A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

Az Everguest turisztikai és technológiai vállalkozással ma bepillanthattunk néhány turizmussal kapcsolatos érdekes statisztikába, illetve a turizmus jövőjébe és felfedezhettük, hogyan forradalmasítja az Everguest Intelligence mindazt, amit eddig a vendégélmény fejlesztéséről és az ehhez vezető döntésekről gondoltunk.

Rövid összefoglalónk következik az eseményről, de néhány napon belül hosszabban beszámolunk a témáról.

A konferencia elején az Everguest mesterséges intelingencia köszöntött bennünket, majd emberi műsorvezető társa, Turnai Bálint elmondta, hogy az Everguest egy teljesen új digitális megoldást vezetett be a piacra, a mesterséges intelligencián alapuló döntéstámogató szoftvert.

Ezt követően Sályi Réka marketing és brand manager bemutatta a magyarok utazási szokásairól készült elemzést, külön kitérve arra, hogy a Tárki által készített közvéleménykutatás egy reprezentatív kutatás volt Magyarországra vonatkozóan, a felnőtt lakosság minden szegmensére kiterjedt, személyes megkérdezésen alapult, melynek során jelentős mintavételre került sor.

A magyarok utazási és éttermi szokásairól szóló eredmények több meglepetést is mutattak, kiderült például, hogy a felnőttkorú lakosság mindössze egyharmada utazik, és akik tavaly nem utaztak, azok nagy valószínűség szerint idén sem fognak, illetve, hogy a 65 év feletti lakosságnak csak a 18%-a utazik.

Jó hír, hogy egyre népszerűbbek a budapesti szállodák és vendéglátóhelyek a hazai lakosság körében, illetve, hogy az infláció és a sok bizonytalanság ellenére a felnőttkorú lakosság nagyon is szeret étterembe járni. Az utazók 60% és az étterembejárók 65%-a válaszolt úgy, hogy döntéseire hatással van az infláció. Ennek kapcsán az előadóban megfogalmazódott a kérdés: 

Hogyan lehet ezt ellensúlyozni a hazai utazók körében?

Ehhez kapcsolódóan a második előadás során Gondos Kitti reputáció vezető előadásában arról beszélt, hogyan hatnak a vendégértékelések a magyar vendégekre, miként hatnak az utazók döntéseire az értékelések, és elemezte, hogy mindezek hogyan formálják a szálloda és vendéglátóipari szolgáltatásokat.

Általánosságban elmondható, hogy az értékelések fontosak, főleg a fiatalok és a középkorúak körében, mind a szállodai, mind az éttermi szegmens vonatkozásában. A megkérdezettek 50%-a olvassa el a vendégértékeléseket, amelyek bevallottan hatnak is rájuk. Arra a kérdésre, hogy miért olvassák, válaszként elmondható, hogy elsősorban információgyűjtés és döntés megerősítés miatt, 19% kockázatcsökkentés és 14% a bizonytalanság csökkentés érdekében.  

Vegyes képet mutat az értékelést írók aránya: 11% mindig ír, 18% viszont csak akkor, ha valami nagyon nem tetszett neki.

Gondos Kitti szerint a tanulság az, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy kivédjük a negatív értékeléseket, vagy ha nem is tudjuk minden esetben megoldani, dolgozni kell a kompenzálásán.

Belán Miklós alapító és ügyvezető
Belán Miklós alapító és ügyvezető
Fotó: Everguest Facebook oldala

Ehhez nyújt segítséget az Everguest Intelligence szoftvere, amelyről a konferencia harmadik részében esett szó. Ennek kapcsán Belán Miklós alapító bemutatta a mesterséges intelligencia forradalmi szerepét a turizmusban és elmondta, hogy az általuk kifejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszer három évre visszamenőleg rendelkezik a vendégértékelésekkel. Ezekből könnyen megvalósítható megoldásokat kínálnak, amelyek könnyen kipróbálhatók és amelyeknek a segítségével abszolút előny szerezhető a versenytársakhoz képest. Kitért arra is, hogy az Everguest MI képes arra, hogy a statisztikák mögötti adatok alapján dinamikus riportok alapján készítsen analízist és rávilágítson a legfontosabb információkra az értékelésekkel kapcsolatban, a személye szabott szolgáltatások és az okosabb üzletfejlesztési eredmények elérése érdekében.

Előadása zárógondolataként hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma, és bár nem tudja majd kiváltani a turisztikai szakembereket, rájöttek, hogy használatával több millió vendégélményhez járulhatunk hozzá a szegmens résztvevői.

A témáról később érkezik bővebb beszámolónk...


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.