Újabb „Puszi és menj!”- táblát adták át Újbudán, ezúttal a Gellérthegy lábánál található Köbölkút utcai általános iskolánál.
Ehhez hasonló tábla először Angyalföldön jelent meg, annyira bevált, hogy több kerületben elkezdték alkalmazni, és több vidéki nagyváros is átvette.
De vajon mire jó ez, és mit is jelent?
Az első K+R, azaz Kiss & Ride zónát Angyalföldön alakították ki az országban, de maga a koncepció és az elnevezés már az 50-es évek óta létezik. A rendszer lényege nem más, mint hogy a sofőr csak addig áll meg az autójával, amíg az utasával puszit vált, vagy összeölelkezik, aztán már hajt is tovább.
A tábla még nem került be a KRESZ-be, inkább szimbolikus, figyelemfelkeltő szerepe van. Az első, angyalföldi K+R zónának egyébként - aminek kialakításához angliai, amerikai, kanadai, ausztrál, olasz, német és tajvani példákat vettek segítségül - az akkori beszámolók szerint hatalmas sikere volt, a szülők rögtön használni kezdték.
A parkolóba behajtás egyébként csak az iskolakezdés előtti és az iskola utáni időszakban lehetséges, reggel 7-től 9 óráig, illetve 15-től 17 óráig.
Az átadáskor a 13. kerület felhívta rá a figyelmet, hogy a K+R, amelyhez kilenc parkolóhelyet alakítottak ki a ki-be ugráláshoz, nem hagyományos parkoló, hiszen az csak a megállás és az utasra várakozás idejére vehető igénybe. A K+R táblákat általában a várakozni tilos tábla alá szokták elhelyezni, vagyis amúgy is maximum csak öt percig lehetne ott megállni.
A „Puszi és menj!” zóna végül annyira bevált, hogy több kerületben is elkezdték alkalmazni, és több vidéki nagyváros is átvette a rendszert. A Gellért-hegy lábánál található Köbölkút utcai általános iskolánál most kihelyezett tábla ötlete egy nagyobb forgalomtechnikai koncepció keretein belül fogalmazódott meg, és együtt dolgozott rajta a Gellérthegyi Lakók Érdekvédelmi Egyesülete, illetve a 11. kerületi önkormányzat.
A tábla a KRESZ-be még nem került be, és inkább szimbolikus, figyelemfelhívó szerepe van.
Forrás: Én Budapestem