Ha nem tör ki a világjárvány, már egy új kerék pöröghetne Budapesten, de a Coviddal összefüggő kényszerszünetek okozta drasztikus bevételkiesés miatt a beruházásról lemondtak az üzemeltetők.
A bezárásokkal és utazási korlátozásokkal sújtott pandémiás időszakban is több százmillió forintba került megtartani az óriáskereket, amit a működtető társaság tulajdonosainak kellett pótolnia ahhoz, hogy később újra elindulhasson a szerkezet
– fogalmazott Banka Edina, az Óriáskerék Kft. ügyvezetője a Világgazdaságnak.
Az óriáskerék-vásárlás terve nem új, a jelenleg bérelt belga szerkezet helyett ugyanis már régóta tervezi a kizárólag egyedi megrendelésre, nagyjából két év alatt legyártható kerék megrendelését az Óriáskerék Kft.
A saját berendezés megvásárlása mellett elsősorban az szól, hogy a beruházás körülbelül 10 éves megtérülési ideje után egy kiválóan karbantartott és 10 évente teljes körű felújításon átesett szerkezet még 15 évig üzemelhetne. Budapest Óriáskereke egyébként pontosan akkora, mint a bécsi, de menetjegyet továbbra is olcsóbban lehet váltani a budapestire.
A legnagyobb igény a jelenlegi kerék felszereltségéhez képest egy modern, nagytudású fénytechnikára van, amivel ízlésesen fényfesteni lehet az óriáskereket.