Hogyan érdemes megjelennie az online térben egy desztinációnak?

A Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség közös kutatást indított 2015 novemberében a hazai desztinációs márkák online megjelenésének vizsgálatáért.

A kutatás keretei között a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus menedzsment mesterszakán a Desztináció- és örökségmenedzsment specializáció hallgatói a hazai desztinációs márkák elemzését, értékelését és fejlesztési lehetőségeit vizsgálták a Magyar TDM Szövetséggel, valamint annak tagjaival együttműködve. A kutatást dr. Sziva Ivett, a Turizmus menedzsment mesterszak vezetője irányította, ahol számos ehhez hasonló iparági projektekben vehetnek részt a hallgatók, és szimulációs gyakorlatokban próbálhatják ki magukat csoportos munkák során a desztinációfejlesztés és -menedzsment terén tanáraik mentorálásával.

A tanulmány célja az, hogy a szakmai körökben véglegesített dimenziók mentén a hazai desztinációs márkák online megjelenése fejlesztésre kerüljön, és a TDM szervezetek ezáltal egyre versenyképesebb, átfogó és a stratégiai irányoknak megfelelő online megjelenéssel rendelkezzenek. A 2015 novemberében megjelent GINOP-TDM pályázati források lehívásában is fontos szerepet kaphat a megfelelő alapokon nyugvó online kommunikációs tevékenység, így különösen aktuális volt az Egyetem és a Szövetség összefogásával létrejövő kutatás.

Az ide kattintva is letölthető kutatási összefoglalóból megismerhető a kutatás alapjául szolgáló elméleti és gyakorlatban látható értelmezési háttér, a desztinációs márkázás keretrendszere, a kutatás módszertana, a vizsgált dimenziórendszer is. A tanulmány a kutatás eredményei mellett a jó gyakorlatokat és a fejlesztési irányokat is bemutatja.

Jó úton a hazai desztinációmarketing, de vannak még hiányosságok

Az eredményekről elmondható, hogy a hazai desztinációk megkezdték a desztinációmárkázási folyamatot: szinte mindegyik vizsgált desztinációnak van logója és az egyediséghez kapcsolódó kínálati ajánlata. Ugyanakkor számos bizonytalanság jelentkezik, elsősorban a pozícionálás tekintetében, amely kapcsán a versenytársak és a konkrét, megkülönböztető jellemzők, értékek meghatározása terén látható gyengeség, amely kutatások folytatásával, gyakorlatorientált képzéseken való részvétellel megérthető, kialakítható. Az online megjelenés tekintetében is több bátorság szükséges az egyediség - üzenetek és látvány, kreatív, érdekes élmények, történetek - kialakításával, és a weboldalon, közösségi médiában való attraktív kommunikációjával.

Kiemelten fontos előremutató megoldásokat választani (például reszponzív dizájn alapú technológiát), tekintve, hogy a keresőmarketing és az optimalizáció rendkívül lényeges a potenciális látogatók elérésében. Látni kell azt is, hogy a Facebook egy igazán dinamikus versenytér, ahol tudnunk kell élni a közönség aktivitásával, figyelve az aktualitásokra, a friss szellemiségre.

Összességében a hitelesség, a kikristályosítás a kulcsa a márkázásnak: a vendégoldalt és a helyi közösséget megkérdező kutatásra épülő egyedi értékek megtalálása, és erre épülő élményígéretek összeállítása hiteles, az egyediség irányába mutató szolgáltatásokkal, programokkal, védjegyekkel. Mindezt lehet stratégiai üzenetekkel közvetíteni a célcsoport részére, és végül összefogni egy meghatározó, fémjelző szlogen és logó alá. Számos szakmai kihívás látható a folyamatban, ugyanakkor primer kutatások végzésével feltárhatóak az egyedi értékek, és professzionalistással átlátható és kialakítható a potenciális vendég és a márka interakcióit hitelesen menedzselő ún. folyamatmenedzsment.

A teljes kutatás elérhető a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Magyar TDM Szövetség szakmai oldalán is, de a Letölthető fájlokból vagy ide kattintva is letöltheti.


Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni!

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni! 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.