Két kiváló desztinációs marketing lehetőség egy nemzetközi fórumon

A legmeghatározóbb konferencia- és rendezvényszervezőket, szövetségi és kongresszusi iroda képviselőket tömörítő Professional Conference Management Association Convening EMEA idei konferenciájának Bécs adott otthont. A kiemelt edukációs és networking jelentőséggel bíró fórumon a Magyar Kongresszusi Iroda is képviseltette magát - tájékoztatta lapunkat az MKI.

A kiemelt edukációs és networking jelentőséggel bíró szeptemberi végi fórumon a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Békefi Anna ügyvezető igazgató, Becsei Gabriella és Flórián Laura desztinációs marketing szakértők vettek részt. A partnerekkel történt személyes tárgyalások alapján kijelenthető, hogy Budapest népszerű desztináció a szövetségek következő években tervezett óriás konferenciái körében. Svájccal és számos patinás Nyugat-európai desztinációval említik együtt hazánkat.

Az esemény szakmai programja az újraindulás fókuszával járta körbe a jelenlegi és jövőbeni trendek, a szektor szintű együttműködések jelentősége és a fenntarthatóság témáit.

Lejárt a nőjünk, nőjünk, termeljünk profitot generáció ideje, a küldetéstudat és fenntarthatóság iránt elkötelezett generáció lépett színre” – fogalmazott vezérszónoki beszédében Gerd Leonhard jövőkutató.

Az előadók prezentációikban kiemelték, hogy a korábban működő ágazati gyakorlatokat mára - egységes és fokozott felelősségvállalással - a szemléletváltás szükségessége váltotta fel. A konferencia elsődleges célja, közös platformot teremtve: a tudásmegosztás, a tapasztalatcsere és a kapcsolatépítés.

A PCMA EMEA nyitónapján a Destinations International által felállított nemzetközi munkacsoport tagjaként, a Magyar Kongresszusi Iroda képviseletében Becsei Gabriella vett részt az első workshopon (Pathfinders Programme). A találkozón 10 európai desztináció képviselője volt jelen. A féléves program célja, hogy az úgynevezett Pathfinderek a Destinations Internationallal együttműködve azonosítsák azokat a lehetőségeket és területeket, ahol a DI értéket teremthet a desztinációs marketinggel foglalkozó szervezetek számára. További cél az európai és észak-amerikai desztinációk közötti tudásmegosztás és kooperáció elősegítése.

Az együttműködés kiterjed a kulcsfontosságú trendek és lehetőségek kiaknázására, valamint az iparágat érintő kihívások és nehézségek kezelésére. A program végén egy keretrendszer kerül kidolgozásra, amely szemlélteti a desztinációs marketing szervezetek munkájának hatását a helyi közösségekre.

A workshop három fő téma köré épült, mely a féléves munkát is meg fogja határozni: Community alignment, Destination Stewardship és Value based activities. Minden téma kapcsán kisebb csoportok kialakításával dolgoztak együtt a résztvevők és ismerhették meg a desztinációk gyakorlatait, példáit.

A munkacsoport tagjai a következők:

  • Geneva Tourisme & Convention Foundation
  • Malmö Convention Bureau
  • Madrid Destino – Madrid Convention Bureau
  • VisitScotland
  • Fáilte Ireland
  • Athens Development and Destination Management Agency
  • Visit Oulu
  • Turisme de Barcelona / Ajuntament de Barcelona
  • Türkiye Tourism Promotion and Development Agency
  • Hungarian & Budapest Convention Burea



Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.