Hogyan érdemes megjelennie az online térben egy desztinációnak?

A Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség közös kutatást indított 2015 novemberében a hazai desztinációs márkák online megjelenésének vizsgálatáért.

A kutatás keretei között a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus menedzsment mesterszakán a Desztináció- és örökségmenedzsment specializáció hallgatói a hazai desztinációs márkák elemzését, értékelését és fejlesztési lehetőségeit vizsgálták a Magyar TDM Szövetséggel, valamint annak tagjaival együttműködve. A kutatást dr. Sziva Ivett, a Turizmus menedzsment mesterszak vezetője irányította, ahol számos ehhez hasonló iparági projektekben vehetnek részt a hallgatók, és szimulációs gyakorlatokban próbálhatják ki magukat csoportos munkák során a desztinációfejlesztés és -menedzsment terén tanáraik mentorálásával.

A tanulmány célja az, hogy a szakmai körökben véglegesített dimenziók mentén a hazai desztinációs márkák online megjelenése fejlesztésre kerüljön, és a TDM szervezetek ezáltal egyre versenyképesebb, átfogó és a stratégiai irányoknak megfelelő online megjelenéssel rendelkezzenek. A 2015 novemberében megjelent GINOP-TDM pályázati források lehívásában is fontos szerepet kaphat a megfelelő alapokon nyugvó online kommunikációs tevékenység, így különösen aktuális volt az Egyetem és a Szövetség összefogásával létrejövő kutatás.

Az ide kattintva is letölthető kutatási összefoglalóból megismerhető a kutatás alapjául szolgáló elméleti és gyakorlatban látható értelmezési háttér, a desztinációs márkázás keretrendszere, a kutatás módszertana, a vizsgált dimenziórendszer is. A tanulmány a kutatás eredményei mellett a jó gyakorlatokat és a fejlesztési irányokat is bemutatja.

Jó úton a hazai desztinációmarketing, de vannak még hiányosságok

Az eredményekről elmondható, hogy a hazai desztinációk megkezdték a desztinációmárkázási folyamatot: szinte mindegyik vizsgált desztinációnak van logója és az egyediséghez kapcsolódó kínálati ajánlata. Ugyanakkor számos bizonytalanság jelentkezik, elsősorban a pozícionálás tekintetében, amely kapcsán a versenytársak és a konkrét, megkülönböztető jellemzők, értékek meghatározása terén látható gyengeség, amely kutatások folytatásával, gyakorlatorientált képzéseken való részvétellel megérthető, kialakítható. Az online megjelenés tekintetében is több bátorság szükséges az egyediség - üzenetek és látvány, kreatív, érdekes élmények, történetek - kialakításával, és a weboldalon, közösségi médiában való attraktív kommunikációjával.

Kiemelten fontos előremutató megoldásokat választani (például reszponzív dizájn alapú technológiát), tekintve, hogy a keresőmarketing és az optimalizáció rendkívül lényeges a potenciális látogatók elérésében. Látni kell azt is, hogy a Facebook egy igazán dinamikus versenytér, ahol tudnunk kell élni a közönség aktivitásával, figyelve az aktualitásokra, a friss szellemiségre.

Összességében a hitelesség, a kikristályosítás a kulcsa a márkázásnak: a vendégoldalt és a helyi közösséget megkérdező kutatásra épülő egyedi értékek megtalálása, és erre épülő élményígéretek összeállítása hiteles, az egyediség irányába mutató szolgáltatásokkal, programokkal, védjegyekkel. Mindezt lehet stratégiai üzenetekkel közvetíteni a célcsoport részére, és végül összefogni egy meghatározó, fémjelző szlogen és logó alá. Számos szakmai kihívás látható a folyamatban, ugyanakkor primer kutatások végzésével feltárhatóak az egyedi értékek, és professzionalistással átlátható és kialakítható a potenciális vendég és a márka interakcióit hitelesen menedzselő ún. folyamatmenedzsment.

A teljes kutatás elérhető a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség szakmai oldalán is, de a Letölthető fájlokból vagy ide kattintva is letöltheti.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.