Vendégkör. Alapvetően a környező országokból érkeznek hozzájuk a legtöbben, a német anyanyelvű területekről jön a legtöbb vendég. Nyáron kimagasló volt a dánok, és jó pár hétig a holland területről érkezők aránya is. Jó hír, hogy lassan megindulnak az angolok ismét Budapest felé. Akiknek viszont csökken a számuk, az az Izraelből érkezők, pedig a nyáron alapvetően ők töltötték meg a budapesti házakat – így az akkor nyitva lévő Continental és a Prestige Budapest házukat. Az amerikai turisták viszont jó ideje teljesen elmaradnak – nem csoda, náluk nem engedélyezték a tengerentúli utazást.
Foglaltsági mutatók. Meglepően jók. A kérdezett szakértő elmondja, náluk novemberben 70 százalékos volt az átlagos foglaltság, ez jobb adat, mint amit az előző hónapban mértek. Ráadásul, a decemberi előfoglalási ill. már érvényes vendégérkezéseket nézve még magasabb lesz ez a mutató. És jó hír, hogy nem csak a vendégek száma, hanem ezzel együtt az átlagár is folyamatosan nő.
Zárva - nyitva. A covid első hullámától kezdve, amikor csak üzleti útra érkezők vehettek igénybe szállodai szolgáltatást, a Zeina-lánc két tagja – a 272 szobás Continental, ill. a 72 szobás Boutique Hotel – jó ideig zárva tartott, csak idén júliusban nyitott ki a Dohány utcai egységük ismét. A zászlóshajónak számító Prestige folyamatosan 80-85 százalékon teljesít, a Continental is szépen felzárkózott, azonban a Só utcai boutique-hotel besorolású kisebb házuk, amely most, december 1-én nyitott ki ismét, bár jól indult az elején, azonban jelenleg úgy áll a helyzet, hogy több a lemondás, mint a foglalás.
Hektikusság, rugalmasság. Most az első és legfontosabb, amit egy fővárosi szállodásnak figyelnie kell, hívja fel a figyelmet a szakember, hogy hol, melyik országban milyen rendelet, tiltás, szigorítás vagy éppen korlátozás feloldása van érvényben, mert ez alapján lehet kiajánlani a szállást, kalkulálni az aktuális árakat, és megcélozni az adott piacot, hangzik el. Géher Zoltán azt is hangsúlyozza, lehet keménykedni, vitatkozni a vendéggel, de nem érdemes, a siker kulcsa ma egyértelműen a flexibilitás, a rugalmas árpolitika és vendégkezelés.
Rendezvény helyzet. Az, hogy folyamatosan törlik a cégek a karácsonyi partikra szóló előjegyzéseket – nem újdonság. Az azonban elég fejtörést okoz ma a fővárosi szállodásoknak, ha beesik váratlanul egy-egy kisebb vagy nagyobb rendezvény. Ugyanis a fő kérdés ekkor az: van-e elég személyzet a megrendezéséhez? Ha a vendég a házban aludna, lesz-e elég housekeeping szolgáltatás? És mi a helyzet az adott szálloda konyháján a személyzettel, és szintén nem mellesleg a felszolgálók területén? Ha minderre a kérdésre van megoldás – csak akkor fogadható be ma egy rendezvény, javasolja a szakember saját tapasztalataik alapján.
Forrás: Turizmus Online