Hitellel sikerült talpon maradnia a HungaryCardnak

Bár a világon sokféle turisztikai kártya, kedvezményeket nyújtó városkártya működik, évtizedek óta, a HungaryCard - amely a turisztikai látnivalókra és más szolgáltatásokra épül, a közlekedéstől a szállásokon át egészen a múzeumi belépőkig – több tekintetben unikum. Országos, a belföldieket megcélzó kártya a világon mind a mai napig csak Magyarországon létezik

A kedvezményeket természetesen a szolgáltatók nyújtják, akik közül nem kevesen tönkrementek a járvány két éve alatt, tehát mint üzleti partnerek már nem jöhetnek szóba. Gál Gábor, a kártya kibocsátója, a cég igazgatója elmondja, a Hotelinfo Kft. 1991-ben indult. Akkor a piacon még nem volt olyan katalógus, amely bemutatta volna a hazai szállodákat, azok elérhetőségét és árait. Az ingyenes katalógus évről-évre népszerűbbé vált, és felmerült annak igénye, hogy azok a turisták, akik ezt használják, valamilyen megkülönböztetésben részesüljenek a szolgáltatóktól - azaz kedvezményt kapjanak.

Hogy indult ez a szolgáltatás?

Az első kártya 1995-ben látott napvilágot, egy 50 egységes telefonkártyával kombinálva, ami akkor még nagyon praktikusnak bizonyult. Az évek folyamán folyamatosan bővült a partnerek száma, akik meglátták ebben az eszközben a vendégcsalogatás eszközét. A belföldön utazó turistákat egyre többféle kedvezmény fogadta. Ma nem ritka az 50-100 százalékos kedvezmény sem, a majd ezernyi partner az ország teljes területét lefedi. Idéntől nem a naptári rend szerint haladunk, bármikor veszi meg valaki, az aktiválástól számított 365 napon keresztül érvényes.

A kártya átruházható és általában két felnőtt részére nyújtja a kedvezményeket. A családok számára néhány napos program ajánlókat is megterveznek a katalógusban, hogy a vevők még jobban kihasználják az előnyöket.

Jellemzően kik a legfőbb vásárlók?

Nem csak a magánszemélyek, hanem cégek is, majdnem fele-fele arányban, vásárolnak ilyet a       munkavállalóknak, úgynevezett csekély értékű juttatás formájában. Sokan a SZÉP kártya kiegészítőjeként, illetve azzal együtt használják, ekkor annak vásárló értékét 40-50 százalékkal növelheti.

Mekkora stábbal dolgoznak, és hogyan érintette Önöket a járvány?

Hatfős szerkesztőség figyeli folyamatosan a belföldi turisztikai piacot, egyrészt, hogy megtalálja az új szolgáltatókat, a lehetséges partnereket, másrészt a Heti Hírlevélben igyekszik az újdonságokról informálni a kártyatulajdonosokat.

Mint mindenkit, a Covid minket is megtépázott. Túl kell(ett) élni ezt az időszakot, lehetőleg átmenteni az értékeket. Ezt az időszakot - némi hitel felvétele után - az informatikai rendszer fejlesztésére és új turisztikai partnerek felkutatására fordítottuk. Szerencsére akadtak nyitott, önként jelentkező szolgáltatók is, így az elmúlt két évet jelentős partnerbővüléssel zárhattuk. Sajnos, a vásárlói kör erősen visszaesett, de tavasztól ismét növekedésre számítunk.

Miképpen érintette a céget, hogy a SZÉP kártyán lévő pénz élelmiszerboltokban is levásárolható?

Meggyőződésem, hogy nyárra a belföldi turizmus a Covid mellett újabb sokkal szembesül. Félő ugyanis, hogy a SZÉP kártya zsebek addigra kiürülnek, a szakmában erősen vitatott rendelet hatására. A turisztikai piac szereplői ebből a pénzből semmit sem látnak majd. Úgy gondolom, ha valakinek mégis telik rá, inkább külföldre megy pihenni. Ma úgy látom, hogy 2023-ban talán magához tér a belföld, reméljük, új gondokba már nem ütközünk. 

Hány ilyen kártyát szoktak értékesíteni?

Idén szeretnénk visszatornászni magunkat a két évvel ezelőtti, 18 ezres szám feletti szintre. 

Melyek a legnépszerűbb szolgáltatások „békeidőben”?

Például az ingyenes múzeumi belépők, és a féláron látogatható strandok, gyógyfürdők, kastélyok, kalandparkok. Ugyancsak fél áron vehető igénybe a közlekedés szinte minden ága: vasút, busz, vidéki nagyvárosi közlekedés. Mahart, Bahart jegyek, valamint autópálya matrica is megtalálható a palettán, a szokásos, 10-30 százalékos szállodai és vendéglátóipari kedvezmények mellett.

Kedveltek a budapesti gyógyfürdők, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Gödöllői Királyi Kastély, az egri Dobó István Vármúzeum, a Csontváry Múzeum, a Margitszigeti és a Városmajori Szabadtéri Színház, az Aquaworld és a Bringóhintó, valamint a balatoni hajózás is.

 

 

 

Forrás: mfor.hu


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.