Becsekkoló vendég: Hol lehet a legközelebb teszteltetni?

Szállodás körökben ma ez a leggyakoribb kérdés az érkező vendégek oldalról – nem véletlenül. Többek közt vendégérkezésekről, foglaltsági mutatókról, vendégkör-összetételről, elmaradó év végi rendezvényekről, hotel zárásokról, újra nyitásokról és a kikerülhetetlen munkaerőhelyzetről beszélgetünk év végi összegző találkozásunk során Géher Zoltánnal, a három budapesti szállodát üzemeltető Zeina Hotels vezérigazgatójával.  

Vendégkör. Alapvetően a környező országokból érkeznek hozzájuk a legtöbben, a német anyanyelvű területekről jön a legtöbb vendég. Nyáron kimagasló volt a dánok, és jó pár hétig a holland területről érkezők aránya is. Jó hír, hogy lassan megindulnak az angolok ismét Budapest felé. Akiknek viszont csökken a számuk, az az Izraelből érkezők, pedig a nyáron alapvetően ők töltötték meg a budapesti házakat – így az akkor nyitva lévő Continental és a Prestige Budapest házukat. Az amerikai turisták viszont jó ideje teljesen elmaradnak – nem csoda, náluk nem engedélyezték a tengerentúli utazást.

 

 

Foglaltsági mutatók. Meglepően jók. A kérdezett szakértő elmondja, náluk novemberben 70 százalékos volt az átlagos foglaltság, ez jobb adat, mint amit az előző hónapban mértek. Ráadásul, a decemberi előfoglalási ill. már érvényes vendégérkezéseket nézve még magasabb lesz ez a mutató. És jó hír, hogy nem csak a vendégek száma, hanem ezzel együtt az átlagár is folyamatosan nő. 

Zárva - nyitva. A covid első hullámától kezdve, amikor csak üzleti útra érkezők vehettek igénybe szállodai szolgáltatást, a Zeina-lánc két tagja – a 272 szobás Continental, ill. a 72 szobás Boutique Hotel – jó ideig zárva tartott, csak idén júliusban nyitott ki a Dohány utcai egységük ismét. A zászlóshajónak számító Prestige folyamatosan 80-85 százalékon teljesít, a Continental is szépen felzárkózott, azonban a Só utcai boutique-hotel besorolású kisebb házuk, amely most, december 1-én nyitott ki ismét, bár jól indult az elején, azonban jelenleg úgy áll a helyzet, hogy több a lemondás, mint a foglalás.

Hektikusság, rugalmasság. Most az első és legfontosabb, amit egy fővárosi szállodásnak figyelnie kell, hívja fel a figyelmet a szakember, hogy hol, melyik országban milyen rendelet, tiltás, szigorítás vagy éppen korlátozás feloldása van érvényben, mert ez alapján lehet kiajánlani a szállást, kalkulálni az aktuális árakat, és megcélozni az adott piacot, hangzik el. Géher Zoltán azt is hangsúlyozza, lehet keménykedni, vitatkozni a vendéggel, de nem érdemes, a siker kulcsa ma egyértelműen a flexibilitás, a rugalmas árpolitika és vendégkezelés.

Rendezvény helyzet. Az, hogy folyamatosan törlik a cégek a karácsonyi partikra szóló előjegyzéseket – nem újdonság. Az azonban elég fejtörést okoz ma a fővárosi szállodásoknak, ha beesik váratlanul egy-egy kisebb vagy nagyobb rendezvény. Ugyanis a fő kérdés ekkor az: van-e elég személyzet a megrendezéséhez? Ha a vendég a házban aludna, lesz-e elég housekeeping szolgáltatás? És mi a helyzet az adott szálloda konyháján a személyzettel, és szintén nem mellesleg a felszolgálók területén? Ha minderre a kérdésre van megoldás – csak akkor fogadható be ma egy rendezvény, javasolja a szakember saját tapasztalataik alapján.

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.