A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

Az Everguest turisztikai és technológiai vállalkozással ma bepillanthattunk néhány turizmussal kapcsolatos érdekes statisztikába, illetve a turizmus jövőjébe és felfedezhettük, hogyan forradalmasítja az Everguest Intelligence mindazt, amit eddig a vendégélmény fejlesztéséről és az ehhez vezető döntésekről gondoltunk.

Rövid összefoglalónk következik az eseményről, de néhány napon belül hosszabban beszámolunk a témáról.

A konferencia elején az Everguest mesterséges intelingencia köszöntött bennünket, majd emberi műsorvezető társa, Turnai Bálint elmondta, hogy az Everguest egy teljesen új digitális megoldást vezetett be a piacra, a mesterséges intelligencián alapuló döntéstámogató szoftvert.

Ezt követően Sályi Réka marketing és brand manager bemutatta a magyarok utazási szokásairól készült elemzést, külön kitérve arra, hogy a Tárki által készített közvéleménykutatás egy reprezentatív kutatás volt Magyarországra vonatkozóan, a felnőtt lakosság minden szegmensére kiterjedt, személyes megkérdezésen alapult, melynek során jelentős mintavételre került sor.

A magyarok utazási és éttermi szokásairól szóló eredmények több meglepetést is mutattak, kiderült például, hogy a felnőttkorú lakosság mindössze egyharmada utazik, és akik tavaly nem utaztak, azok nagy valószínűség szerint idén sem fognak, illetve, hogy a 65 év feletti lakosságnak csak a 18%-a utazik.

Jó hír, hogy egyre népszerűbbek a budapesti szállodák és vendéglátóhelyek a hazai lakosság körében, illetve, hogy az infláció és a sok bizonytalanság ellenére a felnőttkorú lakosság nagyon is szeret étterembe járni. Az utazók 60% és az étterembejárók 65%-a válaszolt úgy, hogy döntéseire hatással van az infláció. Ennek kapcsán az előadóban megfogalmazódott a kérdés: 

Hogyan lehet ezt ellensúlyozni a hazai utazók körében?

Ehhez kapcsolódóan a második előadás során Gondos Kitti reputáció vezető előadásában arról beszélt, hogyan hatnak a vendégértékelések a magyar vendégekre, miként hatnak az utazók döntéseire az értékelések, és elemezte, hogy mindezek hogyan formálják a szálloda és vendéglátóipari szolgáltatásokat.

Általánosságban elmondható, hogy az értékelések fontosak, főleg a fiatalok és a középkorúak körében, mind a szállodai, mind az éttermi szegmens vonatkozásában. A megkérdezettek 50%-a olvassa el a vendégértékeléseket, amelyek bevallottan hatnak is rájuk. Arra a kérdésre, hogy miért olvassák, válaszként elmondható, hogy elsősorban információgyűjtés és döntés megerősítés miatt, 19% kockázatcsökkentés és 14% a bizonytalanság csökkentés érdekében.  

Vegyes képet mutat az értékelést írók aránya: 11% mindig ír, 18% viszont csak akkor, ha valami nagyon nem tetszett neki.

Gondos Kitti szerint a tanulság az, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy kivédjük a negatív értékeléseket, vagy ha nem is tudjuk minden esetben megoldani, dolgozni kell a kompenzálásán.

Belán Miklós alapító és ügyvezető
Belán Miklós alapító és ügyvezető
Fotó: Everguest Facebook oldala

Ehhez nyújt segítséget az Everguest Intelligence szoftvere, amelyről a konferencia harmadik részében esett szó. Ennek kapcsán Belán Miklós alapító bemutatta a mesterséges intelligencia forradalmi szerepét a turizmusban és elmondta, hogy az általuk kifejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszer három évre visszamenőleg rendelkezik a vendégértékelésekkel. Ezekből könnyen megvalósítható megoldásokat kínálnak, amelyek könnyen kipróbálhatók és amelyeknek a segítségével abszolút előny szerezhető a versenytársakhoz képest. Kitért arra is, hogy az Everguest MI képes arra, hogy a statisztikák mögötti adatok alapján dinamikus riportok alapján készítsen analízist és rávilágítson a legfontosabb információkra az értékelésekkel kapcsolatban, a személye szabott szolgáltatások és az okosabb üzletfejlesztési eredmények elérése érdekében.

Előadása zárógondolataként hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma, és bár nem tudja majd kiváltani a turisztikai szakembereket, rájöttek, hogy használatával több millió vendégélményhez járulhatunk hozzá a szegmens résztvevői.

A témáról később érkezik bővebb beszámolónk...


Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén 

2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.
Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.