„A logisztika lett az egyik legfőbb főnököm”

Nyár végén séfváltás történt az egyik hazai topcateringcég, a La Fiesta Party Service háza táján: Rácz Ferenc végzi a konyhán az irányítást. Aki korántsem idegenként vette át a stafétabotot nagynevű elődjétől, Papp Lajostól, hiszen kisegítő szakemberként már jó tíz éve együttműködik a Kovács László vezette professzionális csapattal.

Rövid bemutatkozást hallhatnánk?

Az Atrium Hyattben kezdtem annak idején, utána az Eravis Hotel megnyitása, majd bükfürdői évek következtek, oda egyébként, a Hotel Répcébe már konyhafőnöki pozícióba érkeztem. Majd jött a budai Szent György étterem konyhájának irányítása, onnan hívott Buday Péter helyettesének a Larusba, és most a La Fiesta konyháját vezethetem.

Elég színes felsorolás: van benne szálloda, étterem és most már a cateringszegmens is.

Pont azért vállaltam el ezt a feladatot, mert éttermi és szállodai konyhai vezetői pozícióban már kipróbáltam magam, azonban a catering szolgáltatás, a party service még nem szerepelt a „repertoáromban”.

Miért vonzotta éppen ez a terület?

Mert nagyon nehéz, nagy kihívásokkal teli, és pont ez adja meg számomra a szépségét.

Kifejtené ezt egy kicsit bővebben?

Mielőtt bárki azt állítaná, hogy ez esetben nincs kontroll a szakács számára, annak azonnal helyesbítenék: a felszolgálók egy-egy esemény kapcsán mindig referálnak arról, hogy milyen volt a rendezvényen a fogadtatás. Arról nem beszélve, hogy vagy én, vagy a helyettesem mindig elkísérjük az ételeinket, így közvetlen visszacsatolás is van egy-egy programról. Az új nehézséget, az igazi kihívást az jelenti számomra, amivel ilyen kőkeményen még sehol nem találkoztam eddig az eltelt évek során: a logisztika. Hiszen pontosan ki kell számolni, hová mennyi ételt, italt, konyhai felszerelést vigyünk, és a mostani munkám során azzal is számolni kell, hogy ha mondjuk hajnal- ban indul a kocsi a rendezvény helyszínére, akkor nincs mese, éjjel kell elkezdeni a főzést. Ráadásul pontosan tudni kell, hogy egy készétel három órán át marad fogyasztható állapotban, és ha tányérszervizes a fogadás, akkor a konyhai hátteret is előre pontosan meg kell szervezni, percre pon- tosan át kell látni a feladatsort. Előzetes tárgyalás a helyszínen a szervezőkkel, a villanyszerelővel, a sofőrrel a szállítás miatt – folytassam?

Alapanyagok terén a catering során mást használ a szakács, mint egyéb esetekben?

Ha a vendéglátás, amit nyújt, minőséget képvisel, akkor természetesen nem. És mivel én a magyaros konyha híve vagyok, nálam erősen fűszerezve készülnek a fogások, elég egyéni – ahogy mondják: olyan nagymamás – az ízvilágom. Vagyis sok fűszert használok. Egyébként a házias konyha szeretetével nem vagyok egyedül: mindig megfigyeljük, ha ha egy rendezvényen jóféle töltött káposztát teszünk ki, és mellette szuvidált csirkemellet kínálunk – naná, hogy a töltött káposzta hamarabb fogy el!

Milyen a La Fiesta csapata? Érkezése óta történt-e változás?

Szerencsére fiatal, kreatív, az új kihívásokra fogékony csapatot örököltem. Változás inkább a technikai háttérben szerepel, amióta én vezetem a konyhát: módosítottam a hűtők rendszerén, és új ételek születtek a kezem alatt új technológiák használatával – sous vide, konfitálás. Az is újdonság a konyhában, hogy a savanyúságokat, lekvárokat mi magunk készítjük, ezenkívül saját kézműves termékeik vannak – füstölt sonka, háziszalámi –, ezeket saját receptúra alapján készítjük.


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?