A kedvezményeket természetesen a szolgáltatók nyújtják, akik közül nem kevesen tönkrementek a járvány két éve alatt, tehát mint üzleti partnerek már nem jöhetnek szóba. Gál Gábor, a kártya kibocsátója, a cég igazgatója elmondja, a Hotelinfo Kft. 1991-ben indult. Akkor a piacon még nem volt olyan katalógus, amely bemutatta volna a hazai szállodákat, azok elérhetőségét és árait. Az ingyenes katalógus évről-évre népszerűbbé vált, és felmerült annak igénye, hogy azok a turisták, akik ezt használják, valamilyen megkülönböztetésben részesüljenek a szolgáltatóktól - azaz kedvezményt kapjanak.
Hogy indult ez a szolgáltatás?
Az első kártya 1995-ben látott napvilágot, egy 50 egységes telefonkártyával kombinálva, ami akkor még nagyon praktikusnak bizonyult. Az évek folyamán folyamatosan bővült a partnerek száma, akik meglátták ebben az eszközben a vendégcsalogatás eszközét. A belföldön utazó turistákat egyre többféle kedvezmény fogadta. Ma nem ritka az 50-100 százalékos kedvezmény sem, a majd ezernyi partner az ország teljes területét lefedi. Idéntől nem a naptári rend szerint haladunk, bármikor veszi meg valaki, az aktiválástól számított 365 napon keresztül érvényes.
A kártya átruházható és általában két felnőtt részére nyújtja a kedvezményeket. A családok számára néhány napos program ajánlókat is megterveznek a katalógusban, hogy a vevők még jobban kihasználják az előnyöket.
Jellemzően kik a legfőbb vásárlók?
Nem csak a magánszemélyek, hanem cégek is, majdnem fele-fele arányban, vásárolnak ilyet a munkavállalóknak, úgynevezett csekély értékű juttatás formájában. Sokan a SZÉP kártya kiegészítőjeként, illetve azzal együtt használják, ekkor annak vásárló értékét 40-50 százalékkal növelheti.
Mekkora stábbal dolgoznak, és hogyan érintette Önöket a járvány?
Hatfős szerkesztőség figyeli folyamatosan a belföldi turisztikai piacot, egyrészt, hogy megtalálja az új szolgáltatókat, a lehetséges partnereket, másrészt a Heti Hírlevélben igyekszik az újdonságokról informálni a kártyatulajdonosokat.
Mint mindenkit, a Covid minket is megtépázott. Túl kell(ett) élni ezt az időszakot, lehetőleg átmenteni az értékeket. Ezt az időszakot - némi hitel felvétele után - az informatikai rendszer fejlesztésére és új turisztikai partnerek felkutatására fordítottuk. Szerencsére akadtak nyitott, önként jelentkező szolgáltatók is, így az elmúlt két évet jelentős partnerbővüléssel zárhattuk. Sajnos, a vásárlói kör erősen visszaesett, de tavasztól ismét növekedésre számítunk.
Miképpen érintette a céget, hogy a SZÉP kártyán lévő pénz élelmiszerboltokban is levásárolható?
Meggyőződésem, hogy nyárra a belföldi turizmus a Covid mellett újabb sokkal szembesül. Félő ugyanis, hogy a SZÉP kártya zsebek addigra kiürülnek, a szakmában erősen vitatott rendelet hatására. A turisztikai piac szereplői ebből a pénzből semmit sem látnak majd. Úgy gondolom, ha valakinek mégis telik rá, inkább külföldre megy pihenni. Ma úgy látom, hogy 2023-ban talán magához tér a belföld, reméljük, új gondokba már nem ütközünk.
Hány ilyen kártyát szoktak értékesíteni?
Idén szeretnénk visszatornászni magunkat a két évvel ezelőtti, 18 ezres szám feletti szintre.
Melyek a legnépszerűbb szolgáltatások „békeidőben”?
Például az ingyenes múzeumi belépők, és a féláron látogatható strandok, gyógyfürdők, kastélyok, kalandparkok. Ugyancsak fél áron vehető igénybe a közlekedés szinte minden ága: vasút, busz, vidéki nagyvárosi közlekedés. Mahart, Bahart jegyek, valamint autópálya matrica is megtalálható a palettán, a szokásos, 10-30 százalékos szállodai és vendéglátóipari kedvezmények mellett.
Kedveltek a budapesti gyógyfürdők, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Gödöllői Királyi Kastély, az egri Dobó István Vármúzeum, a Csontváry Múzeum, a Margitszigeti és a Városmajori Szabadtéri Színház, az Aquaworld és a Bringóhintó, valamint a balatoni hajózás is.
Forrás: mfor.hu