Az LMBTQ utazókat napjainkban minden ország igyekszik megszólítani. Az talán nem meglepő, hogy például Bécs városának honlapja magyar nyelven is kínál információkat az LMBTQ turistáknak, az azonban sokkal váratlanabbul érheti a témában járatlan olvasót, hogy ugyanezt teszi már évek óta – és szintén magyar nyelven is elérhető formában – a Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség is.
Hasonló módon igyekszik segíteni a Budapestre látogató külföldi LMBTQ utazóknak a tavaly alakult Humen Travel Turisztikai Egyesület. A tucatnyi neves hazai turisztikai vállalkozás összefogásával létrejött egyesület Magyarország első LMBTQ turisztikai desztináció-marketinggel foglalkozó szervezete, ami tavaly – önerőből – elkészítette a főváros meleg imázsvideóját is. Az egyesület Open for All kampánya keretében péntektől a budapesti vendéglátóhelyek, turisztikai szolgáltatók és vállalkozások szivárványos matricával jelezhetik: mindenki számára nyitva állnak. Az első matrica a Gozsdu-udvarban található Spíler ajtajára került: az LMBTQ vendégeknek kedveskedő matricát közösen ragasztotta fel Juhász Emese, a Zsidai Gasztronómiai csoport marketingvezetője és Erdei Zsolt, a Humen Travel Turisztikai Egyesület elnöke.
Az Open for All kampánnyal együttműködve hamarosan máris közel ötven vendéglátóhelyen fognak megjelenni a szivárványos matricák, de a kampány első részében legalább 200 helyet szeretnének bevonni a szervezők. A kezdeményezéshez minden olyan szolgáltató csatlakozhat, aki ezzel is szeretné jelezni, a sokszínűség jegyében minden vendéget szeretettel vár. A matricákat térítésmentesen biztosítják a vállalkozások számára, amihez regisztrálni az alábbi linken lehet június 22-től. www.pinkbudapest.com/registration-openforall
Az Open for All kampány annak a Pink Budapest fantázianevű projektnek a része, amit a ma már 20 tagú Humen Travel Turisztikai Egyesület tavaly indított el. Az egyesület tagjai Budapest legjelentősebb vendéglátóhelyei, szállodái és turisztikai szolgáltatói. A Pink Budapest célja a magyar főváros népszerűsítse az LMBTQ turisták körében, ennek része a három éve elindított, évente két alkalommal, angol nyelven megjelenő útikalauz, a Pink Budapest Guide, továbbá az ehhez kapcsolódó angol nyelvű portál is. Az eddig főleg az amerikai és az európai LMBTQ célcsoportra fókuszáló Pink Budapest projekt idén az ázsiai piacon is hangsúlyosan kíván megjelenni. Hogy érdemes nyitni a turisztikai marketing-kommunikációban az LMBTQ közösség felé, azt jól jelzi, hogy a külföldi meleg és leszbikus utazók visszajelzései alapján Budapest felkerült a TripAdvisor turisztikai oldal TOP50-es listájára, ami a legnépszerűbb LMBTQ- barát városokat jegyzi.
Forrás: Turizmus Online