A kiemelt edukációs és networking jelentőséggel bíró szeptemberi végi fórumon a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Békefi Anna ügyvezető igazgató, Becsei Gabriella és Flórián Laura desztinációs marketing szakértők vettek részt. A partnerekkel történt személyes tárgyalások alapján kijelenthető, hogy Budapest népszerű desztináció a szövetségek következő években tervezett óriás konferenciái körében. Svájccal és számos patinás Nyugat-európai desztinációval említik együtt hazánkat.
Az esemény szakmai programja az újraindulás fókuszával járta körbe a jelenlegi és jövőbeni trendek, a szektor szintű együttműködések jelentősége és a fenntarthatóság témáit.
„Lejárt a nőjünk, nőjünk, termeljünk profitot generáció ideje, a küldetéstudat és fenntarthatóság iránt elkötelezett generáció lépett színre” – fogalmazott vezérszónoki beszédében Gerd Leonhard jövőkutató.
Az előadók prezentációikban kiemelték, hogy a korábban működő ágazati gyakorlatokat mára - egységes és fokozott felelősségvállalással - a szemléletváltás szükségessége váltotta fel. A konferencia elsődleges célja, közös platformot teremtve: a tudásmegosztás, a tapasztalatcsere és a kapcsolatépítés.
A PCMA EMEA nyitónapján a Destinations International által felállított nemzetközi munkacsoport tagjaként, a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Becsei Gabriella vett részt az első workshopon (Pathfinders Programme). A találkozón 10 európai desztináció képviselője volt jelen. A féléves program célja, hogy az úgynevezett Pathfinderek a Destinations Internationallal együttműködve azonosítsák azokat a lehetőségeket és területeket, ahol a DI értéket teremthet a desztinációs marketinggel foglalkozó szervezetek számára. További cél az európai és észak-amerikai desztinációk közötti tudásmegosztás és kooperáció elősegítése.
Az együttműködés kiterjed a kulcsfontosságú trendek és lehetőségek kiaknázására, valamint az iparágat érintő kihívások és nehézségek kezelésére. A program végén egy keretrendszer kerül kidolgozásra, amely szemlélteti a desztinációs marketing szervezetek munkájának hatását a helyi közösségekre.
A workshop három fő téma köré épült, mely a féléves munkát is meg fogja határozni: Community alignment, Destination Stewardship és Value based activities. Minden téma kapcsán kisebb csoportok kialakításával dolgoztak együtt a résztvevők és ismerhették meg a desztinációk gyakorlatait, példáit.
A munkacsoport tagjai a következők:
- Geneva Tourisme & Convention Foundation
- Malmö Convention Bureau
- Madrid Destino – Madrid Convention Bureau
- VisitScotland
- Fáilte Ireland
- Athens Development and Destination Management Agency
- Visit Oulu
- Turisme de Barcelona / Ajuntament de Barcelona
- Türkiye Tourism Promotion and Development Agency
- Hungarian & Budapest Convention Burea