A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

Az Everguest turisztikai és technológiai vállalkozással ma bepillanthattunk néhány turizmussal kapcsolatos érdekes statisztikába, illetve a turizmus jövőjébe és felfedezhettük, hogyan forradalmasítja az Everguest Intelligence mindazt, amit eddig a vendégélmény fejlesztéséről és az ehhez vezető döntésekről gondoltunk.

Rövid összefoglalónk következik az eseményről, de néhány napon belül hosszabban beszámolunk a témáról.

A konferencia elején az Everguest mesterséges intelingencia köszöntött bennünket, majd emberi műsorvezető társa, Turnai Bálint elmondta, hogy az Everguest egy teljesen új digitális megoldást vezetett be a piacra, a mesterséges intelligencián alapuló döntéstámogató szoftvert.

Ezt követően Sályi Réka marketing és brand manager bemutatta a magyarok utazási szokásairól készült elemzést, külön kitérve arra, hogy a Tárki által készített közvéleménykutatás egy reprezentatív kutatás volt Magyarországra vonatkozóan, a felnőtt lakosság minden szegmensére kiterjedt, személyes megkérdezésen alapult, melynek során jelentős mintavételre került sor.

A magyarok utazási és éttermi szokásairól szóló eredmények több meglepetést is mutattak, kiderült például, hogy a felnőttkorú lakosság mindössze egyharmada utazik, és akik tavaly nem utaztak, azok nagy valószínűség szerint idén sem fognak, illetve, hogy a 65 év feletti lakosságnak csak a 18%-a utazik.

Jó hír, hogy egyre népszerűbbek a budapesti szállodák és vendéglátóhelyek a hazai lakosság körében, illetve, hogy az infláció és a sok bizonytalanság ellenére a felnőttkorú lakosság nagyon is szeret étterembe járni. Az utazók 60% és az étterembejárók 65%-a válaszolt úgy, hogy döntéseire hatással van az infláció. Ennek kapcsán az előadóban megfogalmazódott a kérdés: 

Hogyan lehet ezt ellensúlyozni a hazai utazók körében?

Ehhez kapcsolódóan a második előadás során Gondos Kitti reputáció vezető előadásában arról beszélt, hogyan hatnak a vendégértékelések a magyar vendégekre, miként hatnak az utazók döntéseire az értékelések, és elemezte, hogy mindezek hogyan formálják a szálloda és vendéglátóipari szolgáltatásokat.

Általánosságban elmondható, hogy az értékelések fontosak, főleg a fiatalok és a középkorúak körében, mind a szállodai, mind az éttermi szegmens vonatkozásában. A megkérdezettek 50%-a olvassa el a vendégértékeléseket, amelyek bevallottan hatnak is rájuk. Arra a kérdésre, hogy miért olvassák, válaszként elmondható, hogy elsősorban információgyűjtés és döntés megerősítés miatt, 19% kockázatcsökkentés és 14% a bizonytalanság csökkentés érdekében.  

Vegyes képet mutat az értékelést írók aránya: 11% mindig ír, 18% viszont csak akkor, ha valami nagyon nem tetszett neki.

Gondos Kitti szerint a tanulság az, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy kivédjük a negatív értékeléseket, vagy ha nem is tudjuk minden esetben megoldani, dolgozni kell a kompenzálásán.

Belán Miklós alapító és ügyvezető
Belán Miklós alapító és ügyvezető
Fotó: Everguest Facebook oldala

Ehhez nyújt segítséget az Everguest Intelligence szoftvere, amelyről a konferencia harmadik részében esett szó. Ennek kapcsán Belán Miklós alapító bemutatta a mesterséges intelligencia forradalmi szerepét a turizmusban és elmondta, hogy az általuk kifejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszer három évre visszamenőleg rendelkezik a vendégértékelésekkel. Ezekből könnyen megvalósítható megoldásokat kínálnak, amelyek könnyen kipróbálhatók és amelyeknek a segítségével abszolút előny szerezhető a versenytársakhoz képest. Kitért arra is, hogy az Everguest MI képes arra, hogy a statisztikák mögötti adatok alapján dinamikus riportok alapján készítsen analízist és rávilágítson a legfontosabb információkra az értékelésekkel kapcsolatban, a személye szabott szolgáltatások és az okosabb üzletfejlesztési eredmények elérése érdekében.

Előadása zárógondolataként hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma, és bár nem tudja majd kiváltani a turisztikai szakembereket, rájöttek, hogy használatával több millió vendégélményhez járulhatunk hozzá a szegmens résztvevői.

A témáról később érkezik bővebb beszámolónk...


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.