A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

Az Everguest turisztikai és technológiai vállalkozással ma bepillanthattunk néhány turizmussal kapcsolatos érdekes statisztikába, illetve a turizmus jövőjébe és felfedezhettük, hogyan forradalmasítja az Everguest Intelligence mindazt, amit eddig a vendégélmény fejlesztéséről és az ehhez vezető döntésekről gondoltunk.

Rövid összefoglalónk következik az eseményről, de néhány napon belül hosszabban beszámolunk a témáról.

A konferencia elején az Everguest mesterséges intelingencia köszöntött bennünket, majd emberi műsorvezető társa, Turnai Bálint elmondta, hogy az Everguest egy teljesen új digitális megoldást vezetett be a piacra, a mesterséges intelligencián alapuló döntéstámogató szoftvert.

Ezt követően Sályi Réka marketing és brand manager bemutatta a magyarok utazási szokásairól készült elemzést, külön kitérve arra, hogy a Tárki által készített közvéleménykutatás egy reprezentatív kutatás volt Magyarországra vonatkozóan, a felnőtt lakosság minden szegmensére kiterjedt, személyes megkérdezésen alapult, melynek során jelentős mintavételre került sor.

A magyarok utazási és éttermi szokásairól szóló eredmények több meglepetést is mutattak, kiderült például, hogy a felnőttkorú lakosság mindössze egyharmada utazik, és akik tavaly nem utaztak, azok nagy valószínűség szerint idén sem fognak, illetve, hogy a 65 év feletti lakosságnak csak a 18%-a utazik.

Jó hír, hogy egyre népszerűbbek a budapesti szállodák és vendéglátóhelyek a hazai lakosság körében, illetve, hogy az infláció és a sok bizonytalanság ellenére a felnőttkorú lakosság nagyon is szeret étterembe járni. Az utazók 60% és az étterembejárók 65%-a válaszolt úgy, hogy döntéseire hatással van az infláció. Ennek kapcsán az előadóban megfogalmazódott a kérdés: 

Hogyan lehet ezt ellensúlyozni a hazai utazók körében?

Ehhez kapcsolódóan a második előadás során Gondos Kitti reputáció vezető előadásában arról beszélt, hogyan hatnak a vendégértékelések a magyar vendégekre, miként hatnak az utazók döntéseire az értékelések, és elemezte, hogy mindezek hogyan formálják a szálloda és vendéglátóipari szolgáltatásokat.

Általánosságban elmondható, hogy az értékelések fontosak, főleg a fiatalok és a középkorúak körében, mind a szállodai, mind az éttermi szegmens vonatkozásában. A megkérdezettek 50%-a olvassa el a vendégértékeléseket, amelyek bevallottan hatnak is rájuk. Arra a kérdésre, hogy miért olvassák, válaszként elmondható, hogy elsősorban információgyűjtés és döntés megerősítés miatt, 19% kockázatcsökkentés és 14% a bizonytalanság csökkentés érdekében.  

Vegyes képet mutat az értékelést írók aránya: 11% mindig ír, 18% viszont csak akkor, ha valami nagyon nem tetszett neki.

Gondos Kitti szerint a tanulság az, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy kivédjük a negatív értékeléseket, vagy ha nem is tudjuk minden esetben megoldani, dolgozni kell a kompenzálásán.

Belán Miklós alapító és ügyvezető
Belán Miklós alapító és ügyvezető
Fotó: Everguest Facebook oldala

Ehhez nyújt segítséget az Everguest Intelligence szoftvere, amelyről a konferencia harmadik részében esett szó. Ennek kapcsán Belán Miklós alapító bemutatta a mesterséges intelligencia forradalmi szerepét a turizmusban és elmondta, hogy az általuk kifejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszer három évre visszamenőleg rendelkezik a vendégértékelésekkel. Ezekből könnyen megvalósítható megoldásokat kínálnak, amelyek könnyen kipróbálhatók és amelyeknek a segítségével abszolút előny szerezhető a versenytársakhoz képest. Kitért arra is, hogy az Everguest MI képes arra, hogy a statisztikák mögötti adatok alapján dinamikus riportok alapján készítsen analízist és rávilágítson a legfontosabb információkra az értékelésekkel kapcsolatban, a személye szabott szolgáltatások és az okosabb üzletfejlesztési eredmények elérése érdekében.

Előadása zárógondolataként hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma, és bár nem tudja majd kiváltani a turisztikai szakembereket, rájöttek, hogy használatával több millió vendégélményhez járulhatunk hozzá a szegmens résztvevői.

A témáról később érkezik bővebb beszámolónk...


MTÜ-értékelés az idei első félévről

MTÜ-értékelés az idei első félévről 

A budapesti és a vidéki szálláshelyek forgalmát, vendégéjszaka alakulások számát vették górcső alá.
Hét elején átadták a budai Bem téren épült új luxushotelt

Hét elején átadták a budai Bem téren épült új luxushotelt 

A belsőépítészeti terveket a holland sztárdesigner, Marcel Wanders készítette, a magyar 3h Építészirodával közösen.
Alakul a budapesti reptérnél épülő négycsillagos szálloda

Alakul a budapesti reptérnél épülő négycsillagos szálloda 

Szerkezetkész az újabb terminálkapcsolatú szálloda Ferihegyen.
Frissítő újdonságokkal vár nyáron a Hotel Clark Budapest!

Frissítő újdonságokkal vár nyáron a Hotel Clark Budapest!  

A főváros szívében, a Lánchíd és a Budai Vár lábánál található 5 csillagos Hotel Clark számtalan üdítő újdonságot és felfrissülést kínál ezen a forró nyáron nem csak a városba látogató külföldi, de a hosszú hétvégi „staycation”-re vágyó hazai vendégnek is.
MSZÉSZ Társult tagok - pályázati lehetőség

MSZÉSZ Társult tagok - pályázati lehetőség 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Társult tagjai részére idén is meghirdeti az „Év Technológiai Újítása" pályázatot.
Igazgatóváltások az Accent Hotels-nél

Igazgatóváltások az Accent Hotels-nél 

A szállodalánc csapata két új szakemberrel bővült.
Itt a Michelin Guide ajánlást kapott hazai hotelek teljes listája

Itt a Michelin Guide ajánlást kapott hazai hotelek teljes listája 

A júniusi négy új minősítéssel együtt már huszonöt magyar szálláshely került be a világszerte ismert Michelin Guide által ajánlott szálláshelyek közé.
Új generációs, jól kereső utazó közönséget céloz meg kisfilmjeivel ez a budapesti ötcsillagos hotel

Új generációs, jól kereső utazó közönséget céloz meg kisfilmjeivel ez a budapesti ötcsillagos hotel  

A belvárosi Vörösmarty téren található Dorothea Hotelről sugároz bemutató kisfilmeket júliusban a CNBC International a kereskedelmi műsoridejében.
Gasztronómiai kalandok, időutazás és egy 120 éves hotel

Gasztronómiai kalandok, időutazás és egy 120 éves hotel 

A 120. születésnapját ünneplő legendás győri szálláshelyen jártunk.
Itt az év Green Collection Szállodája

Itt az év Green Collection Szállodája 

Ez az ötcsillagos pesti belvárosi hotel nyerte el „Az Év Green Collection Szállodája” címet Japánban.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.