Lassanként fordulóponthoz érkezik Magyarország turizmusa. Az elmúlt évek teljesítménye, a bel- és a külföldi piacokon jelentkező keresleti tendenciák komoly reményekkel kecsegtetnek. Ugyanakkor a Világgazdasági Fórum legfrissebb jelentése szerint Magyarország turizmusának versenyképessége újra két helyezést romlott.
Megoldást jelenthet-e a lassan egész Európa turizmusát meghatározó desztináció menedzsment szervezeti rendszer komolyan-vétele hazánkban az elért eredmények megtartására?
Hogyan képes növelni egy-egy ország turizmusának versenyképességét tartósan a desztinációk menedzsmentje?
Milyen szerepe van a fürdők és hotelek kínálatának értékesítésében a jól menedzselt térségi struktúráknak?
Megkerülhető-e egyáltalán az, ami ma egész Európában – titokban már Németországban is – a leghatékonyabb eszköznek számít a turizmus fenntartható gazdasági növekedési pályára állításában: a térségi alapú márkák kooperatív felépítése és menedzsmentje – azaz a teljes turizmus kínálati palettáját meghatározó TDM?
És nem utolsó sorban: hol tartunk ma Magyarországon a rendszer kiépítésével, milyen új szövetségi stratégia és politika adhat reményt arra, hogy hazánk turizmusa továbbra is fejlődési pályán maradhasson és bekerüljön végre Európa igazi élvonalába?
Főként ezekre a kérdésekre keresi a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség - első pillantásra hagyományosnak tűnő - május végi konferenciája Hévízen május 28-29-én a választ, hiszen tavasszal rendszerint találkoznak a hazai desztináció menedzsment szervezetek képviselői. Önmagában az sem unikum, hogy vendégelőadókat is hívnak a rendezvényre.
Jobban megnézve azonban látszik, a Magyar TDM Szövetség komolyan gondolja azt az Európában jól bevált alapvetést, mely szerint egyetlen szolgáltató vagy szervezet érdeke sem képviselhető hatékonyan önmagában, az kizárólag a teljes szakmai érdekrendszerbe ágyazódva értelmezhető és vihető sikerre.
Az országos TDM konferencián, az MTDMSZ meghívására, a turizmus versenyképessé tételében egyként érdekelt országos és meghatározó jelentőséggel bíró szakmai szervezetek sorakoznak fel egymás mellett, és indítanak el egy olyan céltudatos és összehangolt együttműködést, amely a magyar turizmus teljesítőképességének fokozásához, a fenntartható fejlődéshez nélkülözhetetlen. A magyar turizmusirányításban vezető szervezetek hatékony együttműködéséhez a kiválóan működő nemzetközi rendszerek jó példát adnak.
Semsei Sándor, MTDMSZ elnök meghívására a konferencián a karintiai turizmus törvény kialakításakor és hatályba lépésekor turisztikai miniszterként regnáló, és azt követően is Karintia Tartomány Kormányzatában vezető szakemberként tevékenykedő Achill Rumpold tart előadást a jól felépített turizmus törvény sarokköveiről, valamint arról, hogy a kezdeti ellenállásból miként fordult sikertörténetté a karintiai turizmus szervezeti rendszerének átalakítása.
A fejlődés legújabb irányait, a TDM 3.0-t, ahogy újabban az alpesi térségben nevezik – Dél-Tirol tartomány egyik legavatottabb szakértője, Hansjörg Mair, a Déltiroli Turisztikai Menedzserek Szövetségének elnöke mutatja be a hazai turizmus szakma vezető szervezetei számára.
A konferencia 2. napján hazánk nemzetközi szinten is jól pozícionálható régiója, a Balaton kerül szakmai górcső alá, a Balaton-brand kiaknázatlan lehetőségeiről, a szervezeti rendszer sikereiről és problémáiról maguk a régió desztináció menedzsment szervezeteinek vezető képviselői tartanak előadást.
A konferenciára regisztrálni a következő címen lehet: http://tdmkonferencia.destour.hu/