Kedvező és kedvezőtlen trendek a hazai konferenciaturizmusban

A Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint nőtt a konferenciák száma hazánkban tavaly. A résztvevők átlagos, 162 fős létszáma ellenben 17,3%-kal esett vissza. Az események átlagos időtartama 11%-kal rövidült, és 2,4 napra csökkent. 

2014-ben összesen 2557 konferenciát rendeztek Magyarországon, ami 8,3%-os növekedés az előző évhez képest. A résztvevők létszáma ellenben jelentősen, 17,3%-kal csökkent, és visszaesett a konferenciák átlagos időtartama is, amint arról egy néhány nappal ezelőtti cikkünkben a Magyar Turizmus Zrt. Kongresszusi Irodájának adatai alapján mi is beszámoltunk.

A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása jelentős pozitív változást hozhat a nemzetközi helyezésekben.

A Magyar Turizmus Zrt. szervezetén belül működő Magyar Kongresszusi Igazgatóság közel 300 partnerének közreműködésével 2014-ben is figyelemmel kísérte a magyarországi rendezvénypiac trendjeit.

A 2014-ben Magyarországon rendezett konferenciák átlagos hossza 2,4 nap volt, résztvevőinek átlagos száma 162 fő. A konferenciákon összesen 414 183 fő vett részt. A legtöbb konferenciára novemberben került sor. Az 1020 db nemzetközi konferencián összesen 152 430 résztvevőt regisztráltak, átlagosan 149 fős részvétel mellett.

Az 1537 db magyar konferencia 261 753 résztvevővel zajlott, így a résztvevők átlagos száma 170 fő. A legtöbb konferenciát 100-349 fő részvételével tartották. A nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálata azt mutatja, hogy a magyar megrendelők után a brit megrendelők (7,2%) a második helyet foglalják el, őket követik az amerikai megrendelők 5,9%-kal. A legnagyobb mértékben, 84,6%-kal az olasz megrendelések száma nőtt, a brit megrendelések száma is jelentősen, 53,2%-kal bővült, míg az amerikaiaktól 34,1%-kal több megrendelés érkezett.

A nemzetközi konferenciáknak a résztvevő nemzetek szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy németek, osztrákok és olaszok érkeztek legnagyobb számban Magyarországra. Még mindig szállodák biztosítják a legtöbb rendezvény helyszínét: a rendezvények 85,3%-át szállodában (a tavalyival megegyező adat), 5,8%-át kongresszusi központban, 3,7%-át egyetemeken, 5,2%-át pedig egyéb helyszíneken tartották.

A rendezvények 67,5%-át Budapesten, 32,5%-át pedig vidéken tartották. A magyar konferenciák esetében kiegyensúlyozottabb a területi eloszlás, nem annyira Budapest-centrikus a rendezvénypiac: a nemzetközi konferenciák 23%-át, a magyar konferenciák 38,7%-át tartották vidéken. A nemzetközi konferenciák esetében legnépszerűbbek az orvosi, gazdasági és gyógyszeripari témájú konferenciák voltak. 2014-ben a legtöbb nemzetközi konferenciát (30,8%) orvosi témában rendezték. A gazdasági témában tartott rendezvények aránya 14,6%-ot, a gyógyszeripari, illetve informatikai témát felölelő konferenciák aránya pedig 10,8-10,8%-ot tett ki. Ezt követték a tudományos (6,9%), mezőgazdasági (4,6%), pénzügyi (3,8%), művészeti, illetve oktatási (2,3-2,3%), valamint az egyéb (13,1%) témában tartott rendezvények.

A Magyar Turizmus Zrt. hároméves turisztikai marketingstratégiája szerint a társaság kiemelt feladata a 2018-ra tervezett új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatása a 2015-2017. közötti időszakban, továbbá a hazánkban megrendezett nemzetközi konferenciák, sportesemények számának növelése, a vidéki konferenciahelyszínek hatékonyabb piacra segítése.

Megjegyzés

Nemzetközi konferenciák alatt a minimum 50 fős, külföldi vendégek részvételével zajló céges, illetve szövetségi rendezvényeket értjük (ez a definíció eltér az ICCA definíciójától), magyar konferenciáknak a minimum 50 fős, csak magyar résztvevőkkel zajló céges, illetve szövetségi rendezvényeket tekintjük.

 

Forrás: Magyar Turizmus Zrt / turizmusonline.hu


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.