A jövő turizmusa: Tárki kutatás és AI újítások az Everguest konferencián

Az Everguest turisztikai és technológiai vállalkozással ma bepillanthattunk néhány turizmussal kapcsolatos érdekes statisztikába, illetve a turizmus jövőjébe és felfedezhettük, hogyan forradalmasítja az Everguest Intelligence mindazt, amit eddig a vendégélmény fejlesztéséről és az ehhez vezető döntésekről gondoltunk.

Rövid összefoglalónk következik az eseményről, de néhány napon belül hosszabban beszámolunk a témáról.

A konferencia elején az Everguest mesterséges intelingencia köszöntött bennünket, majd emberi műsorvezető társa, Turnai Bálint elmondta, hogy az Everguest egy teljesen új digitális megoldást vezetett be a piacra, a mesterséges intelligencián alapuló döntéstámogató szoftvert.

Ezt követően Sályi Réka marketing és brand manager bemutatta a magyarok utazási szokásairól készült elemzést, külön kitérve arra, hogy a Tárki által készített közvéleménykutatás egy reprezentatív kutatás volt Magyarországra vonatkozóan, a felnőtt lakosság minden szegmensére kiterjedt, személyes megkérdezésen alapult, melynek során jelentős mintavételre került sor.

A magyarok utazási és éttermi szokásairól szóló eredmények több meglepetést is mutattak, kiderült például, hogy a felnőttkorú lakosság mindössze egyharmada utazik, és akik tavaly nem utaztak, azok nagy valószínűség szerint idén sem fognak, illetve, hogy a 65 év feletti lakosságnak csak a 18%-a utazik.

Jó hír, hogy egyre népszerűbbek a budapesti szállodák és vendéglátóhelyek a hazai lakosság körében, illetve, hogy az infláció és a sok bizonytalanság ellenére a felnőttkorú lakosság nagyon is szeret étterembe járni. Az utazók 60% és az étterembejárók 65%-a válaszolt úgy, hogy döntéseire hatással van az infláció. Ennek kapcsán az előadóban megfogalmazódott a kérdés: 

Hogyan lehet ezt ellensúlyozni a hazai utazók körében?

Ehhez kapcsolódóan a második előadás során Gondos Kitti reputáció vezető előadásában arról beszélt, hogyan hatnak a vendégértékelések a magyar vendégekre, miként hatnak az utazók döntéseire az értékelések, és elemezte, hogy mindezek hogyan formálják a szálloda és vendéglátóipari szolgáltatásokat.

Általánosságban elmondható, hogy az értékelések fontosak, főleg a fiatalok és a középkorúak körében, mind a szállodai, mind az éttermi szegmens vonatkozásában. A megkérdezettek 50%-a olvassa el a vendégértékeléseket, amelyek bevallottan hatnak is rájuk. Arra a kérdésre, hogy miért olvassák, válaszként elmondható, hogy elsősorban információgyűjtés és döntés megerősítés miatt, 19% kockázatcsökkentés és 14% a bizonytalanság csökkentés érdekében.  

Vegyes képet mutat az értékelést írók aránya: 11% mindig ír, 18% viszont csak akkor, ha valami nagyon nem tetszett neki.

Gondos Kitti szerint a tanulság az, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy kivédjük a negatív értékeléseket, vagy ha nem is tudjuk minden esetben megoldani, dolgozni kell a kompenzálásán.

Belán Miklós alapító és ügyvezető
Belán Miklós alapító és ügyvezető
Fotó: Everguest Facebook oldala

Ehhez nyújt segítséget az Everguest Intelligence szoftvere, amelyről a konferencia harmadik részében esett szó. Ennek kapcsán Belán Miklós alapító bemutatta a mesterséges intelligencia forradalmi szerepét a turizmusban és elmondta, hogy az általuk kifejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszer három évre visszamenőleg rendelkezik a vendégértékelésekkel. Ezekből könnyen megvalósítható megoldásokat kínálnak, amelyek könnyen kipróbálhatók és amelyeknek a segítségével abszolút előny szerezhető a versenytársakhoz képest. Kitért arra is, hogy az Everguest MI képes arra, hogy a statisztikák mögötti adatok alapján dinamikus riportok alapján készítsen analízist és rávilágítson a legfontosabb információkra az értékelésekkel kapcsolatban, a személye szabott szolgáltatások és az okosabb üzletfejlesztési eredmények elérése érdekében.

Előadása zárógondolataként hangsúlyozta, hogy elkerülhetetlen a mesterséges intelligencia forradalma, és bár nem tudja majd kiváltani a turisztikai szakembereket, rájöttek, hogy használatával több millió vendégélményhez járulhatunk hozzá a szegmens résztvevői.

A témáról később érkezik bővebb beszámolónk...


Visszatért Európába a világ legismertebb economy szállodamárkájának zenei programja

Visszatért Európába a világ legismertebb economy szállodamárkájának zenei programja  

Az ibis MUSIC és az ALL erős kínálattal tér vissza Európa nyári fesztiváljaira.
Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát”

Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát” 

Legújabb fejlesztéseikről és a hotel bővítéséről Gottwald Szilárddal beszélgettünk.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Mérföldkő a román szálláshelypiacon

Mérföldkő a román szálláshelypiacon 

Csaknem a teljes román tengerparti hotel kínálat elérhető lesz a magyaroknak 2025 nyarára.
Üzemeltetőváltás a sikondai szálláshelynél

Üzemeltetőváltás a sikondai szálláshelynél 

A Mecsek völgyében, Sikondán található Ambient Hotel & AromaSPA június 1-től a Hilaris Hotels szállodalánc tagjaként üzemel tovább.
Prémium szobákkal újult meg a hévízi Ensana Thermal Aqua - fotók

Prémium szobákkal újult meg a hévízi Ensana Thermal Aqua - fotók 

Az idei évben 40. születésnapját ünneplő Ensana Thermal Aqua szálloda életébe a 2024-es év megújulást hoz.
Hamarosan kezdődik az ikonikus budapesti hotel felújítása

Hamarosan kezdődik az ikonikus budapesti hotel felújítása 

Nem csak teljeskörű felújítást, de új nevet is kap majd a legendás szálloda.
Megújul a Hungexpo mellett található négycsillagos hotel

Megújul a Hungexpo mellett található négycsillagos hotel 

Az év végére – folyamatos üzemelés mellett - teljesen megújul a budapesti Mellow Mood Hotels-hez tartozó, négycsillagos Expo Congress Hotel. Az átalakítások a szobákat, a belső tereket, a lobbit és a sky bart is érintik.
Az Accent üzemelteti ezt a vízparti szálláshelyet

Az Accent üzemelteti ezt a vízparti szálláshelyet 

A Balaton szerelmesei számára megnyitotta kapuit a saját kikötővel, partszakasszal és stranddal megálmodott hotel.
Újabb ötcsillagos szálláshely Balatonfüreden

Újabb ötcsillagos szálláshely Balatonfüreden 

A 19.századig visszanyúló történelméről híres Anna Grand a kifinomult pihenést kereső utazók kedvelt célpontja.