Fő műsoridős” kereskedés

A tanulmány  rámutat arra, hogy a legmegfelelőbb időpont arra, hogy a légitársaságok a kiegészítő szolgáltatásokkal elérjék az utasokat, a foglalás időpontja, valamint az utazás előtti 48 óra. Ilyenkor sokkal fogékonyabbak az utasok az olyan ajánlatok iránt, mint az éttermi kupon, vagy a fedélzeti szolgáltatások, mint pl. a Wi-Fi elérhetősége az utazás bármelyik szakaszában. Az indulás előtt két nappal, az utasok már jobban összpontosítanak a reptéri parkolásra, a transzferre, a poggyásszal és egyéb utazással kapcsolatos logisztikai megoldásokra, így valószínűbb, hogy ilyenkor szívesebben fogadják az olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos promóciót, amelyek kényelmesebbé tehetik az utazásukat.

A kapunál, illetve mindjárt a beszállást követően várakozással eltöltött idő, szintén „fő műsoridős” kereskedelmi lehetőségnek számít, mert ilyenkor az utasok sokkal közvetlenebbek, megközelíthetőbbek, és nagyon valószínű, hogy ilyenkor jobban érdeklik őket a szolgáltatások. 


Négy év után újra felbukkant a titokzatos Esernyős Ember

Négy év után újra felbukkant a titokzatos Esernyős Ember  

Ezúttal a soproni Tűztorony tetején tűnt fel.
Már látogatható a londoni Dívák & Ikonok utazókiállítás a Zene Házában

Már látogatható a londoni Dívák & Ikonok utazókiállítás a Zene Házában  

Soha ennyi nemzetközi és magyar sztárt bemutató tárlat nem volt még itthon látható.
Arisztokratikus, prémium minőségű natúrkozmetikumok modern embereknek

Arisztokratikus, prémium minőségű natúrkozmetikumok modern embereknek 

Sokunk álma, hogy megtaláljuk azt a bőrápolási rutint, amely által a legkisebb erőfeszítéssel, minimális ráfordított idővel, luxusélményben részesülhetünk nap mint nap. A Qreme megteremtette számunkra ezt a világot.
Nemzetközi építészeti díjat nyert a KÖZTI két projektje

Nemzetközi építészeti díjat nyert a KÖZTI két projektje 

A Balatonfüred Kongresszusi Központ és a Veszprémi Zöld Város is elismerésben részesült.
Ropogós rezesek, fontos kérdések és nemzetközi ízek az újbudai parkünnepen

Ropogós rezesek, fontos kérdések és nemzetközi ízek az újbudai parkünnepen 

Június 2-án rajtol a Bárka fesztivál a Feneketlen-tó partján.
Cápa kerül horogra a Dunában?

Cápa kerül horogra a Dunában? 

Nagyon úgy tűnik, hogy a hír igaz! Nem kacsa.
Kibővítették a tokaji bringa-túra programját

Kibővítették a tokaji bringa-túra programját 

Az elmúlt években megyehatáron túlról, Budapestről, sőt külföldről, Japánból és Svájcból is volt résztvevő az ingyenes túrán.
Pünkösdi szezonnyitó, izgalmas bulik - vár a Plázs

Pünkösdi szezonnyitó, izgalmas bulik - vár a Plázs 

Siófok pünkösdi szezonnyitóján, május 17. és 20. között megtelik élettel a Siófoki Nagystrand, színes családi programokkal, légi bemutatóval, óriás akadálypályával, balatoni borokkal és gasztrovásárral várják az érdeklődőket.
Szuperprodukció érkezik Budapestre

Szuperprodukció érkezik Budapestre 

Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 000 környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat.
Everguest: idén szintet lép az utazási kedv

Everguest: idén szintet lép az utazási kedv 

Friss felmérés, amelyet a turisztikai tanácsadó és technológiai cég készített és tett közzé.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.