Mint arról a Turizmus Online is beszámolt, a Lánchíd állapota miatt a főváros súlykorlátozást vezetett be január elejétől, így azon a BKK buszait leszámítva semmilyen busz nem hajthat át. A tiszteletbeli elnök lapunknak azt mondta, a döntés fogadtatása ambivalens, mert tudják, hogy fel kell újítani a dunai átkelőt, és lélekben folyamatosan készül erre a szakma, de túl kevés a híd Budapesten. A Lánchíd korlátozása miatt most már a kisebb 20-30 fős csoportokat sem tudják majd átvinni Budára külön buszokkal, miközben a fő látványosságok megközelítéséhez a Lánchíd kiemelten fontos lenne.
Így mostanra szinte csak az Erzsébet híd maradt használható, a Clark Ádám tér és környéke pedig egy közlekedési „rémálom” – fogalmazott. Stumpf Éda szerint nagyon hiányzik egy összefogott, több tíz évre kitekintő, egységes budapesti közlekedési stratégia, amely részben orvosolhatja az ilyen jelenségeket, és a turizmusnak sem ártanak vele.
A turisták Budapesten alapvetően a világörökség részét képező Hősök terét, Andrássy utat, a Duna-partokat és a panorámát, a Budai Várat, a Citadellát szeretnék látni, emiatt az összes útvonal ezek érintésével készült. Ezért a turisták nagy buszokkal való szállítására szükség van, és nem lehet őket kiváltani. Már csak azért sem, mert a turista ezért fizet és az ide látogató külföldiek 80 százaléka senior korú, őket nem lehet a buszról leszállítani és felgyalogoltatni a Várba.
Stumpf Éda emellett felhívta a figyelmet arra is, hogy a városi és országos döntéshozóknak meg kellene hallgatnia a szakmát, és érdemes lenne pár tanácsot megfogadni. Elmondása szerint régóta kérik, hogy rendszeresen konzultáljanak, és arra törekednek, hogy a vezetők meghallgassák, amit a turisztikai szakma képviselői mondanak.